က်င္းပဆဲ ျဖစ္ေသာ ပထမအႀကိမ္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ စတုတၳ အစည္းအေဝးတြင္ ‘အစိုးရ၏ အာမခံခ်က္မ်ား၊ ကတိမ်ားႏွင့္ တာဝန္ခံခ်က္မ်ား စိစစ္ေရး ေကာ္မတီ’ ၏ အစီရင္ခံစာ သံုးသပ္ခ်က္ တြင္ ေ
ဖာ္ျပထားရာ၌ ‘လႊတ္ေတာ္
ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေမးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းျခင္းႏွင့္ အဆိုမ်ား တင္သြင္းျခင္း အေပၚ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာန အခ်ဳိ႕က ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေျဖၾကားခ်က္ မ်ားမွာ တိက် ေရရာမႈ မရွိျခင္း၊ သက္ဆိုင္ရာ ေမးခြန္းႏွင့္ ဆိုင္သည့္ အေျဖမ်ား အေပၚ ဝန္ႀကီးဌာန၏ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာ အရ ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးသည့္ Data မ်ားကို ဖတ္ၾကား ရွင္းလင္း ေနျခင္း တို႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္ကုန္ၿပီး လိုရင္း မေရာက္ျဖစ္ေန သျဖင့္ မျဖစ္သင့္ေသာ ေျဖၾကားခ်က္မ်ား ျဖစ္ေနသည္ဟု သံုးသပ္ ရရွိပါေၾကာင္း’ စသည္ျဖင့္ ၂၃-၈-၂၀၁၂ ရက္ေန႔ထုတ္ ရန္ကုန္တိုင္းမ္ ဂ်ာနယ္တြင္ ဖတ္႐ႈ လိုက္ရပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ျပည္သူ တစ္ဦး အေနျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးမ်ားကို မ်ားစြာ စိတ္ဝင္စားပါသည္။
လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး မ်ား က်င္းပပံုကို ႏိုင္ငံပိုင္ ႐ုပ္သံမ်ားတြင္ ၾကည့္႐ႈျခင္း၊ ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာမ်ားကို ဖတ္႐ႈျခင္းႏွင့္ အပတ္စဥ္ထုတ္ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ သတင္းမ်ားကို ဓာတ္ပံုႏွင့္တကြ ေဝေဝဆာဆာ ေဖာ္ျပ ၾကသည္ကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖတ္႐ႈရင္း မိမိတစ္ဦးတည္း ေဝဖန္ သံုးသပ္မႈမ်ားလည္း လုပ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ျမန္မာ့ ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ ပါတီ၊ တစ္ပါတီ စနစ္၏ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုလည္း ေကာင္းစြာ သိမီ လိုက္ပါသည္။ စည္းကိုက္ ဝါးကိုက္ ပ်င္းရိ ၿငီးေငြ႕ဖြယ္ အေမးအေျဖမ်ားႏွင့္ တစ္ပါတီ လႊတ္ေတာ္ကို ပြင့္လင္း လြတ္လပ္လာသည့္ ယေန႔ ပါတီစံု လႊတ္ေတာ္ မ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ စဥ္းစားရင္း ဒီမိုကေရစီ စနစ္၏ အရသာကို ၿမိန္ေရ ရွက္ေရ ခံစား ေနမိပါသည္။ ထုိကဲ့သို႔ စဥ္ဆက္မျပတ္ ၾကည့္႐ႈနားေထာင္၊ ဖတ္႐ႈေလ့လာ လ်က္ရွိရာမွ အခ်ဳိ႕ေသာ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေမးခြန္းမ်ား ကို အားမလို အားမရ ျဖစ္ရသလို အခ်ဳိ႕ေသာ တာဝန္ရွိ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ေျဖၾကားခ်က္မ်ား ကိုလည္း ဘဝင္မက်သည္မ်ား ရွိလာခဲ့ရပါသည္။
“ငါသာ ဒီေနရာမွာ ဆိုလွ်င္ ဒီလို ေမးလိုက္မဟဲ့၊ ငါသာဆိုလွ်င္ ဘယ္လို ေျဖလိုက္မဟဲ့” ဟူ၍ ေဘာလံုးပြဲ တစ္ပြဲကို ႐ုပ္ျမင္သံၾကားမွ ၾကည့္ေနရင္း အားမလို အားမရ ျဖစ္ရသလို ခံစားရပါသည္။ တစ္စံု တစ္ေယာက္က မင္းကိုယ္တိုင္ ဝင္ကန္ပါလားဟု ဆိုလာ ပါလွ်င္ “ငါမွ မကန္တတ္တာ” ဟူ၍ ျပန္ေျပာ မိပါမည္။ ယခုလည္း ကြၽန္ေတာ့္ကို တစ္စံုတစ္ေယာက္က “လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဝင္လုပ္ လိုက္ပါလား၊ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး လုပ္ပါလား” ဟူ၍ ဆိုပါလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး အဆင့္ပင္ ရွိသူ မဟုတ္၍ ၿငိမ္ကုပ္ ေနလိုက္႐ံုသာ ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္ စဥ္းစားမိသည္က ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ၾကည့္႐ႈ ေနသူမွာ ကြၽန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္သလို သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္ ဖတ္႐ႈ ေနသူမ်ား မွာလည္း ကြၽန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္ဘဲ သိန္း၊ သန္းခ်ီေသာ ျပည္သူမ်ားလည္း ကြၽန္ေတာ့္လို ခံစား မိႏိုင္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္သူ တစ္ေယာက္ အေနျဖင့္ သဲတစ္ပြင့္ မွ်ေသာ တာဝန္ တစ္ရပ္ကို ဝင္ေရာက္ ထမ္းေဆာင္သည့္ႏွယ္ ဤအႀကံျပဳ ေဆာင္းပါးကို ေရးသားရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အခ်ဳိ႕၏ ေမးခြန္းမ်ားကို ေလ့လာ ၾကည့္ရာတြင္ ေအာက္ပါ အခ်က္မ်ားကို ေတြ႕ရွိ ရပါသည္။
- သာမန္ အမ်ားျပည္သူမ်ားပင္ သိရွိၿပီး ကိစၥမ်ဳိးကုိပင္ ေမးခြန္း အျဖစ္ ေမးျမန္းျခင္း၊
- ႏိုင္ငံေတာ္မွ ယခင္ အသိေပး ထုတ္ျပန္ ေၾကညာၿပီး ျဖစ္သည့္ စီမံကိန္း အပါအဝင္ ကိစၥ အခ်ဳိ႕ကို ထပ္မံ ေမးျမန္းျခင္း၊
- အခ်ဳိ႕ေသာ ေနရာမ်ားတြင္ အသိေပး ရွင္းလင္း ေျပာၾကားၿပီး အခ်က္မ်ားကို ေမးျမန္းျခင္း၊
- ႏိုင္ငံေတာ္တြင္ တည္ဆဲ ဥပေဒ တစ္ရပ္ ရွိၿပီးလ်က္ ထိုကဲ့သို႔ တည္ဆဲ ဥပေဒ ရွိေၾကာင္း မသိသည့္ သေဘာမ်ဳိး သက္ေရာက္သည့္ ေမးခြန္းမ်ဳိးကို ေမးျမန္းျခင္း၊
- အခ်ဳိ႕ ကိစၥမ်ားမွာ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္၊ ခ႐ိုင္အဆင့္ တာဝန္ရွိသူ မ်ားကို ေမးျမန္းလွ်င္ပင္ သိႏိုင္သည့္ ကိစၥမ်ဳိး ျဖစ္ေနျခင္း၊
- အခ်ဳိ႕ကိစၥမ်ားမွာ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရက ေဆာင္ရြက္ေပးရမည့္ ကိစၥမ်ား ျဖစ္ေနျခင္း၊
- အခ်ဳိ႕ကိစၥမ်ားမွာ က်င္းပၿပီး ယခင္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး မ်ားတြင္ ဆင္တူယုိးမွား အေျဖေပးၿပီး ျဖစ္ေနျခင္း
စသည့္ အခ်က္မ်ား အျပင္ အျခားေသာ အခ်က္အခ်ဳိ႕လည္း ပါဝင္ပါသည္။ မည္သည့္ အစည္းအေဝးတြင္ မည္သည့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္က ေမးျမန္းေသာ ေမးခြန္းဟူ၍ တိက်စြာ ကိုးကား ေဖာ္ျပျခင္း မျပဳႏိုင္သည္ကို နားလည္ ခြင့္လႊတ္ ေစခ်င္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေမးခြန္းမ်ား ေမးျခင္း၊ အဆိုမ်ား တင္သြင္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပိုမို ထိေရာက္မႈ ရွိေရးအတြက္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အေနျဖင့္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ျဖည့္ဆည္း ထားရွိရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္ပါ သည္။
- လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အမ်ားစုသည္ ဥပေဒ ပညာရွင္မ်ား မဟုတ္ၾကေသာ္လည္း တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားကို တီးမိ ေခါက္မိ ရွိရန္ ဥပေဒ အမည္နာမ မ်ားႏွင့္ မည္သည့္ အေၾကာင္းအရာ ကိစၥအတြက္ ျပ႒ာန္းခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရန္ ေလ့လာ ထားသင့္ပါသည္။
- ႏိုင္ငံေတာ္မွ ေဆာင္ရြက္ၿပီး၊ ေဆာင္ရြက္ဆဲ၊ ေဆာင္ရြက္ လတၱံ႕ (ထုတ္ေဖာ္ ေၾကညာၿပီး) စီမံကိန္းမ်ား အနက္ မိမိေဒသႏွင့္ ဆိုင္ရာ စီမံကိန္းမ်ား အေၾကာင္း သိရွိ ေလ့လာ ထားရပါမည္။
- အမ်ားျပည္သူႏွင့္ ဆက္ဆံ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ အစိုးရ ဌာနမ်ား ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း မ်ားကို အၾကမ္းဖ်င္း သိရွိေအာင္ ေလ့လာ ထားရပါမည္။
- အခ်ဳိ႕ ကိစၥမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ ၿမိဳ႕နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးႏွင့္ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ ဌာန ဆိုင္ရာမ်ားအား ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္းျခင္းျဖင့္လည္း ေကာင္း၊ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္က ေျဖၾကားျခင္း မျပဳႏိုင္ပါက ခ႐ိုင္အဆင့္သို႔ ေမးျမန္းျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ အစိုးရမ်ားက ေဆာင္ရြက္ ေပးႏိုင္သည့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ နယ္ပယ္ အတြင္း ျဖစ္ပါက သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက သက္ဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ တင္ျပေမးျမန္း အဆို တင္သြင္း ေစျခင္း အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ စသည္တို႔တြင္ တင္ျပ ေမးျမန္းရ သည့္ ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္ အဆိုမ်ား ေလ်ာ့နည္း သြားႏိုင္ၿပီး ေမးျမန္းသည့္ ေမးခြန္းႏွင့္ အဆိုမ်ားသည္လည္း အဆင့္ျမင့္ ထိေရာက္သည့္ အဆို မ်ားျဖစ္လာကာ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးမ်ား သည္လည္း သြက္လက္ ထက္ျမက္ၿပီး တန္ဖိုးရွိေသာ အခ်ိန္မ်ားကို လႊတ္ေတာ္ မ်ား၏ အဓိက လုပ္ငန္း တာဝန္ျဖစ္သည့္ ဥပေဒမ်ား တင္သြင္း၊ ေဆြးေႏြး၊ အတည္ျပဳျခင္းမ်ားကို ပိုမို ေဆာင္ရြက္လာႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ေမးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အစိုးရ၏ အာမခံ ခ်က္မ်ား၊ ကတိမ်ားႏွင့္ တာဝန္ခံခ်က္မ်ား စိစစ္ေရး ေကာ္မတီက သံုးသပ္ရာတြင္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ေမးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းရာတြင္ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား အလုိက္ ခြဲျခား ေမးျမန္းရန္ လိုအပ္ သကဲ့သို႔ အေၾကာင္းအရာေပၚ မူတည္၍ ေမးခြန္း တစ္ခုတည္းတြင္ ႏွစ္ခုသံုးခု တြဲ၍ ေမးျခင္းမ်ဳိး မလုပ္ရန္ႏွင့္ တစ္ခုဆို တစ္ခု ထိထိ ေရာက္ေရာက္ ေမးလွ်င္ အေျဖမွာ ကတိလား၊ အာမခံခ်က္လား ကြဲျပား သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သံုးသပ္ ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက စနစ္တက် ေမးျမန္းရန္ လိုအပ္ သကဲ့သို႔ သက္ဆိုင္ရာ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဌာနမ်ားကလည္း ေမးခြန္း အေပၚ တိတိက်က် ေျဖၾကားရန္ အႀကံျပဳ တင္ျပသြားပါသည္။ ေမးခြန္းမ်ား ေျဖၾကားျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ၾကည့္႐ႈသူ၊ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္ဖတ္သူမ်ား အဖို႔ မ်က္စိ လည္ရသည္မ်ား ရွိပါသည္။ အေျဖတစ္ခုကို နားေထာင္ေနစဥ္ မူလ ေမးခြန္းမွာ မည္သည့္ အေၾကာင္းအရာကို ေမးမွန္း မသိေအာင္ လည္ထြက္ သြားပါေတာ့သည္။
အေျဖသည္ တိတိက်က် လိုရင္းကိုမေရာက္ ေဝ့လည္ ေၾကာင္ပတ္ျဖင့္ အဆံုးသတ္ သြားၾကသည္လည္း ရွိပါသည္။ ေမးခြန္းမ်ားကို လႊတ္ေတာ္တြင္ ေမးျမန္းသည့္အခါ သက္ဆိုင္ ရာ လႊတ္ေတာ္ နည္းဥပေဒမ်ားအရ ၁၀ ရက္ ႀကိဳတင္ ေပးပို႔ရပါသည္။ ထိုအခါ ေမးခြန္း ေမးျမန္းျခင္း ခံရသည့္ ဝန္ႀကီးဌာနသည္ ၎လက္ေအာက္ရွိ ဦးစီးဌာနမ်ားသို႔ ေမးခြန္းကို ေျဖၾကားရန္ ဆက္ေပး ပို႔ရပါသည္။ အကယ္၍ ေမးျမန္းေသာ ေမးခြန္းသည္ ေအာက္ေျခၿမိဳ႕ နယ္အဆင့္မွ ေျဖၾကားရမည့္ ေမးခြန္းျဖစ္ပါက ေမးခြန္းသည္ အဆင့္ဆင့္ ေအာက္ေျခအထိ ဆင္းသြားၿပီး ေအာက္ေျခမွလည္း ေမးခြန္း၏အေျဖကို မိမိဘက္က အျပည့္အစံု ျဖစ္ေအာင္ ရာဇဝင္ သမိုင္းႏွင့္ ခ်ီ၍ ျဖစ္ေၾကာင္းရယ္ ကုန္စင္ ေျဖၾကား ပါလိမ့္မည္။ ထိုအခါ အေျဖ တစ္ခုသည္ အဆင့္ဆင့္ အေပၚ ျပန္တက္လာၿပီး မည္သူကမွ် မျဖတ္ ေတာက္၊ မစိစစ္ ၾကေတာ့ဘဲ ေမးခြန္းႏွင့္ သဟဇာတျဖစ္၊ မျဖစ္ မသံုးသပ္ ၾကေတာ့ဘဲ ေျဖၾကားမည့္ သူ၏ လက္ထဲသို႔ ထည့္လိုက္ ၾကပါလိမ့္ မည္။ ေျဖဆိုသူ (ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး) က လႊတ္ေတာ္ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ေျဖဆိုသည့္ အခါတြင္လည္း မိမိကိုယ္တိုင္ ထဲထဲဝင္ဝင္ သိေသာကိစၥ မဟုတ္ပါက ေအာက္ေျခမွ ေရးသား တင္ျပသည့္အတိုင္းပင္ ဖတ္ၾကား ေျဖဆိုေတာ့ရာ အေမးႏွင့္ အေျဖသည္ တစ္လြဲမဟုတ္ ေသာ္မွ တည့္တည့္ မက်ေတာ့ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာေလး တစ္ခု၊ ႏွစ္ခု တင္ျပပါမည္။
က်င္းပဆဲ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး ၁၆-၇-၂၀၁၂ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္ (၄) မွ ေဒါက္တာျမတ္ဥာဏ္စိုး၏ ‘ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲေနေသာ ဘတ္စ္ကားမ်ားႏွင့္ အေဝးေျပး ခရီးသည္ တင္ယာဥ္ မ်ားတြင္ ထိုင္ခံု ေနရာမ်ား က်ပ္ညပ္စြာ စီစဥ္ထားရွိျခင္း အပါအ၀င္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္တစ္စီး၏ စံႏႈန္းႏွင့္ ကိုက္ညီမႈ မရွိသည္မ်ားကို ထိေရာက္စြာ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ရန္ အစီအစဥ္ ရွိ/မရွိ’ ဟူေသာ ေမးခြန္းကို သက္ဆိုင္ရာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ေျပာၾကားရာတြင္ ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနသည္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ားအား တစ္ႏွစ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ ယာဥ္ႀကံ့ခိုင္မႈႏွင့္ မွတ္ပံုတင္ လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ယာဥ္စစ္ေဆးၿပီး သတ္မွတ္ ထိုင္ခံု အေရအတြက္ ႏွင့္ စံခ်ိန္စံၫႊန္း ကိုက္ညီမွသာလွ်င္ မွတ္ပံုတင္ လုပ္ငန္းမ်ားအား ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ေပးပါေၾကာင္းႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားႏွင့္ ျပည္သူမ်ားကလည္း သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ မကိုက္ညီသည့္ ယာဥ္မ်ားကို ေတြ႕ရွိပါက သတင္းေပး အေၾကာင္းၾကား ျခင္းအားျဖင့္ ထိေရာက္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ေျပာၾကား ခဲ့ပါသည္။ ဤအေျဖကို ၾကည့္ပါက လက္ေတြ႕ဘဝႏွင့္ မ်ားစြာ ကြာဟလ်က္ ရွိသည္ကို ေတြ႕ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ လက္ေတြ႕တြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ သက္တမ္းတိုး မွတ္ပံုတင္ေသာ ယာဥ္မ်ားသည္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ထားသည့္ ထိုင္ခံု အပါအဝင္ အျခားပစၥည္းမ်ားကို လိုင္စင္ မဝင္မီ မူလ စံခ်ိန္စံၫႊန္း သတ္မွတ္ခ်က္အတိုင္း ယာယီျပန္လည္ တပ္ဆင္၍ သက္တမ္းတိုး လိုင္စင္ဝင္ၾကပါသည္။ သက္တမ္းတိုး မွတ္ပံုတင္ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရၿပီးေသာအခါ ထိုင္ခံု အေရအတြက္ တိုးျမႇင့္ျခင္း၊ ျပဳျပင္ျခင္းမ်ားကို ျပန္လည္ လုပ္ေဆာင္ၾကပါသည္။
ဤသို႔ ေဆာင္ရြက္ ျခင္းကို ကုန္းလမ္း ပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ စစ္ေဆးေသာ ဝန္ထမ္းမ်ား အပါအဝင္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက သိၾကပါသည္။ ဝန္ႀကီး မသိ၍ ထိုကဲ့သို႔ ေျဖၾကားျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က မည္သည့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္/ျပည္သူ တစ္ဦးဦးကမွ် သတင္းေပး တိုင္ၾကားရန္ မလိုအပ္ပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ယေန႔ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲေနေသာ (အထူးသျဖင့္) အထူးကားမ်ားကို ရပ္တန္႔ စစ္ေဆး ၾကည့္ပါက ထိုင္ခံု မျပဳျပင္ထားေသာ ကားဟူ၍ မရွိသေလာက္ပင္ ျဖစ္ပါ သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေမးခြန္းမ်ားကို ေျဖၾကားမည့္ တာဝန္ရွိသူမ်ား သည္ ေအာက္ေျခမွ ေရးသား တင္ျပေသာ အေျဖမ်ားကိုသာ ဖတ္ၾကား ေျဖဆိုျခင္း မျပဳဘဲ ကိုယ္တိုင္လည္း ကြင္းဆင္း ေလ့လာသင့္ေၾကာင္း အႀကံျပဳ တင္ျပပါသည္။ ေနာက္ထပ္ ဥပမာတစ္ခု တင္ျပခ်င္ ပါေသးတယ္။ က်င္းပဆဲ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ စတုတၳ အစည္းအေဝး ၃၁-၇-၂၀၁၂ ရက္ေန႔တြင္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚတင္ႏြယ္ဦးႏွင့္ ဦးသိန္းၫြန္႔တို႔၏ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပန္လည္ ေဆြးေႏြး ရွင္းလင္းရာတြင္ လည္း အခ်ဳိ႕ေသာ အခ်က္မ်ား လြဲေခ်ာ္ေနမႈ အေပၚ ေကာ့မွဴးၿမိဳ႕နယ္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ‘ခုနက ကိုယ္စားလွယ္ႏွစ္ဦး ေျပာသြားတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔ ကြၽန္မျမင္ထားတဲ့ အခ်က္ေတြဟာ အတူတူပါပဲ။ အခုျမန္မာႏိုင္ငံက တကၠသိုလ္ေတြက ႏိုင္ငံျခား တကၠသိုလ္နဲ႔ ဆက္သြယ္ေရးကို အဓိကထားၿပီး ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ တကၠသိုလ္မ်ားရဲ႕ လြတ္လပ္စြာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ရွိဖို႔အတြက္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနရဲ႕ ၾသဇာအာဏာ ေလွ်ာ့ခ်ေရးကို အဓိကထားၿပီး ေျပာတာလို႔ ကြၽန္မ နားလည္ပါတယ္။ဘယ္လိုပဲ ႏိုင္ငံျခားတကၠသိုလ္ ေတြနဲ႔ ဆက္သြယ ္ဆက္သြယ္ ဒီဆက္သြယ္ေရး အားလံုးကို ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာနက ေနၿပီး အုပ္စီးထားမယ္ ဆိုရင္ ေခတ္နဲ႔ ေလ်ာ္ညီတဲ့ တကၠသိုလ္ ေတြ မေပၚလာႏိုင္ဘူးလို႔ ကြၽန္မထင္တဲ့ အေၾကာင္းကို ေလးစားစြာ တင္ျပအပ္ပါတယ္’ ဟူ၍ ျပန္လည္ ေထာက္ျပ ေဆြးေႏြး သြားခဲ့သည္ ကို စာ႐ႈသူမ်ား သိရွိၿပီး ျဖစ္ပါမည္။
ထိုကဲ့သို႔ ျပန္လည္ ေျဖၾကားသည့္ အခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ လည္း ‘အစိုးရ၏ အာမခံခ်က္မ်ား၊ ကတိမ်ားႏွင့္ တာဝန္ခံ ခ်က္မ်ား စိစစ္ေရး ေကာ္မတီ’ က သံုးသပ္ အႀကံျပဳ တင္ျပရာတြင္ ‘လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ တိက်ေသာ ေမးခြန္းမ်ားအေပၚ ဝန္ႀကီးဌာန မ်ားမွ ေျဖၾကား ရာတြင္ တိုက္႐ိုက္ ဆက္စပ္မႈ မရွိေသာ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပျခင္းမ်ဳိးကို ေရွာင္၍ တိက် ေသာ အေျဖ လိုရင္းကိုသာ ေျဖၾကားရန္ အႀကံျပဳ တိုက္တြန္းေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ျပည္သူတို႔၏ အက်ဳိးကို ေဖာ္ေဆာင္လ်က္ ရွိၾက ေသာ ျပည္သူ႔ ကိုယ္စားလွယ မ်ားကလည္း တန္ဖိုးရွိေသာ အခ်ိန္မ်ား ကို အေလးထား၍ တိက်ေသာ ေမးခြန္းမ်ားကို ေမးျမန္းသင့္ ၾကသလို ေျဖၾကားသူမ်ားကလည္း ေမးျမန္းသူႏွင့္ ျပည္သူမ်ားကို အေလးထား ေသာအားျဖင့္ လိုရင္းတိုရွင္းႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ ထိေရာက္ေသာ အေျဖမ်ား ကို မသြယ္မဝိုက္၊ မေကြ႕မေကာက္ဘဲ ေျဖၾကား သင့္ၾကပါေၾကာင္း အႀကံျပဳ ေရးသားလိုက္ရပါသည္။
By The Voice Weekly
No comments:
Post a Comment