Thursday 11 October 2012

မ်က္ႏွာသန္းေျခာက္ဆယ္နဲ႕ေၾကးမံု

(ျပန္ၾကားေရးဒုတိယ၀န္ႀကီးေရးသားသည္)

( ဆရာရဲႏုိင္မိုးက ကၽြန္ေတာ့္ဆီကို အေျခခံမ်ားအလြန္၊ အဆင့္ျမင့္သတင္းစာပညာလက္စြဲ စာအုပ္ ( ျမန္မာျပန္) ေပးပို႕လာပါတယ္။ စာအုပ္ကိုေလ့လာဖတ္ရႈရင္း ပင္တုိင္ေဆာင္းပါး ေရးတာနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး
နမူနာေဖာ္ျပထားတဲ့ ဘန္ေကာက္ပို႕စ္ သတင္းစာရဲ့ ပင္တုိင္ေဆာင္းပါးရွင္ ဗိုရာႏုိင္ဗါနီဂ်ာက ရဲ့ ေဆာင္းပါးကို ဖတ္မိပါတယ္။ ဒီေဆာင္းပါး ကို ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာ သက္ဆင္ကုိေထာက္ခံသူ ထုိင္း၀န္ၾကီးခ်ဳပ္
ဆမတ္ကို ျဖဳတ္ခ်ဖို႕ ရွပ္ဝါေတြက ၾကိဳးစားေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအက်ပ္အတည္းကာလမွာ ေရးခဲ့တာပါ။ ၾကိဳက္လြန္းလို႕ မွ်ေ၀တင္ဆက္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ေရးသားခ်က္မ်ားကို မူရင္းဘာသာျပန္ထားတဲ့အတုိင္းျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးထားတာျဖစ္ပါတယ္။ )

၁၉၇၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ညတစ္ညမွာ ကၽြန္ေတာ့အေမ(အဲဒီ့တုန္းက ကၽြန္ေတာ့ကို လြယ္ထားတဲ့ ကိုယ္၀န္ ၈ လနဲ႔)ဟာ အိမ္မွာ စိတ္အရမ္းပူၿပီး တရႈံ႕ရႈံ႕ ငိုေနပါတယ္။ အဓိကရုဏ္းတားဆီးေရး တပ္ဖဲြ႕ အရာရွိတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အေဖဟာ လက္၀ဲ၀ါဒီ စစ္ေသြးၾကြဟု ၀ိုင္းထားတဲ့ ရဲစခန္းမွာ ပိတ္မိေနခဲ့ပါ တယ္။ သူ႔ရင္ခြင္ထဲမွာ ၀မ္းဗိုက္ကို ေသနတ္မွန္ထားတဲ့ သူ႕ရဲ႕ လက္ေအာက္ငယ္သားတစ္ေယာက္ကို ေပြ႕ ထားပါတယ္။ ဒီရဲတပ္သားရဲ႕ ေသနတ္ဒဏ္ရာက ေသြးေတြ ဒလေဟာ ထြက္ေနပါတယ္။

အတိုက္အခံ ဘက္ကလူေတြ ရာခ်ီၿပီး ၀န္းရံထားတဲ့ ရဲစခန္းထဲမွာ ရဲ ၁၅ ေယာက္နဲ႔ အေယာက္ ၂၀ ၾကား ရွိပါတယ္။ အေျခအေနက ေမွ်ာ္လင့္စရာမရွိပါဘူး။ လက္ေျဖာင့္ေသနတ္သမားေတြဟာလည္း ေနရာအႏွံ႕ ပါပဲ။ ေသနတ္မွန္ခဲ့တဲ့ ရဲတပ္သားဟာ အဆံုးမွား ေသြးထြက္လြန္ၿပီး ဆံုးသြားခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီညရဲ႕ေႏွာင္းပိုင္းမွာ အေဖဟာ သုူ႕ရဲ႕လက္ေအာက္ငယ္သားေတြကို ယူနီေဖာင္းေတြခၽြတ္ၿပီး အရပ္သား အ၀တ္အစားေတြလဲဖို႔ အမိန္႔ေပးလိုက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ညအေမွာင္ကို အကာအကြယ္ယူၿပီး ရဲစခန္းက ထြက္ေျပးခဲ့ၾကတယ္။

ေနာက္နာရီ အနည္းငယ္ၾကာေတာ့ အေဖဟာ အေမ့ဆီကို ျပန္ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။

ထုိင္းႏုိင္ငံ ႀကံဳေတြ႔ရင္ဆုိင္ခဲ့ရတဲ့ အာဏာသိမ္းတာေတြ၊ ဆႏၵျပတာေတြ၊ ေသြးထြက္သံယိုျဖစ္တာေတြကို စဥ္းစားၿပီး ငါတို႔ ဘာအတြက္တိုက္ခိုက္ေနၾကတာလဲ၊ ဘာေတြရၿပီးၿပီလဲ ဆိုတဲ့ အေတြးေတြ ကၽြန္ေတာ့္ ေခါင္းထဲ ၀င္လာပါတယ္။

လူေတြအမ်ားစုဟာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေနၾကဆဲပါပဲ။ ကေလးေတြလည္း လမ္းေတြေပၚမွာ ေတာင္းရမ္းေနၾက တုန္းပါပဲ။ ႏုိင္ငံေရးေလာက တစ္စုတည္းမဟုတ္ပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႕အဖြဲ႔အစည္း တစ္ခုလံုးဟာလည္း စာရိတၱ ခၽြတ္ယြင္းေနပါတယ္။ ခုထက္ထိ ဒီမိုကေရစီဟာ ဘာလဲဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မသိေသးပါဘူး။

အာဏာသိမ္းပိုက္တာေတြ၊ ဆႏၵျပတာေတြ၊ ပဋိပကၡေတြဟာ ခ်မ္းသာၿပီး ၾသဇာအာဏာရွိတဲ့သူေတြၾကား ကေတာက္ကဆ ျဖစ္တာထက္ မပိုပါဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ ရဲရဲေတာက္ ထိမိတဲ့အသံုးအႏႈန္းေတြ၊ ဆန္းျပားတဲ့ နည္းဗ်ဴဟာေတြနဲ႔ သံုးမကုန္တဲ့ေငြေၾကးေတြဟာ လူေတြ သူတို႔ဘက္ပါေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္ႏုိင္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ဟာ “ ဆာမတ္ဆန္ဒါရာေဗ့(ခ်)” ကို ၾကည္ညိဳေလးစားတဲ့သုူမဟုတ္သလို “ ပီေအဒီ” အဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ ၅ ဦးကိုလည္း ႏွစ္သက္သူမဟုတ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ေန႔တုိင္းမနက္အိပ္ရာထ၊ အလုပ္သြား၊ မိသားစုကို ရွာေဖြေကၽြးေမြး၊ အေသြးအေရာင္မခဲြပဲ ကိုယ့္ထက္ကံမေကာင္းသူ၊ ရိုးရိုးသားသားလုပ္ကိုင္စား ေသာက္ေနထုိင္သူေတြကို ကူညီတက္တဲ့သူ မွန္သမွ်ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်တယ္၊ ေလးစားတယ္။

၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဆာမတ္ ကိုဖယ္ရွားၿပီး ပါလီမန္ကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္ရင္ လူေတြအမ်ားႀကီး ေပ်ာ္ရႊင္သြားလိမ့္ မယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေပ်ာ္မွာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ဘာဆက္ျဖစ္မွာလဲ။

စာရိတၱပ်က္ျပားမႈေတြ၊ အဂတိလိုက္စားမႈေတြ နည္းသြားမလား၊ လူမႈေရး တရားမွ်တမႈ မရွိတာေတြ ေလွ်ာ့ သြားမလား၊ ၀င္ေငြကြာဟမႈေတြ နည္းသြားမလား၊ လူေတြရဲ႕ဘ၀ေတြကို တုိးတက္လာေစမလား။



ဆာမက္ကို စာရိတၱခ်ိဳ႕ယြင္းလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖယ္ရွားပစ္ခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူဟာ သာမန္ထိုင္းႏုိင္ငံ သားတစ္ေယာက္ထက္ ပိုၿပီး စာရိတၱ ခ်ိဳ႕ယြင္းေနသလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ထဲမွာ ဥပေဒေတြ စည္းမ်ဥ္းေတြ မခ်ိဳးေဖာက္ဖူးတဲ့သူ၊ စားပြဲေအာက္က ေငြမယူဖူးတဲ့သူေတြ၊ အဆက္အသြယ္ေတြကို အသံုးမခ်ဖူးတဲ့သူ၊ ဘတ္ ၁၀၀ တန္တစ္ရြက္ကို လက္သိပ္မထိုးဖူးတဲ့သူ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ရွိသလဲ။

သက္ဆင္ရဲ႕ မဟာစီမံကိန္းႀကီးကို မလိုခ်င္လို႔ သူ႔ကိုကၽြန္ေတာ္တို႔ ျဖဳတ္ခ်ခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ တုိ႔ရဲ႕ မီဒီယာကိုၾကည့္လိုက္စမ္းပါ။ ရုပ္၀တၳဳ ပစၥည္းနဲ႔ အေပၚယံေၾကာေတြကို ဘာျဖစ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီေလာက္ေတာင္ မက္ေမာ တြယ္တာေနၾကရတာလဲ။

သူလုပ္ခ်င္တာေတြ လုပ္ႏုိင္ဖို႔(ဒါမွမဟုတ္ သူ႔ဆရာ လုပ္ခ်င္တာေတြလုပ္ႏုိုင္ဖို႔)ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံ ဥပေဒကို ‘ ဆာမတ္’ ေျပာင္းပစ္မွာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မလိုလားပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူေတြ ကေရာ ဘာျဖစ္လို႔ ေန႔စဥ္နဲ႔ အမွ် စည္းမ်ဥ္းေတြ၊ ဥပေဒေတြကို ကိုယ္လိုသလို ဆဲြသံုးေနၾကတာလဲ။

ထုိင္းႏုိင္ငံပိုေကာင္းလာေအာင္ ေျပာင္းလဲပစ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ လူတစ္ခ်ိဳ႕ကို ဖယ္လိုက္ရံုနဲ႔ မၿပီးေသးပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ စၿပီး ေျပာင္းလဲလာၾကရမွာပါ။

လူတစ္ေယာက္ကို ဖယ္ရွားပစ္ဖို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခ်ီတက္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ လမ္းေတြေပၚမွာ ေတာင္းစား ေနတဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ဘ၀ကို ကယ္တင္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခ်ီတက္ၾကမလား။

လူတစ္ေယာက္ကို ဖယ္ရွားပစ္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခ်ီတက္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေတာင္ဘက္စြန္းအက်ဆံုး ခရိုင္သံုးခရိုင္ေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ညီေတြ၊ ညီမေတြရဲ႕ ဘ၀ေတြကို ကယ္တင္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခ်ီတက္ၾက မလား။

လူတစ္ေယာက္ကို ဖယ္ရွားပစ္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခ်ီတက္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ လမ္းေတြေပၚမွာ အျပစ္မရွိတဲ့ ေယာကၤ်ားေတြနဲ႔ မိန္းမေတြ အသတ္ခံရတုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခ်ီတက္ခဲ့ၾကသလား။

ထုိင္းႏုိင္ငံ ပိုေကာင္းလာေအာင္ ေျပာင္းလဲပစ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ လူတစ္ခ်ိဳ႕ကို ဖယ္လိုက္ရံုနဲ႔ မၿပီးပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ စၿပီး ေျပာင္းလဲၾကရမွာပါ။

ပီေအဒီအဖြဲ႔မွာ ကန္႔ကြက္ႏုိင္တဲ့ အခြင့္အေရးရွိတယ္။ ဆာမတ္မွာလဲ သူ႕ကို ဒီမိုကေရစီနည္းက်က် တခဲနက္ ေရြးေကာက္ထားတယ္လို႔ ေျပာဆိုခြင့္ရွိပါတယ္။

ေရြးေကာက္ပြဲကို ၀ယ္ခဲ့တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အ၀ယ္မခံခဲ့ရတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာရွိပါသလား။ ေရြးေကာက္ပြဲကို ၀ယ္တယ္ဆိုတာ ၀ယ္လိုအားနဲ႔ ေရာင္းလိုအားတို႔နဲ႔ ဆုိင္ပါတယ္။ လူေတြက မေရာင္းခ်င္ရင္ ၀ယ္လို႔မရပါဘူး။ လူေတြဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထုိင္းလူမ်ိဳးေတြပါဘဲ။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ရဲ႕ လြတ္လပ္မႈ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီကို ေရာင္းစားတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တုိင္ပါပဲ။

ဆာမတ္ရာထူးက ႏႈတ္ထြက္သြားရင္ သူ႔ေနရာ အစား၀င္မယ့္ ဆာမတ္ေတြ ေထာင္နဲ႔ခ်ီရွိပါေသးတယ္။ ` သက္ဆင္´ ဒါမွမဟုတ္ ` ဆာမတ္´ လို လူမ်ိဳးေတြနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕အယူအဆေတြဟာ ` ေရထဲက ငါး၊ လယ္တြင္းထဲကစပါး´ ဆိုတဲ့ ဆိုရိုးစကားလိုပါဘဲ။

ဟုတ္ပါတယ္၊ ငါးေတြ စပါးေတြ ေပါသလိုဘဲ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူ ေတြက ခ်မ္းသာၾကြယ္၀သူေတြအထိ ထုိင္း ႏုိင္ငံရဲ႕ လူ႕အလႊာအားလံုးမွာ သက္ဆင္ေတြ၊ ဆာမတ္ေတြ ဒုနဲ႔ ေဒးပါ။

မနာလို၀န္တိုမႈေတြ၊ ဂိုဏ္းဂဏကဲြမႈေတြ၊ သေဘာထားေသးမႈေတြ၊ မုန္းတီးမႈေတြ၊ အေဆြခင္ပြန္းေကာင္းစား ေရး၀ါဒ က်င့္သံုးမႈေတြ၊ အဂတိလုိက္စားမႈေတြ၊ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ ေဆာင္ရြက္မႈေတြ၊ ႀကိဳးဆဲြမႈေတြ၊ ေခါင္း ပံုျဖတ္မႈေတြ၊ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္မႈေတြ၊ ကိုယ့္ကိုကုိယ္ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္တယ္လို႔ ယူဆမႈေတြ၊ ပို ေကာင္းေအာင္ အေျပာင္းအလဲလုပ္ဖို႔ ျငင္းဆန္မႈေတြ စတဲ့ ႏုိင္ငံေရးနယ္ပယ္မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ စက္စက္ ဆုတ္ဆုတ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကဲ့ရဲ႕ျပစ္တင္ေ၀ဖန္လို႔ မဆံုးတာေတြ၊ ဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစုေတြထဲမွာ၊ လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ၊ ေက်ာင္းမွ၊ အလုပ္ဌာနေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ေရာ ျဖစ္ ေနၾကသလား။

`ဆာမတ္´ ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ေရာင္ျပန္အရိပ္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေဆာင္းပါးေရးတဲ့သူ အပါအ၀င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးရဲ႕ ေၾကးမံုရိပ္ပါဘဲ။

အျပစ္တင္ရမယ့္ သူေတြကိုရွာၿပီး အဲဒီသူေတြကို အျပစ္တင္ရတာ လြယ္ပါတယ္။ ခ်မ္းသာတဲ့လူေတြက ဆင္းရဲတဲ့လူေတြကို အျပစ္တင္တယ္။ ဆင္းရဲတဲ့လူေတြက ခ်မ္းသာတဲ့လူေတြကို အျပစ္တင္တယ္။ အဲဒီလို အျပစ္တင္လို႔မရရင္ ကံတရား ဒါမွမဟုတ္ ေမွာ္အတတ္ကို အျပစ္တင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံျခားေတြကို အျပစ္တင္တယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ စာရိတၱ ခ်ိဳ႕ယြင္းေနတဲ႔ တုိင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္သူ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို ဆန္႔က်င္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လမ္းေပၚ ထြက္သင့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏွစ္ႏွစ္တစ္ခါ၊ သံုးႏွစ္တစ္ခါဆိုဆိုသလို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရဲ႕ ေဒါသေတြ၊ မႏွစ္ၿမိဳ႕မႈေတြ၊ မေက်နပ္မႈေတြကို လမ္းေပၚမွာေဖာ္ထုတ္ျပသၿပီးတဲ့အခါ ေန႔တုိင္းလုပ္ေနၾက အဂတိလုိက္စားတာတို႔၊ ဥပကၡျပဳတာတို႔ အေပၚယံေလာက္ကိုသာ တန္ဖိုးထားတာတို႔ကို ဆက္ၿပီးလုပ္မယ္ ဆုိရင္ ဘာအက်ိဳးမွ ရွိမွာမဟုတ္ပါဘူး။

အမွန္တကယ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူ႔အဖြ႔ဲအစည္းနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္ေသြးေတြရဲ႕ အနာ ဂတ္အတြက္ လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ တာ၀န္ရွိသလုိ တာ၀န္လည္း ယူၾကရမွာျဖစ္တယ္။

ထုိင္းႏုိင္ငံေရးနဲ႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြထဲက မွားယြင္းေနမွန္သမွ်ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသန္း ၆၀ ေက်ာ္ရဲ႕ ပေယာဂပါတယ္။ ဒီမွားယြင္းမႈေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

ထုိင္းႏုိင္ငံရယ္လို႔ ျဖစ္လာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္တာပါ။ သက္ဆင္ တစ္ေယာက္ထဲလုပ္တာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ ဆာမတ္တစ္ေယာက္ထဲ လုပ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ သန္း ၆၀ ေက်ာ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူေတြ လုပ္တာပါ။ ဆာမတ္ဟာ အၾကမ္းဖက္လုပ္ရပ္တစ္ခုနဲ႔ေတာင္မွ မထိုက္တန္ပါဘူး။ ေသြးတစ္စက္၊ မ်က္ရည္ တစ္ေပါက္နဲ႔လည္း မထုိက္တန္ပါဘူး။ ပီေအဒီအဖြ႔ဲရဲ႕ သူ႕အေပၚေန႔စဥ္ ျဖစ္ပြားေနတဲ့ အမုန္းစိတ္ေတြ၊ ေစာ္ကားေမာ္ကားေျပာဆိုမႈေတြနဲ႔ေတာင္ မထုိက္တန္ပါဘူး။

ေကာင္းတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လမ္းေပၚ ထြက္ၿပီးဆႏၵျပတာပါ။` ဆာမတ္´ ကို မုန္းလို႔ မခ်ီတက္ပါနဲ႔၊ ထုိင္းႏိုင္ငံ ကို ခ်စ္လို႔ ခ်ီတက္ပါ။

လူ႔ဘ၀မွာ ေန႔တုိင္းကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ဦးခ်င္းဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ စုေပါင္းၿပီးဘဲျဖစ္ျဖစ္ လုပ္တာေတြဟာ ေကာင္းသည္ ျဖစ္ေစ၊ ဆုိးသည္မျဖစ္ေစ ႏုိင္ငံကို ေျပာင္းလဲသြားေစမွာပါ။

စာရိတၱခ်ိဳ႕ယြင္းတဲ့ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆက္ၿပီးတိုက္ခိုက္ၾကရပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ ထုိင္းႏုိင္ငံအတြက္ တကယ္ပဲ ေကာင္းတာေတြ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထုိင္းလူမ်ိဳးေတြက စၿပီး ေျပာင္းလဲၾကရမွာပါ။

News from: Ye Htut

By Aye Chan Mon

No comments:

Post a Comment