ေဖ့စ္ဘြတ္မွာဘုရားပံုေတာ္ေတြ၊ ေစတီပံုေတြတင္ၾကတာ ေတြ႔ပါတယ္။ အရင္ကလည္း တင္ေနၾကပါတယ္။ ယခုလည္း တင္ေနၾကပါေသးတယ္။
ကိုရင္ငယ္ေလးေတြ ဆြမ္းခံၾကြေနပံုေတြ၊ စာက်က္ေနပံုေတြ
ဓာတ္ပံုဆရာတို႔ လက္စြမ္းျပေကာင္းမွု ေၾကာင့္ အင္မတန္ ၾကည့္လို႔ရွုလို႔ လွတဲ့၊ သပယ္တဲ့ ဓာတ္ပံုေတြ၊ ေစတီေတြ၊ ဘုရားေတြ၊ ရဟန္းေတြ၊ ကိုရင္ေတြ ကို ဖူးေမ်ာ္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါခါ က်ရင္ ကိုရင္ငယ္ေလးေတြ သစ္ပင္ေအာက္မွာ စာက်က္ေနတဲ့ပံုတို႔၊ ေစတီေအာက္မွ ထိုင္ေနပံုတို႔ ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါခါက ကိုရင္ေလးက ခ်စ္စရာေလးဆိုျပီးေတာ့ ေတာင္ Comment ေပးတာေတြ ေတြ႕ရပါတယ္။
ဆုိလုိရင္း ေရာက္ပါျပီ။ စာဖတ္သူတို႔ ယင္းကဲ့သုိ႔လွပေသာ ဓာတ္ပံုမ်ားကို ၾကည့္ရွုသည့္အခါ စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လိုရွိပါသလဲ။ လွလိုက္တာလိုေတာ့ အနည္းဆံုး စိတ္ထဲမွာ ေတြးမိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ ဝင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီေလာက္နဲ႔ လံုေလာက္တယ္လို႔ ထင္ပါသလား။
စကၡဳ (အျမင္)၊ အၾကား (ေသာတ) တို႔မွာ ဥာဏ္အသိဝင္ရန္ လိုအပ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ေသာ သူတုိ႔က ေစတီပံုေတာ္ေတြ၊ ဘုရားပုထိုးေတြကို ရွုေထာင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးက ရိုက္ထားေသာပံုမ်ားအား တင္ၾက၊ Share ၾက ပါတယ္။ တစ္ခါခါ Profile Picture မွာ သပယ္လြန္းလို႔ ေစတီပံုေတြ၊ ကိုရင္ေလးပံုေတြ တင္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားတဲ့ တရားထဲက အနည္းက်ဥ္းသာ ထုတ္ႏွုတ္ျပသရန္လိုအပ္ပါတယ္။ ရာဂ ဟူေသာ တဏွာအာရံုအေပၚ စြဲလမ္းမွုကို စာဖတ္သူတို႔ သိၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ အျမင္အာရံု၊အၾကား အာရံု၊ အေတြ႕အထိ အာရံု၊ ရသာသိ အာရံု၊ အနံအာရံု၊ စိတ္အသိအာရံု စသည္ျဖင့္ အာရံု ၆ပါးဟာ ဒြါရ ၆ေပါက္က ဝင္ပါတယ္။ ယင္းဒြါရမ်ားေၾကာင့္၊ အာရံုမ်ားေၾကာင့္ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ ျဖစ္ေနၾကရပါတယ္။
လိုခ်င္တပ္မက္အပ္ေသာ အရာဝတၳဳ၊ အသံကို ၾကားသည့္အခါ ကာမဂုဏ္ အာရံု၊ တဏွာရာဂ စိတ္ကို ႏွိုးၾကြ ေစပါတယ္။ တဏွာရာဂဆုိလုိ က်ားမေပါင္းသင္းဆက္ဆံမွုတစ္ခုတည္း မဟုတ္ပါ။ ရွိရွိသမွ် အာရံုမ်ားအေပၚ တပ္မက္စြဲလမ္းမွုကို ဆိုလိုပါသည္။ သီခ်င္းေလး နားေထာင္၍ ႏွစ္သက္ျခင္း၊ အသံေလးၾကားမွ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္း၊ လွပေသာ ပံုေလးျမင္ရမွ ၾကည္ႏူးျခင္း၊ သူကေလးကိုျမင္မွ အိပ္ေပ်ာ္စားဝင္ျခင္း အစရွိသျဖင့္တို႔ဟာ တဏွာအာရံု ျဖစ္ပါတယ္။ တဏွာရဲ႕ အဆက္အျဖစ္ ေလာဘက အမွ်င္တြယ္ပါတယ္။
ယင္းႏွင့္ ဘုရားပံုေတာ္၊ ေစတီပုထိုးမ်ားႏွင့္ မည္သုိ႔ ဆက္စပ္သနည္း။
ဆက္စပ္ပါသည္။ ဘုရားပုထိုး၊ေစတီတို႔ကို ၾကည့္ရွုသည့္အခါ လွလိုက္တာဟု ေတြးျခင္း၊ေျပာျခင္းမ်ိဳးက တဏွာအာရံုမွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။ လွပေသာ အဆင္းအာရံုကိုျမင္ရသျဖင့္ ျဖစ္ေပၚေသာ စြဲလမ္းျခင္းအာရံု သေဘာသာ သက္ေရာက္ပါတယ္။
အမွန္စင္စစ္ ဘုရားပံုေတာ္တို႔၊ ေစတီတို႔၊ ရဟန္း၊ ကိုရင္တုိ႔ကို ဖူးတယ္ဆုိတာ ယင္းကဲ့သုိ႔ နိမ့္ပါးေသာ အာရံုမ်ား ဝင္ရန္ အတြက္ မဟုတ္ပါ။
သံေဝဂ ပတၱိဥာဏ္၊ ဘာဝနာဥာဏ္စဥ္ အစရွိသျဖင့္တို႔ မဟာကုသုိလ္စိတ္ ပြားမ်ားႏိုင္ေစရန္ ျဖစ္သည္။ ဘုရားပံုေတာ္တစ္ခုျမင့္သည့္အခါ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္၊ ေရာင္ေတာ္ မ်ားကို အမွတ္ရ ေစရန္ ျဖစ္သည္။ ရဟန္း၊ ကိုရင္ စသည့္ ဘုရားသားေတာ္မ်ားကို ဖူးျမင္ရသည့္အခါ သံဃာ့ ဂုဏ္ေတာ္ကို သိျမင္အမွတ္ရျခင္း၊ ဘုရားေဟာတရားမ်ားကို ဖတ္ရွုမိသည့္အခါ၊ ၾကားရသည့္အခါ တရားဓမၼ၏ ဂုဏ္ေတာ္ကို ေအာင့္ေမ့ သိျမင္ျခင္း တို႔ျဖင့္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘုရားဖူးသြားျခင္းကလည္း ထုိနည္းတူစြာပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားအေမြအႏွစ္မ်ား၊ ေစတီေက်ာင္းေဆာင္မ်ား၊ ေနရာေဒသမ်ားအား သြားေရာက္ဖူးေမ်ာ္လွ်င္လည္း ထိုနည္းတူစြာပင္ ျဖစ္ပါသည္။ တရားပြဲမ်ားတြင္ တရားသြားေရာက္ နာၾကားလွ်င္လည္း ေသာတာရံုတြင္ ထုိနည္းတူစြာပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားေဟာမ်ားကို ေသခ်ာ ေလ့လာနားၾကားမွတ္ယူ သင့္ပါသည္။
ကိုရင္၊ ရဟန္းဟူသည္ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပန္လြတ္ေတာ္မူျပီးေနာက္ပိုင္း သာသနာ အဓြန္႔ရွည္ရန္ ဘုရား တပည့္သားမ်ား ျဖစ္သည္။ ရဟန္း၊ ကိုရင္၊ ဦးဇင္း စသည့္ သံဃာ ဂိုဏ္းဝင္မ်ားက ထိန္းသိမ္းၾကရသည္။ သံဃာဂုဏ္မွာ ေျပာမကုန္ေလာက္ေအာင္ ေက်းဇူးမ်ားလွသည္။ ယင္းေက်းဇူးကို သိျမင္ျပီး ကိုရင္၊ ရဟန္းတို႔ကို ဖူးေမ်ာ္ရသည့္အခါ ေက်းဇူး၊ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကို သတိရျပီး ဘုရားေဟာတရားအတိုင္း ဒါန၊သီလ၊ ဘာဝနာမ်ားကို ေလ့လာက်င့္ၾကံအားထုတ္ရန္ျဖစ္သည္။
အလွဓာတ္ပံုမ်ား Share တာမ်ိဳးကေတာ့ အျခားဘာသာမ်ားလည္း လုပ္ေနၾကပါတယ္။ ေကာင္းကင္ေပၚမွာ ေပၚေနေသာပံုမ်ား၊ဘာမ်ား အစရွိသျဖင့္ အျမင္အားျဖင့္ အ့ံၾသလွပေသာ ျပကြက္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ျမင္ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ယင္းအားလိုက္၍ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ လိုက္မလုပ္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ သဘာဝက်ေသာ ပံုေတာ္မ်ားကို တင္ႏိုင္ပါသည္။ ရွဲႏိုင္ပါသည္။ အလွဓာတ္ပံုၾကည့္ရွုသည္ထက္ ပိုမိုေသာ ဥာဏ္အသိျဖင့္ ၾကည့္ရန္၊ ဖူးရန္မွာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔၏ အမွုကိစၥျဖစ္ပါသည္။
ယခုေလာက္ဆို ဘုရားပံုေတာ္၊ ေစတီပုထိုး၊ ကိုရင္ပံုတို႔ကို ဘယ္လို Share, ဘယ္လို တင္၊ ဘယ္လို Comment ေပး၊ ဘယ္လိုေတြး၊ ဘယ္လိုက်င့္ၾကံရမယ္ဆုိတာ သိျပီလို႔ စာဖတ္သူတို႔ သိရွိနားလည္ျပီလို႔ ယူဆပါတယ္။ ဥာဏ္အသိ ဥာဏ္မ်က္စိ၊ ဥာဏ္အာရံု၊ ဥာဏ္ယွဥ္ေသာ ေသာတ တို႔ျဖင့္ ျမင္ၾကား ဖူးေမ်ာ္တတ္ၾကပါေစ။
Reference and Credit to^..^
International News
By News of Myanmar
No comments:
Post a Comment