Thursday, 6 September 2012

မီနီ၀က္ဂြန္ကေပးနုိင္တ့ဲ အဆုပ္ကင္ဆာ


ျမန္မာျပည္သြင္းတ့ဲ ခ်ယ္ရီ၀က္ဂြန္ေတြမွာ ကင္ဆာျဖစ္မယ့္ပစၥည္း မပါဘူးလုိ႔ စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနက ေျပာတယ္ တ့ဲ။ စစ္ေဆးၾကည့္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ကုမၸဏီက ေျပာလုိ႔ သိတာပါ လုိ႔ ၀န္ႀကီးဌာနက
ဆုိပါသတ့ဲ။ ေစ်းေရာင္းသူရဲ႕ အေျဖကုိ ၀န္ႀကီးဌာနက ယုံၾကည္ေနပုံပါပဲ။
ဒီအေၾကာင္း ဒီေန႔ထြက္လာတ့ဲ ျမန္မာ့အလင္း သတင္း မွာ ေရးထားပါတယ္။

ခ်ယ္ရီမီနီမွာပါတ့ဲ ေက်ာက္ဂြမ္းဆုိတာ ဘာလဲ၊ ဘယ္ေနရာမွာ သုံးသလဲ၊ ဘယ္လုိ ဖယ္ထုတ္ အစားထုိးမလဲ၊ ခ်ယ္ရီကားေမာင္းရင္ ကင္ဆာ ဘယ္လုိျဖစ္မလဲ ဆုိတာေတြကုိ Tech Space ဂ်ာနယ္က ေဆာင္းပါးတပုဒ္မွာ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေဖာ္ျပထားပါတယ္ -


ျမန္မာျပည္ေရာက္ ခ်ယ္ရီ မီနီမွာ ေက်ာက္ဂြမ္းပါမပါ ႏွင့္ ကာကြယ္ရန္
ေအာင္ခမ္း (TSJ Tech Team)


လက္တေလာ ခ်ယ္ရီရဲ ႔သတင္းဆိုးေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ ခ်ယ္ရီကားေစ်း ကြက္ကို ထိခိုက္သြားပါတယ္။

နဂိုကတည္းက လူေျပာမ်ားတဲ့ ခ်ယ္ရီမီနီ ျပန္လည္သိမ္းဆည္းရတဲ့ သတင္းေၾကာင့္ ခ်ယ္ရီဆုိ သတိထားေနၾကပါျပီ။ ဘရာဇီး၊ ဥရုေဂြး၊ ခ်ီလီ၊ အာဂ်င္တီးနား၊ စင္ကာပူ စတဲ့ ႏိုင္ငံမ်ားကို တင္သြင္းတဲ့ Chery ရဲ ႔ ကား brand တစ္မ်ိဳးကို ျပန္လည္ ေခၚယူေစတာျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ိဳးအစားကေတာ့ Chery Tiggo ျဖစ္ပါတယ္။ ပါဂ်ဲရိုးတို႔လို SUV ကားၾကီးအမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါ တယ္။ ခ်ယ္ရီမီနီမဟုတ္ပါဘူး။ အစီးေရကေတာ့ ၁၈၈၇၅ စီး ျဖစ္ပါတယ္။

ဂရိတ္ေဝါတို႔လို တရုတ္နာမည္ၾကီးကားကုမၼဏီက ၾသစေတးလ်မွာ နာမည္ပ်က္ျပီးေနာက္ ခ်ယ္ရီက ေနာက္ဆက္တြဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သိမ္းဆည္း ရတဲ့အေၾကာင္းအရင္းက ကားအစိတ္အပိုင္းမ်ားမွာ ေက်ာက္ဂြမ္း ပါဝင္ မွုေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

ေက်ာက္ဂြမ္း (Asbestos) ကို အၾကမ္းဖ်င္း အရင္သိေအာင္မိတ္ဆက္ရပါအံုးမယ္။ Asbestos ကေတာ္ေတာ္ကို အသံုးမ်ားတဲ့ ေက်ာက္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္သံုး-ဖာနစ္ရွာေတြမ်ား ပိုမ်ားပါတယ္။ ပိုက္ေတြမွာလည္း သံုးပါတယ္။ List အတိုင္းသာဆုိရင္ - လွ်ပ္စစ္ပစၥည္း၊ သံပစၥည္း၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အစိတ္အပိုင္း၊ မီးျငိမ္းသတ္ ပစၥည္း အစရွိသျဖင့္ အပူဒဏ္ခံရမယ့္ ေနရာေတြမွာ အသံုးမ်ားပါတယ္။

အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုက အပူဒဏ္ခံေစဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ေတြလည္း မျဖစ္မေနသံုးခဲ့ၾကပါတယ္။ အဓိကအသံုးျပဳ တဲ့ေနရာ ကေတာ့ ပံုမွာျပထားတဲ့အတိုင္း တကယ့္ အပူဒဏ္အၾကီး ၾကီးခံရမယ့္ အစိတ္အပိုင္းမွာ အသံုးျပဳထားပါတယ္။ ဘရိတ္၊ Gasket လို႔ေခၚတဲ့ ေလ လံုပိတ္၊ မီးမကူး ၾကားခံ ပစၥည္း၊ အပူကာ၊ ဗားကြင္း၊ အပိတ္၊ ကလပ္၊ လုိင္နာ အပူခံ၊ အစရွိသျဖင့္ ေနရာစံုအသံုးျပဳပါတယ္။

ဒီေတာ့ ျဖစ္လာတဲ့အက်ိဳးဆက္က ဒီလိုပါ အပူဒဏ္ဆက္တိုက္ခံရတဲ့ ယင္းေက်ာက္ဂြမ္းမ်ားက မီးေလာင္ျပီးေတာ့ အေငြ႔ထြက္ပါတယ္။ ယင္းထြက္ လာတဲ့အေငြ႔ကို ရွဳရွိုက္ေနရတ့ဲအခါ ေရရွည္ဟာ အဆုပ္ကင္ဆာ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ ပါတယ္။ တကယ္ၾကားရခဲတဲ့ အဆုပ္ကင္ဆာ တစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ mesothelioma အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီထက္မက အျခား က်န္းမာေရး ျပႆနာ မ်ားစြာလည္း ရွိေနပါေသးတယ္။ ေရာဂါက အခ်ိန္ခဏတာ ရွုရွိုက္သူမ်ားအတြက္ေတာ့ မသိသာပါဘူး။ သုိ႔ေပမယ့္ ႏွစ္လရွည္ၾကာ ရွဴရိွဳက္မိရင္ေတာ့ ၾကိမ္းေသ ေရာဂါလဏၡနာ ျပမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ၁၉၈၀ ေနာင္းပိုင္း ကမၻာတစ္လႊားမွာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားတြင္ ေက်ာက္ဂြမ္းအသံုးျပဳျခင္းအား နည္းဥပေဒအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ တားဆီးခဲ့ပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ အေမရိကန္မွာ မသံုးေတာ့ပါ ဘူး။ ျပီးေတာ့ ဖြံ႔ျဖိဳးျပီးႏိုင္ငံမ်ားရွိ စက္ရံုအမ်ားစုမွာ အသံုးမျပဳေတာ့ပါဘူး။ သို႔ေပမယ့္ အကန္႔အသတ္နဲ႔ ခြင့္ျပဳျပီး အသံုးျပဳျခင္းကိုေတာ့ တရုတ္ျပည္မွာ ျပဳလုပ္ဆဲ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အခုေတာ့ ခ်ယ္ရီ ျပႆနာတက္ပါျပီ။ ဒီေတာ့ ခ်ယ္ရီ မီနီမွာ ေက်ာက္ဂြမ္း သံုးမသံုး စဥ္းစားစရာ ေတြျဖစ္လာပါတယ္။ မီနီကို အဓိက ပုိ႔တဲ့ႏိုင္ငံမ်ား ကေတာ့ အီရန္၊ ဖိလစ္ပိုင္၊ စကၤာပူ၊ ေတာင္အာဖရိက၊ ထုိင္း၊ ခ်ီလီ၊ ဗီယက္နမ္၊ ပါကစၥတန္၊ သီရိလကၤာ တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ပို႔ တယ္ဆုိတာ ယင္းႏိုင္ငံမ်ားကို ပို႔တာထက္ အစီးေရ နည္းေန ပါေသးတယ္။ ဒီေတာ့ အဲဒီမွာ စကၤာပူတို႔လို ႏိုင္ငံၾကီးပါဝင္ေနပါတယ္။ Gitto SUV တုန္းက စကၤာပူ၊ ခ်ီလီ တို႔ recall ျပန္လုပ္ခိုင္းပါတယ္။ ခ်ယ္ရီ မီနီလည္း သူတို႔ဆီမွာ ရွိေနပါတယ္။ ဒီေတာ့ ခ်ယ္ရီ မီနီမွာ ေက်ာက္ဂြမ္းမပါဘူးလားလို႔ စိတ္ေျဖခ်င္စရာ ျဖစ္လာပါတယ္။

သို႔ေပမယ့္ ေက်ာက္ဂြမ္းပါမပါဆုိတာကေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရက တာဝန္ယူ စစ္ေဆးေပးသင့္ပါတယ္။ တကယ္ပါမပါကေတာ့ ျမန္မာျပည္ ဆိပ္ကမ္းကပ္လာတဲ့ မီနီတိုင္းကို လိုက္ၾကည့္မွ သိမယ္ထင္ပါတယ္။ လက္ရွိလည္း မီနီနဲ႔ တကၠစီဆြဲေနသူေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိပါတယ္။ သူတို႔အားလံုးရဲ ႔က်န္းမာေရး အသက္အႏၱရာယ္အျပင္ လိုက္ပါစီးနင္းသူမ်ား ရဲ ႔ အသက္အႏၱရာယ္နဲ႔လည္း နီးစပ္ေနလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားမွာဆုိရင္ အခြန္အခၾကီးလို႔ ကားတစ္စီးကုိ ၾကာၾကာမစီးပါဘူး။ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ ကားတစ္စီးဆုိရင္ ႏွစ္အေတာ္ၾကာ ခိုင္းစားမွ တြက္ေခ်ကိုက္တဲ့ အေနအထားမွာ ရွိပါတယ္။ ယခုလို ေန႔စဥ္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေန တဲ့ ႏိုင္ငံသားေတြရဲ ႔က်န္းမာေရးအတြက္ ခ်ယ္ရီမွာ ေက်ာက္ဂြမ္းပါမပါဟာ စိုးရိမ္စရာ ဂရက္တစ္ခုျဖစ္ ရိုက္ခတ္ေနပါတယ္။

ဒီေတာ့ ပါမပါ ကိုယ္တိုင္ စစ္ေဆးတာ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ပံုမွာ ျပထားတဲ့ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကုိပဲ အဓိက စစ္ေဆးေပးရပါ မယ္။ ေက်ာက္ဂြမ္းအသံုးျပဳထားတဲ့ အစိတ္ပိုင္းမ်ားကို ဝပ္ေရွာ႔မွာ သြားေရာက္စစ္ေဆး ႏိုင္ပါတယ္။

ေက်ာက္ဂြမ္းဟာ အျဖဴတစ္မ်ိဳးတည္းမဟုတ္ပါဘူး။ ကားမွာအသံုးမ်ားတာက အညိဳေရာင္ေက်ာက္ဂြမ္း ျဖစ္ပါတယ္။ Gasket မွာဆုိရင္လည္း ေသခ်ာ ထြင္းထားတဲ့ ေက်ာက္ဂြမ္းအဝိုင္းကို ျမင္ေတြ႔ရပါမယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ တကယ္ ေက်ာက္ဂြမ္းဟုတ္မဟုတ္ စစ္ေဆးမွုကုိေတာ့ စာေရးသူလည္း ဝပ္ေရွာ႔မွာ လုပ္ကိုင္သူ၊ သတၱဳအမ်ိဳးအစား အေသးစိတ္နားလည္သူ မဟုတ္တဲ့အတြက္ တပ္အပ္မေျပာရဲပါဘူး။ ေသခ်ာလည္း မေလ့လာရေသး ပါဘူး။ တကယ္ သိတတ္ နားလည္သူမ်ားရဲ ႔အကူအညီ ကို ေတာင္းျပီး ေက်ာက္ဂြမ္းပါတဲ့အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို အစားထိုးတပ္ဆင္တာ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္းမာေရးနဲ႔ ေငြအကုန္ အက် ႏွစ္ခုထဲက တစ္ခုေတာ့ ေရြးရ မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေငြအကုန္မခံႏိုင္ ရင္ေတာ့ ေက်ာက္ဂြမ္း နဲ႔ ဆက္လက္ လုပ္ကိုင္ေနရပါမယ္။

ဒီေတာ့ စာဖတ္သူမ်ားလည္း မိမိစီးတဲ့ ကားမွာ ေက်ာက္ဂြမ္းပါမပါ စစ္ေဆးျပီး ေက်ာက္ဂြမ္းမသံုးတဲ့ စပယ္ယာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားအား အစားထိုးအသံုးျပဳရန္ တိုက္တြန္းလိုက္ရပါတယ္။
----

Tech Space ဂ်ာနယ္
http://techspacejournal.blogspot.com/

By Irrawaddy

No comments:

Post a Comment