Thursday 18 October 2012

ဥေရာပအႀကိဳက္ ႀကိဳးေခြမ်ားႏွင့္ အိုးေ၀မ်ား


Photo(တစ္)

မည္သည့္အသံကိုမွ မၾကားရသည့္ ေခတ္မီဟိုတယ္ႀကီးတစ္ခုထဲ၌ ကၽြန္ေတာ္ တည္းခိုဖူးခဲ့သည္ဟုဆိုလွ်င္ အံ့ၾသ၍မ်ား
သြားေလမလားမသိ၊ ဟုတ္ပါသည္။ မည္သည့္အသံကိုမွ မၾကားရသည့္ ဟိုတယ္ႀကီးပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ဤေနရာ၌ မည္သည့္အသံဆိုသည္မွာ လူသံသူသံမ်ားႏွင့္ စက္သံမ်ားကိုသာ ဆိုလုိျခင္းျဖစ္ၿပီး  သဘာ၀ေက်းငွက္တိရစၧာန္ကေလးတုိ႔၏ အသံမ်ားကား မပါ၀င္ပါ။ ငွက္ကေလးတစ္ေကာင္တေလက ခ်ဳိျမစြာ ျမည္ေႂကြးလုိက္ေသာ အသံမ်ဳိးကို ရံဖန္ရံခါ ၾကားရတတ္သည္ကလဲြ၍ လူတို႔၏ ပေယာဂေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အသံမ်ား လံုး၀ကင္းစင္ လြတ္ေျမာက္ေနသည့္ ဟိုတယ္ပဲျဖစ္ပါသည္။

ဟုိတယ္ခန္းမ၏ ျခင္လံုသံဆန္ခါတံခါးႏွင့္ ႐ိုး႐ိုးတံခါး၊ တံခါးႏွစ္ထပ္ကိုဖြင့္ကာ အမိုးတစ္၀က္ပါသည့္ လသာေဆာင္အခန္းကေလးကို
ထြက္လုိက္ေတာ့ အေရွ႕မွာ အင္းေလးကန္ေရျပင္က်ယ္ႀကီး။ ဟိုးအေ၀းမွာက ရွမ္းေတာင္တန္းေတြ ...

ဟိုတယ္အတြင္းမွာ ေရခဲေသတၱာမရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရခဲေသတၱာထဲက ၿဖိဳးၿဖိဳးဖ်စ္ဖ်စ္အသံေတြကို မၾကားရ။ ထို႔ျပင္ ေလေအးေပးစက္လည္းမရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလေအးေပးစက္၏ ဒီးဒီးဒီးဒီး ျမည္သံကို မၾကားရ။ ထို႔ျပင္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားစက္မရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ တီးသံမႈတ္သံဆိုသံငိုသံ ေျပာသံေဟာသံေတြ မၾကားရ။

ဟုိတယ္က ရြာခပ္ငယ္ငယ္ တစ္ရြာေလာက္ ႀကီးသည္ျဖစ္ရာ ဟိုတယ္အ၀င္၀ ေရာက္သည္ႏွင့္ ကားကို တားထားပါသည္။ ကားမ၀င္ရ။ ကားစက္သံ အလုိမရွိ။ အင္းေလးကန္ေရျပင္ႀကီးဆီကေန စက္ေလွျဖင့္ ဟိုတယ္သို႔ လာမည့္သူမ်ား ဟိုတယ္သု႔ိ၀င္ရာ ေခ်ာင္းေပါက္၀ကေလး၏ ဟိုမွာဘက္မွာကတည္းက စက္သတ္ၿပီး ေလွာ္၍၀င္လာခဲ့။ ဟိုတယ္ကမ္းစပ္ကို စက္သံႏွင့္မလာရ။

ထို႔ေၾကာင့္ မည္သည့္အသံကိုမွ မၾကားရဟု ကၽြန္ေတာ္ဆိုလုိျခင္းသည္ မလြန္ဘူးဟု ယူဆမိပါသည္။

ငပလီကမ္းေျခက လိႈင္းသံတ၀ုန္း၀ုန္းႏွင့္ ဟိုတယ္မ်ား၊ ေခ်ာင္းသာကမ္းေျခက လူသူတေသာေသာႏွင့္ ဟိုတယ္မ်ား၊ ေလတေ၀ါေ၀ါႏွင့္ ႏွင္းတေျဖာေျဖာၾကားမွာ ႀကံ႕ႀကံ႕ရပ္ေနသည့္ ပုပၸါးေတာင္မႀကီး၏ ေတာင္ေဆာင္းပတ္လည္က Popa Resort ဟိုတယ္၏ ဘန္ဂလို (Bungalow) ကေလးမ်ား၊ ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီး၏ ႏႈတ္ခမ္းသားေပၚကေန ျမစ္ေရတသြင္သြင္ကို စိုက္ၾကည့္ေနသည့္ နန္းသီတာ၊ ျမန္မာျပည္ကို လြတ္လပ္ေရးေပးလုိက္ရတာ မႏွေျမာ၊ သည္ၿမိဳ႕ကေလးကိုေတာ့ အလြန္ႏွေျမာပါသည္ဟု ၿဗိတိသွ်တုိ႔ ေျပာခဲ့ၾကရသည့္ ႏွင္းေတြႏွင့္ ေအးခဲေနသည့္ ကေလာၿမိဳ႕က ဟိုတယ္ကေလးမ်ား၊ ထေနာင္းရိပ္ေတြၾကားမွာ ေရကူးကန္ႏွင့္ဘာႏွင့္ ပုဂံေညာင္ဦးက ဟိုတယ္ေတြ။

ေအာ္..မည္သူမွ စက္သံႏွင့္ မကင္းၾက။ “အေရွ႕တိုင္းဧည့္သည္က လံုး၀မလာသေလာက္ပါဘဲ ယူ႐ုပ္မားကက္ အဓိကပါ” ယူ႐ုပ္မားကက္ (Europe Market)တဲ့။ ဥေရာပေစ်းကြက္အတြက္ အဓိကဖြင့္ထားသည့္ဟိုတယ္။ အီတလီကတဲ့၊ ဆြစ္ဇာလန္ကတဲ့၊ ျပင္သစ္ကတဲ့၊ ဂ်ာမနီကတဲ့၊ အဂၤလန္ကတဲ့၊ အေမရိကန္တစ္ေယာက္စ၊ ႏွစ္ေယာက္စကလဲြလွ်င္ တည္းခိုေနသူေတြက ဥေရာပကခ်ည္း။ ဘန္ဂလုိ (Bungalow)တိုင္းလုိလုိမွာ ဧည့္သည္အျပည့္။

ကၽြန္ေတာ္ဆိုလုိေနသည္က ဟိုတယ္ေၾကာ္ျငာေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဟိုတယ္နာမည္ကိုေသာ္မွ ခန္႔မွန္း၍ ရသြားေအာင္ ရိပ္ဖမ္းသံဖမ္း မေျပာခဲ့ပါ။

သူတို႔အေနာက္ကမၻာကလူမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ ဥေရာပကလူမ်ား လူလုပ္သည့္ အသံဗလံမ်ား ရြံ႕မုန္းကာ သဘာ၀၏ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈအရိပ္၌ ေမွးမွိတ္ခိုနားလိုစိတ္ရွိပံုကို ေဖာ္ျပလုိျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

“ေရႊစက္ေတာ္သြားေတာလား” ကဗ်ာတစ္ေနရာ၌ အရွင္မဟာရ႒သာရက “ေနျခည္၀င္ေျမာက္၊ ဆည္းဆာေရာက္ေသာ္၊ ေမ်ာက္ကႀကိဳးေခြ၊ ေဒါင္းအုိးေ၀ႏွင့္”ဟု ဖဲြ႕ခဲ့ဖူးပါသည္။ “ႀကိဳးေခြ ႀကိဳးေခြ”ဟူသည့္ ေမ်ာက္ေအာ္သံမ်ား “အိုးေ၀ အိုးေ၀”ဟူသည့္ ေဒါင္းေအာ္သံမ်ားႏွင့္ သဘာ၀ေတာေတာင္အလွကို ဖဲြ႕လုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အခု ... ႀကိဳးေခြ၊ အိုးေ၀စသည့္ အသံမ်ားကလဲြလွ်င္ လူလုပ္သည့္အသံမ်ားကို မၾကားခ်င္သူ ဧည့္သည္မ်ားအႀကိဳက္ ေစ်းကြက္တဲ့။

အသံေတြ ဗလံေတြႏွင့္ တိတ္ဆိတ္ျခင္း၏ အႏုပညာ။

(ႏွစ္)

လူသည္ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ တိတ္ဆိတ္ျခင္းထဲ၌ ခိုနားေမွးစက္ရန္ လုိအပ္ပါသည္။ အသံဗလံမ်ားသည္ မိမိကုိယ္တိုင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျခားတစ္ပါးကိုေသာ္လည္းေကာင္း ထိုးႏွက္ထိပါးကာ ၿငိမ္းေအးမႈကို အေျခပ်က္ေစတတ္ပါသည္။

“A Hundred Things Japanese” စာအုပ္ကို ဆရာႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္း ဘာသာျပန္ဆိုေသာ “ဂ်ပန္မႈတစ္ရာ” စာအုပ္ထဲ၌ ဂ်ပန္ကို ဂ်ပန္ျဖစ္ေသာ အေၾကာင္းအခ်က္ ၁၀၀ ထဲ၌ “မ (MA)”ဟုေခၚေသာ အေၾကာင္းတစ္ရပ္လည္း ပါ၀င္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ေနရာ၊ အလယ္၊ စပ္ၾကား၊ ေခတၱရပ္ဆိုင္းျခင္းဟု အဓိပၸာယ္ရသည္ဟု ဆိုပါ၏။ တံုဏွိဘာေ၀ဟူ၍လည္း သေဘာထားသက္ေရာက္သည္ဟု ဆက္၍ဆိုပါသည္။ ရံဖန္ရံခါ ဂ်ပန္တို႔သည္ မိတ္ေဆြအခ်င္းခ်င္း ဆံုေတြ႕ၾကသည့္ ပဲြမ်ား၌ပင္ မည္သည့္စကားမွ မဆိုဘဲ မ်က္လံုးခ်င္းၾကည့္႐ုံဆံု႐ံုမွ်ႏွင့္ တစ္ဦး၏ ရင္ထဲကစကားကို တစ္ဦးက နားလည္သိရွိကာ တိတ္ဆိတ္စြာေနျခင္းျဖင့္ ေခတၱရပ္ဆိုင္းျခင္းဓေလ့ကို ျပဳေလ့ရွိေၾကာင္း ဖတ္႐ႈရေပရာ စိတ္ေနစိတ္ထား အဆင့္ျမင့္လိုက္တာဟု ကၽြန္ေတာ္အံ့ၾသရပါသည္။

အသံေၾကာင့္ အေႏွာင့္အယွက္မျဖစ္ေစရန္ စီမံခန္႔ခဲြေသာ စိတ္ကူးေတြကို ေနရာတုိင္းမွာ ေတြ႕ႏုိင္ပါသည္။

Ear Phone ကေလးတခ်ဳိ႕က ကြန္ပ်ဴတာထဲက စီဒီ၊ ဗီစီဒီ၊ ဒီဗီဒီစက္ထဲက၊ တယ္လီဖုန္းထဲက၊ ကက္ဆတ္ထဲက ထြက္က်လာသည့္ အသံတခ်ဳိ႕ကို သူတစ္ပါး အေႏွာင့္အယွက္မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးထားႏိုင္ပါသည္။ ေလဆိပ္ေတြထဲမွာေတာ့ အားလံုးေသာ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားႀကီးမ်ားကို အသံမ်ားအားလံုးပိတ္ၿပီး အ႐ုပ္မွ်ကိုသာ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။ အိမ္ရွင္မတစ္ေယာက္က သူ႔င႐ုတ္ဆံုေအာက္ေျခ၌ အ၀တ္စအထူႀကီးခင္းကာ ထုျခင္းေထာင္းျခင္းျဖင့္ ပတ္၀န္းက်င္၌ သူ႔အသံေၾကာင့္ ဒုကၡမျဖစ္ေအာင္ စီမံပါသည္။ နာရီေပါင္းမ်ားစြာ ပ်ံသန္းေနရသည့္ ေလယာဥ္ႀကီးတခ်ဳိ႕က ႐ုပ္ျမင္သံၾကား၌ အ႐ုပ္ကို ေဖာ္ျပေပးထားေသာ္လည္း အသံကိုမူ မိမိအလုိဆႏၵအတိုင္း။ ၾကားခ်င္လွ်င္ Ear Phone ကို တပ္ထားလုိက္။ မၾကားခ်င္လွ်င္ Ear Phone ကို ျဖဳတ္ထားလုိက္။

အသံက ပတ္၀န္းက်င္ကို ေလာင္ၿမိဳက္ေစတတ္ေၾကာင္း မသိတတ္သူေတြကေတာ့ ဆူၿမဲဆူကာ ညံၿမဲညံၾကဆဲ။ အေ၀းေျပးကားေပၚမွာ တစ္ညလံုးဖြင့္ထားသည့္ ဒီဗီဒီစက္က ခရီးသည္တို႔၏ အနားယူလုိမႈကို ေႏွာင့္ယွက္လ်က္။ ဟိုးေလးငါးအိမ္ေက်ာ္က အသံခ်ဲ႕စက္သံက လမ္းသူလမ္းသားမ်ား၏ အိပ္စက္ျခင္းကို ေႏွာင့္ယွက္လ်က္။ ကပ္လ်က္တိုက္ခန္းဆီက ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္၀င္ခန္း ငိုသံယိုသံ တိုက္သံခိုက္သံေတြက အခန္းအိမ္နီးခ်င္းမ်ားကို ေႏွာင့္ယွက္လ်က္။ မိန္းမတစ္သိုက္တုိ႔၏ အတင္းအဖ်င္း ေျပာသံမ်ားက လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ား၏ အလုပ္ေဇာကို ေႏွာင့္ယွက္လ်က္။ ဆူညံပြက္ထေနသည့္ သီခ်င္းသံေတြက စားေသာက္ဆိုင္ထဲက စားေသာက္ေနသူမ်ားကို ေႏွာင့္ယွက္လ်က္။

ဆရာေတာ္ေဒါက္တာ ရွင္ဉာဏိႆရကမူ အဓိပၸာယ္တစိုးတစိမွ မသိပါဘဲႏွင့္ ပါဠိပါ႒္သားတုိ႔ ရြတ္ဆိုေနျခင္းကိုပင္ သေဘာမက်ေၾကာင္း တရားပဲြတစ္ခု၌ မိန္႔ႁမြက္ဖူးပါသည္။

ဆရာႀကီးဦးေအာင္သင္း “ေသာ” ပံုကေလး။ ကၽြန္ေတာ္ အမွတ္ရေနမိေသးေတာ့။ အိမ္ေရာင္းမည္ ေၾကာ္ျငာမ်ားေတြ႕ေသာအခါ ေစ်းနီးသည္၊ ေက်ာင္းနီးသည္ဆိုသည့္ ရည္ၫႊန္းခ်က္မ်ားအျပင္ ဓမၼာ႐ံုႏွင့္ေ၀းသည္ ဆိုတာကေလးကိုပါ ထည့္ၾကည့္ရမလို ျဖစ္လာေၾကာင္း။

(သုံး)

လူတစ္ဦး၏ လြတ္လပ္ခြင့္ကို က်ဴးေက်ာ္ရာ၌ အသံမ်ားလည္း ပါ၀င္ပါသည္။ အသံ၏ ထုိးႏွက္မႈက သက္ေသာင့္သက္သာ အေနအထား (Comfort Zone)ကို ပ်က္ျပားေစပါသည္။ ေမ်ာက္တို႔၏ ႀကိဳးေခြ၊ ေဒါင္းတို႔၏ အိုးေ၀သံမ်ားမွတစ္ပါး ဘာမွမၾကားရသည့္ အင္းေလးကန္စပ္မွာ ဘ၀ကို ေခတၱလာရပ္ဆိုင္းသည့္ ခရီးသြားမ်ားကိုၾကည့္ကာ အသံယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံျဖစ္လာပါေစလုိေၾကာင္း။       ။

By 7Day News Journal

No comments:

Post a Comment