Sunday 23 September 2012

“ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးတြင္ စည္းကမ္းခ်ဳိ႕ယြင္းေနၿပီေလာ”


ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ မဟာဗႏၶဳလတံတားေပၚ၌ စက္တင္ဘာလ ၁၅ ရက္ ေန႔က လူသြားစႀကႍကုိ ေက်ာ္လြန္ၿပီး တံတားလက္တန္းေဘာင္ကို တိုက္မိၿပီးေနာက္ ေခါင္းပိုင္းကြ်ံထြက္ကာ တန္းလန္းျဖစ္ေနသည့္ (Canter) ကင္တာယာဥ္ကုိ ေတြ႕ရစဥ္။
အုပ္ခဲက်ဳိးမ်ားတင္ေဆာင္လာသည့္ အဆိုပါယာဥ္သည္ ေမာင္းႏွင္လာစဥ္ အရွိန္လြန္ကာ တံတားလက္ရန္းကုိ တိုက္မိခဲ့ျခင္းျဖစ္ကာ ယာဥ္ေမာင္းအပါအ၀င္ ကားေပၚလိုက္ပါလာသူ ငါးဦးစလံုး ထိခိုက္မွဳ မရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ၏ လမ္းမက်ယ္ ကမၻာေအးဘုရားလမ္းမႀကီး တစ္ေလွ်ာက္ ေျမာက္ဥကၠလာၿမိဳ႕နယ္ဘက္မွ တက္လာသည့္ အငွားယာဥ္ တစ္စီး အင္းလ်ားကန္ေပါင္ေရွ႕၊ ဆီဒိုးနားဟိုတယ္နားအေရာက္တြင္ ေမာင္းလာသည့္ အရွိန္ကို ကမန္းကတန္း ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ရသည္။

မွတ္တိုင္မွအထြက္ ေနာက္ကားပါသည္ကို ျမင္ပါလ်က္ ေခါင္းထိုး၀င္လာသည့္ ၄၃ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ႀကီးေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

အငွားယာဥ္သာ သူ၏ ကားအရွိန္ကိုသာ အျမန္ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ျခင္း မရွိပါက ထိုဘတ္စ္ကားႀကီး၏ ကိုယ္ထည္ကို ၀င္တိုက္လိုက္မည္သာ ျဖစ္သည္။

ထိုျမင္ကြင္းမ်ဳိးကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ၌ ယခုကာလအတြင္း ပိုမိုျမင္ေတြ႕လာ ေနရသည္။

ၿမိဳ႕ျပေနထိုင္သူမ်ားအတြင္း စည္းကမ္းမဲ့သူ ဦးေရ မ်ားျပားလာေနၿပီလား ဟု ေမးခြန္းထုတ္ရေလာက္ေအာင္ပင္ မနက္ခင္း အျပင္ထြက္ခ်ိန္မွ ညေနအိမ္ ျပန္ခ်ိန္အထိ စည္းကမ္းမဲ့လွသည့္သူမ်ားႏွင့္ ေန႔စဥ္ ၾကဳံေတြ႕ေနရတာကေတာ့ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။

ဘယ္ေနရာေတြမွာ စည္းကမ္းမဲ့ေနပါသနည္း။ အေျခခံက်သည့္ လမ္းစည္းကမ္း၊ ယာဥ္စည္းကမ္း လိုက္နာမႈမွအစ ပတ္၀န္းက်င္ ညစ္ညမ္းေစသည့္ အမိႈက္စနစ္တက်မပစ္တတ္မွဳ အလယ္၊ လိုက္နာရမည့္ လူ႔က်င့္၀တ္ ခ်ဳိးေဖာက္မွဳမ်ား အဆုံး၊ က႑အသီးသီးတြင္ စည္းကမ္းေဖာက္မႈမ်ား သိသာလာသည္ကို ေတြ႕ ျမင္ေနရသည္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံလူငယ္မ်ားက သုံးသပ္သည္။

အမည္သမုတ္ထားေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ၾကီးကေတာ့ စည္းကမ္းပ်က္ေနသည္ မဟုတ္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူမ်ားကသာ စည္းကမ္းကို နည္းမ်ဳိးစုံႏွင့္ ခ်ဳိးေဖာက္ေနၾကျခင္းသာျဖစ္သည္ဟု ဆိုရေပမည္။

အထူးသျဖင့္ အႏၲရာယ္မ်ားလွေသာ ယာဥ္စည္းကမ္းခ်ဳိးေဖာက္ေနျခင္းကို သိသိသာသာ ၾကံဳေတြ႕လာရသည္ကေတာ့ ယခုတစ္ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း ျဖစ္သည္။

အစိုးရ၏ ခုနစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ေျပာင္းလဲခဲ့သည့္ ျပည္ပမွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ သစ္မ်ား တင္သြင္းခြင့္မ်ားႏွင့္အတူ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ၏ လမ္းမႀကီး အသြယ္သြယ္တြင္ ယခင္က မျမင္ေတြ႕ခဲ့ရသည့္ ေနာက္ဆုံးေပၚ ဒီဇိုင္းမ်ဳိးစုံျဖင့္ အိမ္သုံး၊ လုပ္ငန္းသုံး ကားမ်ဳိးစုံ ေျပးလႊားလာၾကျခင္း၏ အက်ဳိးဆက္သည္ ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္ပြားမႈႏႈန္း ျမင့္တက္လာျခင္း ကိုလည္း အားေပးလာသည္။

ေန႔စဥ္ အိမ္ျပင္ေရာက္သည္ႏွင့္ မိမိကစတင္မွားျခင္းေသာ္ လည္းေကာင္း၊ တစ္ပါးသူကမွား၍ေသာ္ လည္းေကာင္း ယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္ပြားမွာကို ေၾကာက္ေနရေၾကာင္း ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားမ်ားကို အျမဲတေစ အားကိုးေနရသည့္ ၀န္ထမ္းမ်ားက ဆိုသည္။

“ခရီးသည္တင္ဘတ္စ္ကားႀကီးေတြက သူတို႔မွန္တယ္ထင္ရင္ လမ္းမေပၚ အတင္းထိုးတက္တာ။ ကားေပၚက စီးေနရတဲ့သူေတြဆို အျမဲဘုရားတၿပီး သြားေနရတယ္” ဟု ပါရမီယာဥ္လိုင္းတစ္ခုကို မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္မွ ေန႔စဥ္ စီးေနရသူ ၀န္ထမ္းအမ်ဳိးသမီးက ဆိုသည္။

အဆိုး၀ါးဆုံးေသာ ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ား အၿပိဳင္ေမာင္းႏွင္ျခင္းကို ေတြ႕ၾကံဳရသည္မွာ ညပိုင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းမွ ဒဂုံၿမိဳ႕သစ္ ေျမာက္ပိုင္းသို႔ ေျပးဆြဲသည့္ ဘီအမ္ယာဥ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ေန႔စဥ္ စီးနင္းေနသည့္ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ေန ခရီးသည္တစ္ဦးကလည္း ေျပာသည္။

“ဒီ ဘီအမ္ေတြ ေမာင္းတဲ့သူေတြကိုေတာ့ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ကို အေရးယူတာေတြ လုပ္သင့္ေနၿပီ။ ညပိုင္း၊ အထူးသျဖင့္ ည ၇ နာရီေနာက္ပိုင္းဆိုရင္ ေမာင္းတဲ့ ယာဥ္ေမာင္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မူးေနၿပီ။ ျပိဳင္ေမာင္းတဲ့အျပင္ လမ္းစည္းကမ္း လုံး၀မလိုက္နာဘူး။ အလယ္မ်ဥ္းေတြကို ေက်ာ္ေမာင္းတယ္။ မီးစုံဖြင့္ၿပီးကို တစ္စီးနဲ႔တစ္စီး အၿပိဳင္အဆိုင္ေမာင္းတာ။
တစ္ေန႔မဟုတ္ တစ္ေန႔ ကားေမွာက္တာေတြ ျမင္ျမင္ေနရတယ္။ ဒီကားေတြကို အစိုးရက လဲေပးရင္ လဲေပး၊ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ဒီလိုင္းေတြကို အားကိုးစီးေနရတဲ့ ျပည္သူေတြ ဘယ္ေန႔ ဒုကၡေရာက္မလဲဆိုတာ ထိုင္ၾကည့္ေနသလိုျဖစ္မယ္” ဟု အဆိုပါ ဗဟန္းသားက ဆိုသည္။

စည္းကမ္းတက် ေမာင္းႏွင္ျခင္းဆိုသည္ထက္ ယခုႏွစ္ကာလမ်ားတြင္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လိုင္းႀကီးမ်ားမွ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား က်င့္သုံးလာသည့္အခ်က္မွာ ‘မိမိမွန္သည္ထင္လွ်င္ မည္သူ႔ကိုမွ် ဂ႐ုမစိုက္’ ဟူသည့္မူ ျဖစ္ဟန္တူေၾကာင္း အငွားယာဥ္ေမာင္းမ်ားကလည္း ညည္းတြား ေျပာဆိုၾကသည္။

တင္သြင္းလာသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားျပားလာသျဖင့္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ၌ သိသိသာသာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျဖစ္ပြားလာၿပီး ယာဥ္အေသးမ်ား အခ်င္းခ်င္း လမ္းေျပာင္းျပန္ေမာင္းႏွင္ေက်ာ္တက္မႈမ်ား၊ မီးပြိဳင့္ျဖတ္ေမာင္းမႈမ်ား၊ အရွိန္ျမႇင့္ေမာင္းႏွင္မႈမ်ားေၾကာင့္ ယာဥ္မေတာ္တဆျဖစ္ပြားမႈႏႈန္း ျမင့္တက္လာသည္ကိုလည္း ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီမွ ထုတ္ျပန္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအရသိရွိႏိုင္သည္။

ရန္ကုန္တစ္ၿမိဳ႕လုံး၌ ယာဥ္မေတာ္တဆ ျဖစ္ပြားသည့္ႏႈန္းသည္ ယမန္ႏွစ္ ကႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ပင္ ပထမေျခာက္လပတ္ ၌ အမႈေပါင္း ၆၂၀ နီးပါး ျဖစ္ပြားၿပီးျဖစ္ ရာ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ တစ္ႏွစ္တာလုံး အမႈေပါင္း ၁,၁၆၉ ႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ ပ်မ္းမွ်ထက္ပင္ ျမင့္တက္ေနၿပီျဖစ္သည္။

ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားေၾကာင့္ အသက္ဆုံးသူႏႈန္းမွာလည္း ယခုႏွစ္ ပထမေျခာက္လတြင္ လူ ၁၆၀ နီးပါး ေသဆုံးခဲ့ၿပီး ယမန္ႏွစ္က တစ္ႏွစ္တာလုံး တြင္ လူ ၂၀၀ ခန္႔ ေသဆုံးခဲ့ရာ ထိုႏႈန္းသည္လည္း ပထမေျခာက္လတြင္ပင္ ယခင္ႏွစ္ကို မီလုမီခင္ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။

မိုးကာလတြင္ ပိုမိုပ်က္စီးလာေသာ လမ္းမ်ားေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား အရွိန္မထိန္းႏိုင္ဘဲ တိမ္းေခ်ာ္မႈမ်ားလည္း ရွိေနၿပီး ကားသစ္မ်ား၏ စက္ပိုင္းဆိုင္ရာ ယိုယြင္းမႈ ျမင့္တက္လာေအာင္လည္း အားေပးလ်က္ရွိေနသည္။

တစ္ဖက္ကၾကည့္လွ်င္လည္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ား စည္းကမ္းပ်က္လာသကဲ့သို႔ လမ္းစည္းကမ္းလိုက္နာမႈ မရွိသူမ်ားကိုလည္း ထိေရာက္သည့္ ပညာေပးမႈမ်ား လိုအပ္လာသည္။

ထို႔ျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပ၏ လူေနထိုင္မႈႏႈန္း တိုးပြားလာျခင္းသည္လည္း ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အလွအပကို ပ်က္ျပားေစသည့္ စည္းကမ္းမဲ့လြန္းလွသည့္ အမိႈက္ပစ္မႈမ်ားေၾကာင့္ မိုးရာသီကာလတိုင္း ရန္ကုန္၏ လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ေရႀကီးေရလွ်ံမႈမ်ား ျဖစ္ပြားကာ သြားလာေရး အခက္အခဲျဖစ္ရသည္မွာလည္း ယခုတိုင္ျဖစ္သည္။

“ဒီမွာ လူမႈေရး ဗီဇေတြ ပ်က္ေနတာေတာ္ေတာ္ၾကာၿပီ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ ယိုယြင္းလို႔ ျဖစ္ရတာ။ ၀န္ထမ္းေတြထဲ မွာ ျခစားမႈေတြျဖစ္တယ္။ အစိုးရ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းေတြက ေငြရမွလုပ္တယ္။ တစ္ဖက္က လူမႈေရး ခြ်တ္ျခဳံက်မႈေတြ ျဖစ္လာတယ္” ဟု အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအင္အားစုပါတီမွ ဥကၠ႒ ဦးခင္ေမာင္ေဆြက ေျပာသည္။

၎က ဆက္လက္ေထာက္ျပေျပာဆိုသည္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီး၏ သန္႔ရွင္းေသာအစိုးရ၊ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈျဖစ္ေပၚလာေစရန္အတြက္ စီးပြားေရးက႑ကိုလည္း အထူးဂ႐ုျပဳ ျမႇင့္တင္မွသာလွ်င္ ေအာက္ေျခ ၀န္ထမ္းမွအစ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ားလည္း ပေပ်ာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုသည္။

“လူထုဘက္ကလည္း ျပင္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ပ်က္ေနတဲ့ လူ႔ေဘာင္မွာ အဆိုးမျမင္ဘဲ ဘာေတြျပဳျပင္ၾကမလဲဆိုတာကို အေလးထားဖို႔လည္း လိုပါတယ္” ဟု ဦးခင္ေမာင္ေဆြက ေျပာသည္။

စည္းကမ္းႏွင့္ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ ဆက္စပ္ေနေသာေၾကာင့္လည္း စည္းကမ္း မရွိဘဲႏွင့္ ေအာင္ျမင္ေသာ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာဘေလာ့ဂါတစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုေကာင္းကင္ကိုကလည္း ေျပာသည္။

“ဒီမိုကေရစီဆိုတာ လြတ္လပ္တဲ့သေဘာကို ေဆာင္တယ္ဆိုေပမယ့္ တိုးတက္တဲ့ ဒီမိုကေရစီတုိင္းျပည္ေတြမွာ ႏိုင္ငံႀကီးသားပီသသူေတြဟာ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို မထိခိုက္ေအာင္ စည္းကမ္းနဲ႔ ထိန္းသိမ္းတတ္ၾကပါတယ္” ဟု ဆိုသည္။

၎က ဆက္လက္ေျပာသည္မွာ စည္းကမ္းဆိုသည္မွာ အေသးအဖြဲေလးမ်ားကအစ လိုက္နာရန္ ဂ႐ုျပဳတတ္ဖို႔လိုေၾကာင္း၊ ၎ေနထိုင္ေသာ ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ပင္ လူအမ်ား၏ စည္းကမ္းရွိပုံမွာ အားက်ဖြယ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။

“ဒီမွာ ကားငွားတာကအစ၊ ေဈး၀ယ္တာကအဆုံး၊ ဘယ္သူမွ ေျပာစရာ မလိုဘဲ ကိုယ့္အသိစိတ္ဓာတ္နဲ႔ကိုယ္ တန္းစီစရာရွိ တန္းစီ၊ စုျပံဳတိုးေ၀ွ႔တာမ်ဳိးလည္း မရွိဘူး။ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ျဖစ္တာေတြ မရွိဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဘန္ေကာက္မွာ အမိႈက္ပုံး ရွားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမ်ားစုက အမိႈက္ကို ထင္သလို မပစ္ၾကဘူး။ ရန္ကုန္က ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားေတြ ဆိုရင္ သိသာတယ္” ဟု ဆိုသည္။

စည္းကမ္းမဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ တိုးတက္ဖို႔အတြက္ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ အေႏွာင့္အယွက္ေပးႏိုင္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာသည္။

News From: General Knowledge
Post By : ေအးခ်မ္းမြန္

By Aye Chan Min

No comments:

Post a Comment