Tuesday, 18 September 2012

အဘိုးေျပာခဲ႔တဲ့ ျမန္မာ့ မီးရထား အေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း

ၿမန္မာႏိုင္ငံ တစ္ဝန္းလံုးရွိ ေနရာတိုင္း၊ ေဒသတိုင္း လိုလိုကို ျဖန္႔ၾကက္ ေလ့လာ ၾကည့္လိုက္မယ္ ဆိုရင္ ကား လမ္းေတြနဲ႔ ရထားလမ္းေတြ ႏွစ္မ်ဳိးစလံုး အသံုးျပဳ သြားလာ ေနရတာပါ။
သို႔ေပေသာ္ ျငားလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ အထက္ပိုင္း မႏၲေလးမွ ျမစ္ႀကီးနား အထိ ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရး၊ ခရီး သြားလာႏိုင္ေရးမွာ ျမန္မာ့ မီးရထားကိုသာ အားကိုးၿပီး သြားလာ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံ အတြင္း ေျပးဆြဲေပးေနတဲ့ မီးရထား ဆိုတာက ၁၈၇၇ ခုႏွစ္ကစလို႔ သက္တမ္းအားျဖင့္ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အသက္ ၁၀၀ ျပည့္ေျမာက္ ခဲ့ၿပီးေပါ့။ ယခုဆို ဒီရထားႀကီးရဲ႕ အသက္ဟာ ၁၃၅ ႏွစ္ပင္ ရွိခဲ့ၿပီေလ။ ေၾသာ္ အဘိုးတို႔၊ အေဖတို႔ တမ္းတမ္းတတ လြမ္းဆြတ္ၿပီး ေျပာဆို ေနတတ္တဲ့ အသံကို ကြၽန္ေတာ္ ျပန္ၾကားေယာင္ ေနမိ ေတာ့တာေပါ့။

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ေလာက္က ဆိုရင္ ရထားေတြ သိပ္ၿပီး အခ်ိန္မွန္ တာပဲ။ ရထားဝင္ခ်ိန္နဲ႔ နာရီမ်ား တိုက္ထားရင္ စံေတာ္ခ်ိန္ ေပးစရာ မလိုဘူးတဲ့ေလ။ အဲဒီရထားတြဲႀကီးေတြကို ဆြဲထား တဲ့ စက္ေခါင္းက မည္းမည္းႀကီး၊ ေက်ာက္မီးေသြး ေလာင္စာ စက္ေခါင္းႀကီးေပါ့။ ပ်က္လို႔ ျပင္ရတယ္ဆိုတာလည္း မၾကားရ သေလာက္ေပါ့။ လူစီးတဲ့ ရထားတြဲေတြ ဘက္ကို ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္လည္း တြဲေပၚ တက္လိုက္တာနဲ႔ သန္႔ရွင္း ဝင္းေျပာင္ ေနတာပဲတဲ့။ Class လို႔ေခၚတဲ့ အထက္တန္းတြဲမ်ား ဆိုရင္ ေရမီးအစံုနဲ႔ ေရခ်ဳိးခန္း၊ အိမ္သာခန္းေတာင္ ပါေသးတယ္။ ေရခ်ဳိးခန္းဆိုရင္ တစ္ကိုယ္လံုးေပၚ မွန္ႀကီးတစ္ခ်ပ္ေတာင္ တပ္ေပးထားလိုက္ေသးတယ္။ အတက္၊ အဆင္း အေပါက္ ေဘးမွာလည္း တစ္ႏိုင္ငံလံုးရဲ႕ ရထား လမ္းျပေပးတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေျမပံု တစ္ခုကို ခ်ိတ္ဆြဲ ျပသ ထားေပးလိုက္ ေသးတယ္။ ေၾသာ္ အခုေတာ့ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ ထိုင္နားေထာင္ ေနရသလိုမ်ား ျဖစ္ေနမလား မသိ။

ကြၽန္ေတာ့္ အဘိုးက ဆက္ေျပာေသးတယ္။ ဒါနဲ႔ မၿပီးေသးဘူး ငါ့ေျမးရဲ႕။ ရထားလမ္း ခင္းထားတာ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း ေက်ာက္ခဲ ေတြ တန္းပံုထားတဲ့ အေပၚ ရထားလမ္း ခင္းထားသလိုပဲတဲ့။ ရထား မ်ားသြားၿပီး ညေနပိုင္း ရထားရွင္းခ်ိန္ ရထားလမ္းေပၚ တက္ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္မယ္ ဆိုရင္လည္း ေက်ာက္ပံုကေလးေပၚ တက္ရသလို၊ သံလမ္း ႏွစ္ခုၾကား ေလွ်ာက္ရတယ္။ သံလမ္းေအာက္မွာ ခံထားတဲ့ (Sleeper) ဇလီဖားတံုး ေလးေတြ ေပၚကို ေျခနင္းၿပီး ေလွ်ာက္ရတာ ခင္းထား တာကလည္း ေျခတစ္လွမ္းစာနဲ႔ အေတာ္ပဲတဲ့။ ေျခလွမ္းကို မွန္ေနတာပဲ တဲ့ေလ။ အဲဒီ ဇလီဖားတံုးေတြကို မလႈပ္ေအာင္ ညႇပ္ထားတဲ့ ေက်ာက္ခဲ ေလးေတြကလည္း ဇလီဖားတံုးေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္နဲ႔ အညီပဲ တဲ့။

ဇလီဖားတံုး ေတြရဲ႕ေအာက္မွာလည္း ေက်ာက္သားထု အနည္းဆံုး ၈ လက္မကေန ၁၄ လက္မ ထူတဲ့ အခင္းအက်င္းက ၾကည့္လို႔ သိပ္ၿပီး လွပတာပဲတဲ့။ ေၾသာ္ အခုေခတ္ လူငယ္ေတြကို ျမင္ေစခ်င္ မိေသး တယ္တဲ့ေလ။ အဘိုးက ဆက္ေျပာ ပါေသးတယ္။ ငါ့ေျမးရယ္ ခရီး သြားဖို႔ ရထားစီး သြားတယ္ ဆိုရင္လည္း အလြန္ကို သက္သက္သာသာနဲ႔ လိုရာ ခရီးကို အခ်ိန္မွန္မွန္ ေရာက္တယ္ေနာ္။ ခုန္လည္း မခုန္ဘူး၊ အထက္လင့္စင္ေပၚ တင္ထားတဲ့ အိတ္ေတြ ျပဳတ္က်ေအာင္ မယမ္းမခါ ဘဲ ၿငိမ္ေနတာပဲ။ သိပ္ၿပီး အဆင္ေျပ တာပဲတဲ့။ ေန႔ဘက္မ်ား ရထားစီး ရရင္ လမ္းရဲ႕ေဘးႏွစ္ဖက္ဆီက သဘာဝ ေတာေတာင္ လယ္ယာေျမ ႐ႈခင္းေတြဆိုရင္ စိမ္းစိုၿပီး အလြန္ကို သာယာ လွပ ေနတာပဲတဲ့။ ျမစ္ႀကီး နားဘက္မ်ား သြားမယ္ဆိုရင္ ေရႊဘိုေက်ာ္ကတည္းက သစ္ေတာ၊ ဝါးေတာႀကီးေတြထဲ ရထားက တအိအိ ေျပးေနေတာ့ တာပဲတဲ့။ ရထားလမ္း တစ္ေလွ်ာက္မွာ သတိထား ၾကည့္ရင္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး ႏွစ္မိုင္ခန္႔ ေရာက္တိုင္း ေရာက္တိုင္း လက္ယာဘက္မွာ ရထားလမ္း အႏၲရာယ္ကင္းရွင္း ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း အလံအစိမ္းေလး ျပသ ေနသူ တစ္ဦးနဲ႔ လုပ္သား ၁၀ ဦးခန္႔ကို အၿမဲ ေတြ႕ရတယ္။ မီးရထားစီးတဲ့ ခရီးသည္ တခ်ဳိ႕မ်ား ဆိုရင္ ရထားေပၚက မုန္႔နဲ႔ စားစရာ တခ်ဳိ႕ကိုေတာင္ လွမ္းခ်ေပးၾကတယ္ေလ။ ယခုအခ်ိန္ အခါသမယမွာျဖင့္ အေတာ္ပင္ ေတြ႕ရျမင္ရခဲ လွပါတယ္။ ေၾသာ္ အဘိုး အဘိုး၊ အဘိုး ေျပာသမွ် နားေထာင္ရတာ သိပ္ကိုၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းလွပါလား။

အဘိုးက မေမာ မပန္းႏိုင္ ဆက္ေျပာေနပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခု ရွိေသးတယ္ ငါ့ေျမးေရ၊ ရထားလမ္းခင္းရင္ သံုးတာက အဓိက သံလမ္း၊ ေက်ာက္ခဲ၊ ဇလီဖားေတြေပါ့။ ေက်ာက္ခဲနဲ႔ ဇလီဖားက ႏိုင္ငံျခားက မမွာရ ပါဘူးကြယ္။ အဲဒီေတာ့ လိုအပ္တဲ့ ဒီပစၥည္းေတြကို ေပါေပါ မ်ားမ်ား လိုအပ္သလို အသံုးျပဳႏိုင္ တာေပါ့။ ဒီေနရာမွာ ေျပာစရာ ရွိေသးတယ္။ သစ္သားဇလီဖား ဆိုရင္ ႏွစ္မ်ဳိး ႏွစ္စား ရွိတယ္။ အသားမာနဲ႔ အသားပြေပါ့ကြယ္။ အသားမာဆိုတာက သစ္ရာ၊ အင္ၾကင္း၊ ပ်ဥ္းနဲ႔ ပိေတာက္ေတြျဖစ္ၿပီး တျခားသစ္ အမ်ဳိးအစားေတြ က အသားပြေတြေပါ့။ အသားမာ ေတြကေတာ့ ေရရွည္မွာ ႀကံ့ႀကံ့ခိုင္ ခံႏိုင္ရည္ ရွိၿပီး တျခားအသား ေတြကေတာ့ ရာသီဥတုဒဏ္ကို အသား မာေတြေလာက္ ခံႏိုင္ရည္ မရွိဘူးေပါ့။ အဲဒီ တျခားအသား အသားပြေတြ မျဖစ္မေန သံုးရမယ္ ဆိုရင္ ေရရွည္ ခံႏိုင္ရည္ ရွိဖို႔အတြက္ ဒီဇလီဖားေတြ ကိုေပါင္းရတယ္။ ေပါင္းတယ္ ဆိုတာကေတာ့ သစ္သားဇလီဖားတံုး ေတြကို ေပါင္းတဲ့ စက္႐ံုေတြက ေပါင္းအိုးႀကီးေတြထဲ ထည့္ၿပီး လံုၿခံဳ ေအာင္ ပိတ္ထားရတယ္။ ၿပီးေတာ့ သစ္သားေတြကို ေဆြးေစတဲ့ သစ္ဆီေတြကို ကုန္ေအာင္ ဖိအားေပးၿပီး ထုတ္ပစ္ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဇလီဖား ေပါင္းတဲ့ဆီကို ထည့္ၿပီး သစ္သားရဲ႕အတြင္းထဲ ေနရာအႏွံ႔ ဝင္ေအာင္ ဖိအားျပန္ေပးၿပီး ေပါင္းရတယ္။ ႏိုင္ငံျခားက ဝယ္စရာ မလို တဲ့ ေက်ာက္ခဲ ဆိုရင္လည္း အဆင့္မီေအာင္ သံုးလို႔ရတယ္။

ဥပမာ ေျပာရရင္ ဇလီဖားတံုးေတြရဲ႕ ေအာက္မွာ ေက်ာက္သားထုက အနည္း ဆံုး ၈ လက္မကေန ၁၄ လက္မအထိ ရွိရမယ္။ ဇလီဖားတံုးရဲ႕ေဘးနဲ႔ ထိပ္ေတြကို ဒီေက်ာက္ေတြနဲ႔ပဲ ညႇပ္ထားရမယ္။ ထိပ္ႏွစ္ထိပ္ကို အေသ အခ်ာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေက်ာက္ခဲက ဇလီဖားတံုးရဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္ထက္ ျမင့္ေနရမယ္။ အဲဒီလိုေနမွသာ မီးရထားလမ္းေကာင္းတစ္လမ္းလို႔ ဆိုလို႔ရမွာေပါ့ကြယ္။

ေၾသာ္ သက္ႀကီးစကား သက္ငယ္ၾကား ဆို႐ိုး ရွိတဲ့အတိုင္း အဘိုးေျပာတာေတြ ၾကားရေတာ့ ဗဟုသုတေတြ ရရွိ တိုးပြားရသလို ယခုေခတ္ ေျပးဆြဲေနတဲ့ မီးရထားလမ္းေတြကို ေျပးၿပီး ေတြးမိ ျမင္မိရပါ ေတာ့တယ္။ အဘိုးတို႔ ေခတ္က ေက်ာက္မီးေသြး ေလာင္စာကို အသံုးျပဳေနတဲ့ မီးေသြးစက္ေခါင္း မည္းမည္းႀကီးေတြ အစား ဒီဇယ္နဲ႔ ေျပးဆြဲေနတဲ့ အဆင့္ျမင့္စက္ေခါင္းႀကီးေတြ အသြင္ကို ေျပာင္းလဲသြားပါၿပီ။ တစ္ဆက္တည္း ေတြးမိတာက လူစီး ရထားတြဲ ေတြေပါ့။ ဒီဘက္ေခတ္ ခရီးသြား ျပည္သူေတြ စီးနင္း လိုက္ပါေနၾကတဲ့ လူစီးတြဲေတြမွာ ႐ိုး႐ိုးတြဲ ေတြဆိုရင္ တခ်ဳိ႕ အတြဲေတြမွာဆို မိုးမလံုပါ။ တစ္ခါမ်ား ၾကားလိုက္ရပါေသးတယ္။ ကန္႔ဘလူမွာေပါ့။ လူစီးရထားတြဲမွာ ပါ တဲ့ ေရတိုင္ကီ ျပဳတ္က်လို႔ အမ်ဳိးသမီး ခရီးသည္ တစ္ဦး ဒဏ္ရာ အနည္းငယ္ရၿပီး ေဆး႐ံုတက္ရသတဲ့ေလ။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တုန္း ကေပါ့။ ႏွစ္ေတြၾကာလာလို႔ ပိုၿပီး တိုးတက္လာမယ္လို႔ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္မိတာ အမွန္ပါ။ ထိုင္ခံုရလို႔ ဝမ္းသာအားရ ထိုင္စီးရၿပီ ဆိုရင္လည္း ၾကမ္းပိုး က အလြန္ကိုက္ဆိုပဲ။ ၾကားရတာ မယံုလို႔ ကိုယ္တိုင္စီးၾကည့္ မိပါတယ္၊ မွန္ပါ့ဗ်ာ။ အေပါ့အပါး သြားခ်င္လို႔ အိမ္သာထၿပီး သြားလိုက္ရင္လည္း အနံ႔အသက္က အသက္႐ွဴေတာင္ ရပ္မတတ္။ တစ္ခါတစ္ရံမ်ား ဆိုရင္ လူေတြ က်ပ္သိပ္လြန္းလို႔ ရထားစီး ခရီးသြား ရတာ အေတာ္ပင္ပန္း ခက္ခဲလြန္းတာ အမွန္ပါ။ ‘Upper Class’ဆိုတဲ့ အထက္တန္းတြဲမွာ တခ်ဳိ႕ ထိုင္ခံုေတြ ဆိုရင္ လက္တင္ေတြ စုတ္ၿပဲၿပီး ကူရွင္ေတြ ေပါက္ၿပဲေနတယ္။ ေက်ာမွီတဲ့ အမွီ ဆိုတာကလည္း ေရွ႕ေနာက္ ေျပာင္းမရ လွည့္မရ၊ တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ ခံုႏွစ္ခု ၾကားေတာင္ ကန္ထားရ တယ္။ ေရခ်ဳိးခန္း ကိုယ္လံုးေပၚမွန္ ဆိုတာလည္း အဘိုး ေျပာျပခဲ့ဖူး သလို ၾကည့္႐ႈခြင့္ ဘယ္ရ ေတာ့မလဲဗ်ာ။

ယခုအခါ မီးရထားလမ္းပိုင္း ဆိုင္ရာကို တေစ့တေစာင္း ေတြးၾကည့္ ေျပးၾကည့္မိပါတယ္။ အဘိုးေျပာတဲ့ ရထားလမ္းနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဇလီဖားတံုးလို သစ္သားေတြ အစား ကြန္ကရစ္ဖားတုံးကို အစားထိုး သံုးစြဲတာ ျမင္ရေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို တိုးတက္ လာၿပီေပါ့။ သစ္ေတာ ျပဳန္းတီးေရးကိုလည္း အလိုလို ထိန္းသိမ္းၿပီးသား ျဖစ္ေစခဲ့ရတာ ေပါ့ေလ။ တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာ ရွိတဲ့ ရထားလမ္းေတြကို သစ္သား ဇလီဖားတံုးေတြကို လံုးဝ မသံုးဘဲ ကြန္ကရစ္ ဇလီဖားတံုးေတြ အစားထိုးၿပီး သံုးရင္ ပိုမိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းမြန္တာ အမွန္ပါပဲ။ လမ္းခင္းတဲ့ ေက်ာက္ဘက္ကို တစ္ခ်က္ ၾကည့္လိုက္မယ္ ဆိုရင္လည္း အဘိုးေျပာခဲ့ဖူးတာနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို ကြာျခား ေနျပန္တာကို ေတြ႕ရတယ္။ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ မ်ားဆိုရင္ ေက်ာက္ခဲေပၚ ဇလီဖားတံုးသက္သက္ ပင့္တင္ ထားသလို ျဖစ္ေနတာ ေတြ ေတြ႕ေနရတယ္ေလ။ ဇလီဖားတံုး ထိပ္ႏွစ္ဖက္မွာလည္း ေက်ာက္ ဆိုတာက မေတြ႕ရပါဘူး။ မိုးရာသီ ဆိုရင္ တခ်ဳိ႕ေနရာမ်ား ရထားသြား ရင္ ဇလီဖားတံုး ေအာက္က ေရေတြ စိမ့္ထြက္ ေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေနရာမ်ား ဆိုရင္ ရထား သံလမ္းေလး ႏွစ္ေခ်ာင္းပဲ ျမင္ရပါတယ္။ ေပါင္းျမက္ေတြကလည္း ရွည္လ်ားလို႔ ဖံုးလႊမ္းေနတာ ေတြ႕ရပါ တယ္။ ေက်ာက္ခဲဆိုတာ မျမင္ရ။ (အထူးသျဖင့္ ျမစ္ႀကီးနားလမ္း ေတြေပါ့) ပြင့္လင္း ျမင္သာစြာ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ ဒီကေန႔ မီးရထား လမ္းေတြဟာ ေတာ္ေတာ္ကို ဆိုးေနတယ္လို႔ ဆိုရပါလိမ့္မယ္။

မိုးရာသီ ဆုိရင္ ျမစ္ႀကီးနား ရထားလမ္း ခဏ ခဏေခ်ာ္က်တဲ့ သတင္းေတြၾကားရတယ္။ ဘာေၾကာင့္ မ်ားပါလိမ့္။ ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္က အင္ဂ်င္နီယာ တစ္ေယာက္ မဟုတ္ေလေတာ့ အေၾကာင္းရင္းကို ေတြးရ ခက္ေနရတာေပါ့ေလ။ မႏၲေလးကေန ျမစ္ႀကီးနားကို ေန႔စဥ္ လူစီး ရထား ငါးစီးရွိပါ တယ္။ အစုန္-အဆန္ ေျပးဆြဲ ေပးေနတာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ အခ်ိန္ မွန္ အဝင္အထြက္ ဆုိတာ ရွားသြားပါၿပီ။ ရထားဝင္ခ်ိန္ ဘာေၾကာင့္ ေနာက္က် ေနရသလဲ ေတြးၾကည့္ မိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ရထား လမ္းေတြ အရည္အေသြး က်ဆင္းၿပီး အႏၲရာယ္ စိုးရိမ္မႈေၾကာင့္ အရွိန္ မိုင္ႏႈန္း ေလွ်ာ့ေမာင္းႏွင္ ေပးရတာရယ္၊ ရထားအစင္း အေရအတြက္ မ်ားလာမႈေၾကာင့္ ရထားဆံုရာ ေနရာတုိင္းအတြက္ ေစာင့္ဆုိင္း ေပးရမႈ ေတြ၊ မိုးရာသီေတြမွာ မၾကာခဏဆုိသလို လမ္းေခ်ာ္မႈေတြ၊ ေမွာက္တာ ေတြ ဒါေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေနရတယ္လုိ႔ စဥ္းစား ေတြးေတာ မိပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္ ရထားစီးခဲ့ရင္း ကိုယ္ေတြ႕ ျဖစ္စဥ္ေလး တစ္ခု လက္ဆင့္ကမ္းမွ် ေဝခ်င္ပါတယ္။ ၂၁-၁၂-၂၀၁၁ ရက္ ေန႔တုန္းကပါ။မႏၲေလးက ညေန ၄ နာရီ ၂၀ မိနစ္မွာ ထြက္ခြာေပးမယ့္ အမွတ္ (၅၇) အဆန္ မႏၲေလး- ျမစ္ႀကီးနား ရထားနဲ႔ လုိက္ပါခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီညေန ၄ နာရီ ၂၀ မိနစ္မွာ ထြက္ရမယ့္ ရထားက ည ၈ နာရီ ၂၀ မိနစ္မွ ထြက္ပါတယ္။ ရထားထြက္ၿပီး မၾကာမီမွာပဲ ရထား နည္းနည္း ျမန္လာပါေတာ့တယ္။ ရထားျမန္ျမန ္ခုတ္ေမာင္း လာတယ္ ဆုိရင္ပဲ လူစီးတြဲေတြဟာ ဘယ္ညာ စၿပီး ဟုိဘက္ဒီဘက္ ယိမ္းထုိး လာပါေတာ့တယ္။ ရထားဟာ ၁၅/၂၀ မိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ျမန္လာခ်ိန္မွာ ဘယ္ညာ ယမ္းခါေန႐ံုတင္ မကေတာ့ဘဲ အထက္ေအာက္ခံုေတြ ေဆာင့္လူး လာပါေတာ့တယ္။ ေျပာရရင္ ငယ္စဥ္ဘ၀ကေလးငယ္တုန္းက ျမင္းစီးရသလုိပါပဲ။

ကြၽန္ေတာ္ စီးနင္း လုိက္ပါလာေသာ ရထားႀကီးဟာ ေခတ္မီလာ ေနတဲ့ ဒီဇယ္ စက္ေခါင္းႀကီးက ဦးေဆာင္ၿပီး ခရီးသည္ေတြ စီးနင္းလိုက္ ပါလာခဲ့တဲ့ လူစီးတြဲ ရွစ္တြဲခန္႔ႏွင့္ ေနာက္ဆံုးက ဘရိတ္တြဲ တစ္တြဲ အပါ အဝင္ အားမာန္ အျပည့္နဲ႔ ခုတ္ေမာင္း လာခဲ့ရင္း စစ္ကိုင္း တံတား မေရာက္ခင္ ရထားလမ္း အေကြ႕ တစ္ေနရာ အေရာက္ ရထားလမ္းက စၿပီး အရွိန္နဲ႔ တစ္ေျပးညီ ခုန္ေဆာင့္ၿပီး ဘယ္ညာ ခပ္ျပင္းျပင္း ယမ္းခါလာခဲ့ၿပီ။ စင္ေပၚတင္ထားတဲ့ ခရီးေဆာင္အိတ္ တခ်ဳိ႕ ျပဳတ္ က်ေနတယ္။ အဲဒီလုိ ျပဳတ္က်လာတဲ့ အိတ္ေတြကို ျပန္တင္ၿပီး ႀကိဳးေတြ နဲ႔ခ်ည္ေႏွာင္ ၾကရတာေပါ့။ စစ္ကိုင္း တံတားႀကီးကို ေက်ာ္လာခဲ့ၿပီး စစ္ကိုင္းတုိင္း ဘူတာကို ေက်ာ္လြန္လာၿပီး ရထားလမ္း အေကြ႕အေကြ႕ေတြ ေရာက္တုိင္း ရထားဟာ ဘယ္ညာကို သိသိသာသာႀကီး ယမ္းခါ ခဲ့ျပန္ တာေပါ့။ ေၾကာက္လန္႔မိ၊ စိုးရိမ္မိတာ အမွန္ပါ။ ရထားက ႐ုတ္တရက္ အရွိန္ေလ်ာ့ သြားတာကို သတိထား မိလုိက္ပါတယ္။ ေတာ္ပါေသးရဲ႕၊ ေဘးေခ်ာ္ လဲက်သြားမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ မစဥ္းစား ရဲေတာ့ပါ။

အေၾကာက္တရား ေတြနဲ႔အတူ မိသားစုေတြနဲ႔ အျမန္ေတြ႕ႏုိင္ဖို႔ အားမာန္ အျပည့္နဲ႔ ခရီးသြား ျပည္သူေတြကို လုိရာခရီး ပို႔ေဆာင္ေပး ေနတဲ့ ခုန္လုိက္၊ ေဆာင့္လုိက္၊ ယမ္းခါလူးလြန္႔ ေမာင္းႏွင္လာရင္း ည ၂ နာရီမွာ ရထားက ရပ္တန္႔သြားပါတယ္။ ရပ္သြားတဲ့ ဘူတာ က ေညာင္ဇင္ ဘူတာပါ။ ခဏအၾကာမွာ တြဲေစာင့္ေတြ၊ တြဲေစာင့္ေတြလို႔ တေၾကာ္ေၾကာ္ ေအာ္ေခၚ လမ္းေလွ်ာက္ လာေနတဲ့ ရထားထိန္း(ဂါတ္ ဗိုလ္) တစ္ေယာက္ကို ေတြ႕လုိက္ ရပါတယ္။ “တြဲေစာင့္ေတြ ဘယ္သြား သလဲ အထက္တန္း တစ္တြဲ ျဖဳတ္ရမယ္” တြဲေစာင့္ေတြ ေပ်ာက္လုိ႔ ေအာ္ ေျပာရင္း လုိက္ရွာေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ မိနစ္ ၂၀ ခန္႔ အၾကာမွာ ကြၽန္ေတာ္ လုိက္ပါလာတဲ့ ပထမတန္း အတြဲေပၚ ခရီးသည္မ်ား ခရီးေဆာင္အိတ္ ကိုယ္စီနဲ႔ ဆြဲတက္လာတာ ေတြ႕ရတယ္။ ထုိ႔အတူ ခရီးသည္ေတြ ၾကားထဲမွာ အသက္ ၇၀ ေက်ာ္ အရြယ္ရွိတဲ့ အဘြားအို တစ္ဦးနဲ႔ လူငယ္ ႏွစ္ဦး ကြၽန္ေတာ္ခံုေဘး အလယ္လမ္းေပၚ ေရာက္လာပါတယ္။ အဲဒီ လုိေရာက္လာတယ္ ဆုိရင္ပဲ ေပါက္ကြဲ ထြက္လာတဲ့ အသံေတြကို ၾကားလုိက္ ရပါေတာ့တယ္။ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္နဲ႔ ေဒါသထြက္ၿပီး ေျပာ လုိက္တာက “သက္ေသာင့္သက္သာ စီးခ်င္လုိ႔မွ ႐ိုး႐ိုးတန္းထက္ လက္မွတ္ခ သံုးဆ ပိုေပးၿပီး အထက္တန္းက လုိက္လာခဲ့တာ၊ အခုေတာ့ ရထားတြဲရဲ႕လူသြားလမ္းၾကားမွာ ထုိုင္လုိက္ရၿပီး ေနာက္က ကပ္လ်က္ စားေသာက္တြဲကို ပိတ္ထားၿပီး ထုိင္ခံုေတြ ရွိေနေသးပါလ်က္နဲ႔ စီစဥ္ မေပးပါဘဲ တာဝန္ မဲ့လုိက္ၾကာတာဗ်ာ။ ကိုယ္ခ်င္း မစာနာ တတ္ ၾကဘူး” ေဒါသသံနဲ႔ ေအာ္ေျပာေနတဲ့ အသံကို ကြၽန္ေတာ္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္စြာပဲ ၾကားေနရပါတယ္။

ခဏအၾကာမွာေတာ့ ရထားထိန္းဆုိသူ ေရာက္လာပါတယ္။ ေျပာင္းတက္လာတဲ့ ခရီးသည္ေတြ ေကာလင္းဘူတာ ေရာက္ရင္ ေနရာ ျပန္စီစဥ္ ေပးမယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ခရီးသည္ တစ္ဦးက အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ရထားထိန္း ဆုိသူကို ေျပာပါတယ္။ “စားေသာက္တြဲမွာ ထိုင္ခံုေတြ ရွိတယ္။ အခုဘာေၾကာင့္ ပိတ္ထားတာလဲ။ အဲဒီမွာ စီစဥ္ ေပးလုိ႔ ရတာပဲ” ဆုိၿပီး စီစဥ္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆုိတယ္။ ရထားထိန္း ျဖစ္သူက “ကြၽန္ေတာ္လည္း မတတ္ႏုိင္ဘူး” လုိ႔ ေျပာၿပီး ရထားတြဲ ေပၚက ျပန္ဆင္း သြားတာ ျမင္လုိက္တယ္။ အထက္တန္းတြဲမွ ေျပာင္းတက္ လာရတဲ့ ခရီးသည္ေတြရဲ႕ ဒုကၡကို ၾကည့္ၿပီးကြၽန္ေတာ္လည္း အေတာ္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိတယ္။ ၄၅ မိနစ္ခန္႔ ၾကာၿပီး ရထားဆက္ၿပီး ထြက္ခြာ လာပါေတာ့တယ္။

အခုအခါမွာ ရထားစီး လက္မွတ္ခ ေတြဟာ သံုးဆပိုမိုတက္ခဲ့ ပါၿပီ။ သို႔ေပမယ့္လည္း ရထားလမ္းပိုင္းဆုိင္ရာေတြနဲ႔ လူစီးရထား တြဲေတြဟာ အရင္ေခတ္ကနဲ႔ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ဘာမွ်ထူးထူး ျခားျခား ပိုမိုတိုးတက္ေျပာင္းလဲလာတာမေတြ႕ရပါ။ ႀကံဳႀကိဳက္လုိ႔ ဒီရက္ပိုင္း၊ လပိုင္းအတြင္းက ေလာေလာဆယ္ ၾကားသိရတဲ့အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို ေျပာျပခ်င္ပါေသးတယ္။ ၄-၃- ၂၀၁၂ ရက္ေန႔က ေကာလင္းဘူတာမွာ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းျဖစ္တဲ့ ဦးျမင့္သိန္း (ဘူတာစာေရး၊ ျမန္မာ့ မီးရထား) ဟာ အဲဒီေန႔မွာ တုိင္းပို႔ေဆာင္ေရး႐ံုးတုိင္းမန္ေနဂ်ာက အစည္းအေဝး ေခၚလုိ႔ ေကာလင္း ကေန အမွတ္ (၃၄) အစုန္ လူစီး ရထားနဲ႔ လုိက္ပါ ခဲ့ပါတယ္။ စာေရးဘူတာနဲ႔ ရြာေထာင္ ဘူတာၾကား အေရာက္ ရထားက ျပင္းထန္စြာ ခုန္တာေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ တစ္ခုလံုး ႏွစ္ေပ ေက်ာ္ေက်ာ္ခန္႔ ႏွစ္ႀကိမ္တုိင္တုိင္ ေျမာက္တက္ သြားၿပီး ျပန္အက် မွာေတာ့ ခါးဆစ္႐ိုး အက္သြား ခဲ့လို႔ လမ္းမေလွ်ာက္ ႏုိင္ေလာက္ ေအာင္နာက်င္မႈ ျဖစ္ခဲ့ ရတာေၾကာင့္ စစ္ကိုင္းတုိင္း ေဆး႐ံု အ႐ိုးကု အေဆာင္မွာ ေဆးကုသမႈ ခံယူ ေနရတာပါ။ သူငယ္ခ်င္း ကိုျမင့္သိန္း ေဆး႐ံုတက္ ေနရတယ္ၾကားလို႔ ကြၽန္ေတာ္ခ်က္ခ်င္း ဖုန္းဆက္ ေမးျမန္း ခဲ့လုိ႔ သိလုိက္ရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း ခံျပင္းတာနဲ႔ “သူငယ္ခ်င္းေရ မင္း ရထားစီးလုိ႔ ဒီလိုျဖစ္ရတာ ရြာက လွည္းစီး လာခဲ့ရင္ေတာင္ ဒီလုိျဖစ္မွာမဟုတ္ပါဘူးကြာ” လုိ႔ က႐ုဏာ ေဒါသနဲ႔ ေျပာမိလုိက္ပါတယ္။

တကယ္ဆုိရင္ ခရီးသြား ျပည္သူ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ေျပာဆုိ တင္ျပခြင့္ ရမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ အခုခ်ိန္ခါ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံဟာ အစစ အရာရာ တုိးတက္ ေျပာင္းလဲစ ျပဳေနပါၿပီ။ ဒီလုိ အစစ အရာရာ ႐ႈေထာင့္ မ်ဳိးစံု ဘက္ေပါင္းစံုက တုိးတက္ ေျပာင္းလဲဖို႔ ေဆာင္ရြက္ ေနခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ျမန္မာ့မီးရထား က႑ ဘက္ဆီကိုလည္း ပစ္မထား ေစခ်င္ပါဘူး။ ရထားစီး ႏႈန္းထားခမ်ား တက္သည္ႏွင့္ အညီ စက္ေခါင္းေတြ၊ ရထားတြဲ ေတြ၊ ရထားလမ္းေတြ အစဥ္တုိးတက္ ေကာင္းမြန္ၿပီး ျပည္သူလူထု အေနနဲ႔ ခရီးသြားၾကရတဲ့ အခ်ိန္မွာ စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာနဲ႔ အႏၲရာယ္ကင္းကင္း လံုၿခံဳမႈ ရွိရွိ ျဖစ္ေစေရး အတြက္ ရည္ညႊန္းကာ အျပဳသေဘာ ေဆာင္ၿပီး အႀကံျပဳ ႏႈိးေဆာ္ ေရးသား လုိက္ရေၾကာင္းပါ ခင္ဗ်ာ။

By The Voice Weekly

No comments:

Post a Comment