ေနလင္းထြန္း
အတဲြ (၁၁)၊ အမွတ္(၃၂)
အေျခခံပညာ သင္႐ုိးၫႊန္းတမ္းႏွင့္ သင္႐ုိးမာတိကာမ်ားကုိ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ ျမႇင့္တင္ေဆာင္ရြက္ေရးႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီသည့္
ပညာရည္စစ္ေဆးတုိင္းတာမႈစနစ္ ျဖစ္ေပၚလာေစေရး အစီအစဥ္စာတမ္းကုိ အမ်ဳိးသားအဆင့္ ပညာေရးေဆြးေႏြးပြဲတြင္ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ျပဳစုတင္ျပခဲ့ၾကသည္။
ယင္းစာတမ္းတြင္ လက္ရွိတကၠသိုလ္၀င္စာေမးပြဲအား အေျခခံပညာ အထက္တန္းအဆင့္ သင္ယူၿပီးေျမာက္မႈ စာေမးပြဲအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္၍ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္အတြက္ သက္ဆုိင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ အစီအစဥ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ေလ့လာဆန္းစစ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား၏ စာေမးပြဲစစ္ေဆးမႈစနစ္သည္ အလြတ္က်က္မွတ္မႈကုိ အားေပးေသာ ေမးခြန္းမ်ားသာ အသုံးျပဳေနျခင္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား၏ သင္ယူတတ္ေျမာက္မႈကုိ ရမွတ္ျဖင့္သာ ဆုံးျဖတ္ေနရၿပီး စဥ္းစားေတြးေခၚမႈကုိ အားေပးေသာ ေမးခြန္းျပဳစုရန္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားတြင္ နည္းပညာႏွင့္ ကၽြမ္းက်င္မႈ လုိအပ္ေနေသးေၾကာင္း ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။
ေက်ာင္းသားမ်ားကုိ ပညာသင္ၾကားရာတြင္ ထုိးထြင္းႀကံဆမႈ၊ တီထြင္ဖန္တီးမႈ၊ ေ၀ဖန္သုံးသပ္မႈတုိ႔ကုိ ဦးတည္သင္ၾကား သင္ယူေစရန္ႏွင့္ ပညာရည္စစ္ေဆးတုိင္းတာမႈကုိ လုိက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေစရန္ အစီအစဥ္မ်ား တင္ျပခဲ့ၾကသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အလြတ္က်က္၍ အလြတ္ေျဖဆုိရေသာ ပညာေရးစနစ္ကုိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏုိင္ရန္ ပညာေရးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ျပင္ပမွ ပညာေရးကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ေနၾကသည္။
“စနစ္ႀကီးရွိေနတယ္။ အမွတ္ေပးတဲ့စနစ္၊ စာေမးပြဲကုိ အမွီျပဳေသာစနစ္ေပါ့။ အထူးသျဖင့္ကေတာ့ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲႀကီးပဲေပါ့။ စာေမးပြဲစစ္ပုံ၊ စစ္နည္းကုိ ေျပာင္းလဲလုိက္ရင္ ေကာင္းသြားႏုိင္တယ္။ အခုက အမွတ္ရေအာင္သင္တာ၊ က်ဳရွင္ယူတာ၊ ဂုိက္ေခၚတာ၊ အလြတ္က်က္တာေတြ ျဖစ္ေနတာေလ။ စာေမးပြဲမွာ စဥ္းစားပုံ၊ စဥ္းစားနည္းကုိေမးတဲ့ ေမးခြန္းမ်ဳိးေပါ့။ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲက အေျပာင္းအလဲရဲ႕ ေသာ့ခ်က္လုိ႔ ထင္ပါတယ္”ဟု ပညာေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနေသာ စာေရးဆရာကုိတာကေျပာသည္။
စာေမးပြဲစနစ္ ျဖစ္တည္ေနမႈ၊ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား၏ ေအာင္ခ်က္ျမင့္မားေရး အစီအစဥ္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား၏ အမွတ္မ်ားမ်ား ရရွိေရး သေဘာထားအျမင္တုိ႔သည္ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ သင္ခန္းစာမ်ားကုိ ႏႈတ္တုိက္ရြတ္ဆုိ က်က္မွတ္ေနရမႈအား ႀကီးထြားလာေစခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
စာေမးပြဲေအာင္ခ်က္ေပၚ အေျခခံေသာ ပညာေရးစနစ္ျဖစ္ ေပၚလာျခင္းသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အရည္အခ်င္းႏွင့္ ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြးမ်ား နိမ့္က်သြားေစခဲ့ေၾကာင္း ပညာေရးကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ေ၀ဖန္ေထာက္ျပၾကသည္။
“အခုက စာေမးပြဲမ်ားမ်ားေအာင္ရင္ အဲ့ဒီေက်ာင္းက ေကာင္းတယ္လုိ႔ ယူဆတဲ့ေခတ္ ျဖစ္ေနတာကုိ။ ေအာင္ခ်က္ျမင့္မားေရးဆုိၿပီး လုပ္ၾကတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ ေအာင္ခ်က္ျမင့္မားလာတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက ကမၻာမွာ နိမ့္က်ေနတာလဲ။ အဆင္းရဲဆုံး ႏုိင္ငံစာရင္းထဲ ေရာက္ေနတာကုိ ေအာင္ခ်က္ျမင့္မားေရးက ဘာလုိ႔ ထိပ္တန္းေရာက္ေအာင္ မလုပ္ေပးႏုိင္တာလဲ။ ဒီေအာင္ခ်က္ျမင့္မားေရးကုိ သြားလုပ္ရင္းနဲ႔ အကုန္လုံးက ဖြတ္သထက္ နစ္လာပါတယ္”ဟု ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညဳိက ကမၻာ့ဆရာမ်ားေန႔အခမ္းအနားတြင္ ေျပာသည္။
စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ႏႈတ္တုိက္ အလြတ္ရြတ္ဆုိရေသာ သင္ၾကားမႈကုိ အေလးထားေနမႈ၊ စာေမးပြဲေအာင္ေရးႏွင့္ အမွတ္ေကာင္းရေရး အေလးေပးေနမႈတုိ႔သည္ ျမန္မာ့ပညာေရးေလာက၌ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စြဲၿမဲေနခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။
သင္ခန္းစာမ်ားကုိ အလြတ္က်က္မွတ္ ေျဖဆုိရေသာ ပညာေရးစနစ္အစား စဥ္းစားဆင္ျခင္မႈ၊ ေတြးေခၚႀကံဆမႈ၊ ေ၀ဖန္သုံးသပ္မႈဆုိင္ရာ အရည္အေသြးမ်ား ျမင့္မားလာေစေသာ ပညာေရးစနစ္တစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား လုိအပ္ေနၿပီျဖစ္သည္။
“ကေလးေတြသင္ေနတဲ့ ပညာေရးက သူတုိ႔ဘ၀မွာ အသံုးက်တဲ့ပညာ ျဖစ္သင့္တယ္။ သူတုိ႔ဘ၀ တက္လမ္းအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရွိတဲ့
ပညာေရးျဖစ္သင့္တယ္။ အခုပညာေရးက အမွတ္ဘယ္ေလာက္ရလဲ၊ ဂုဏ္ထူးဘယ္ေလာက္ထြက္သလဲ ဆုိတဲ့အေပၚ တုိင္းတာေနတဲ့အတြက္ အရည္အခ်င္းျပည့္တဲ့ ပညာေရးကုိမရဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ဆုိလုိတာက ကေလးေတြ ေက်ာင္းလာတက္တယ္ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က စာအုပ္ထဲမွာပါတဲ့ စာေတြကုိ အလြတ္ရြတ္ဖုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေန႔ျဖစ္ေနတဲ့ ပညာေရးက စာအုပ္ထဲမွာပါတဲ့စာကုိ အလြတ္က်က္တယ္၊ အလြတ္ေျဖတ့ဲစနစ္ ျဖစ္ေနတယ္။ ကေလးေတြ ေက်ာင္းလာေနတယ္ဆုိတာက အသိဉာဏ္ျမင့္မားဖုိ႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ သင္ၾကားေရးက ကေလးေတြရဲ႕ အသိဉာဏ္ျမင့္မားမႈကိုေပးတဲ့ ပညာေရးျဖစ္ရမယ္။ ကေလးေတြက စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏုိင္စြမ္း ရွိရမယ္။ မွားတယ္၊ မွန္တယ္ ဆုံးျဖတ္ႏုိင္စြမ္း ရွိရမယ္။ လုပ္သင့္၊ မလုပ္သင့္ ပုိင္းျခားေ၀ဖန္ သုံးသပ္တတ္ရမယ္။ ေခတ္စနစ္ကုိ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပႏုိင္တဲ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ ျဖစ္ရမယ္။ အဲ့ဒီလုိ အရည္အခ်င္းေပးတဲ့ ပညာေရးပဲျဖစ္သင့္တယ္”ဟု ပညာေရးသုေတသီ ေဒါက္တာသိန္းလြင္ကေျပာသည္။
အဖက္ဖက္မွ နိမ့္က်ေနေသာ ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္ကုိ ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီ ပညာေရးအဆင့္သုိ႔ ျပန္လည္ျမႇင့္တင္ႏုိင္ရန္ အဓိကအခ်က္အေနျဖင့္ ပညာသင္ၾကားမႈပုံစံႏွင့္ စာေမးပြဲစစ္ေဆးမႈ ပုံစံတို႔ကုိ မျဖစ္မေန ေျပာင္းလဲရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
စိန္ေခၚမႈအေနျဖင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အရည္အေသြးကုိ ျမႇင့္တင္ေပးရန္၊ ရာထူးတုိး ေျပာင္းေရႊ႕မႈစနစ္ေၾကာင့္ သက္ဆုိင္ရာနယ္ပယ္အလုိက္ ကၽြမ္းက်င္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ဆုံး႐ႈံးေနရမႈကုိ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ရန္၊ ေက်ာင္းသား၊ ဆရာ အခ်ဳိးကြာဟခ်က္ ႀကီးထြားေနမႈကုိ ေျဖရွင္းရန္၊ စာသင္ခ်ိန္ႏွင့္ သင္႐ုိးမမွ်မတ ျဖစ္ေနျခင္းကုိ ကုစားရန္၊ အေျခခံပညာအဆင့္အလုိက္ ဘာသာရပ္မ်ားတြင္ အေျခခံတတ္ကၽြမ္းမႈ (BLC)အတြက္ ေရးဆြဲသတ္မွတ္ေပးရန္၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ လူမႈဘ၀မ်ားကုိ ျပန္လည္ျမႇင့္တင္ေပးရန္ စသည္တုိ႔ကုိ ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္သည္။
ယခုအခါ ႏုိင္ငံေတာ္က ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ၀န္ထုပ္၀န္ပုိးႀကီးမားေနမႈကုိ ေျဖေလွ်ာ့ေပးရန္ ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ေပးထားေသာ္လည္း ပုဂၢလိကပညာေရးလုပ္ငန္းအမ်ားစုတြင္ အသြင္သစ္ပညာေရးပုံစံ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မႈကုိ ျမင္ေတြ႕ရျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း အေျခခံပညာဦးစီးဌာနမွ အဆင့္ျမင့္အရာရွိတစ္ဦးကေျပာသည္။
“ေငြေၾကးတတ္ႏုိင္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကုိ အရည္အေသြးျမင့္မားစြာနဲ႔ သင္ၾကားႏုိင္ေအာင္ ႏုိင္ငံေတာ္က ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းေတြ ဖြင့္ေပးတာပါ။ ဆယ္တန္းေအာင္တဲ့အခါ အမွတ္ေကာင္းေအာင္လုိ႔ ဖြင့္ေပးတာမဟုတ္ပါဘူး။ အခု က်ဳရွင္ေရာ၊ ဘာသာရပ္သင္တန္းေတြေရာက ေက်ာင္းအပ္မယ္ဆုိရင္ ေအာင္ခ်က္ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ဆိုၿပီး ေၾကာ္ျငာတယ္။ ဘာသာရပ္သင္ေက်ာင္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ က်ဳရွင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ စာတတ္ေအာင္သင္ရမွာျဖစ္သလုိ စိတ္ဓာတ္ေကာင္းေအာင္လည္း သင္ဖုိ႔လုိပါတယ္”ဟု အထက္ပါပုဂိၢဳလ္ကဆုိသည္။
စာေမးပြဲစနစ္ ႀကီးစုိးမႈေၾကာင့္ ဓားစာခံျဖစ္သြားသူမ်ားမွာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားျဖစ္ေနၿပီး အလြတ္ရြတ္ဆုိ က်က္မွတ္ရေသာ စနစ္ေၾကာင့္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏုိင္စြမ္း၊ ေ၀ဖန္သုံးသပ္ႏုိင္စြမ္း၊ ေတြးေခၚႀကံဆႏုိင္စြမ္းမ်ား နိမ့္က်သြားခဲ့ၾကသည္။
ထုိ႔ျပင္ စာေမးပြဲတြင္ အမွတ္ေကာင္းရရွိေစရန္ ပင္ပန္းႀကီးစြာ စာက်က္မွတ္ရျခင္းႏွင့္ စာေမးပြဲရမွတ္ေပၚ အေျခခံဆုံးျဖတ္ေသာ တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္စနစ္ေၾကာင့္ မိမိ၀ါသနာမပါေသာ ဘာသာရပ္မ်ားကုိ ေလ့လာသင္ယူေနရျခင္းတုိ႔ျဖင့္ ႀကဳံေတြ႕ေနၾကရသည္။
“ကေလးက ၾကက္တူေရြးစာက်က္ေနရသလုိပါပဲ။ ေန႔တစ္၀က္ေက်ာင္းက ျပန္လာရင္ ခဏအိပ္ၿပီး ၂ နာရီဆုိ က်ဳရွင္သြား၊ ည ၉ နာရီ ျပန္ေရာက္၊ ည ၁၁ ခြဲ၊ ၂ နာရီေလာက္ထိ စာက်က္ရတယ္။ ကေလးလည္း တအားပင္ပန္းတယ္။ မိဘလည္းပင္ပန္းတယ္။ သူတက္ခ်င္တာက ၀ုိင္တီယူ(ရန္ကုန္နည္းပညာတကၠသိုလ္)၊ ေဆးေက်ာင္းလည္း မတက္ခ်င္ဘူးတဲ့။ အခု သူအမွတ္မီတာက ေရေၾကာင္းျဖစ္သြားတာေပါ့”ဟု တကၠသိုလ္၀င္တန္းစာေမးပြဲရမွတ္ ၄၉၈ ျဖင့္ ေအာင္ျမင္ထားေသာ ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္မွ ေက်ာင္းသူတစ္ဦး၏ မိခင္ကေျပာသည္။
By 7Day News Journal
No comments:
Post a Comment