Tuesday, 11 September 2012

ဒုတိယေျမာက္ အျငင္းအခံု


ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ ၾသဂုတ္လ အတြင္းက အေျခခံ ဥပေဒ ခံု႐ံုး ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားၾကား စတင္ ျဖစ္ေပၚ လာခဲ့ေသာ သေဘာထား ကြဲလြဲ တင္းမာမႈသည္
ယခုအခါ အရွိန္ ပိုျမင့္မား လာႏုိင္ သည့္ အေျခအေန တစ္ခု ထပ္မံ ျဖစ္ေပၚလာလ်က္ ရွိသည္။

ထို အေျခအေနမွာ မၾကာမီက လႊတ္ေတာ္ ႏွစ္ရပ္စလံုးမွ ျပင္ဆင္ၿပီးခဲ့ သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

အကယ္၍သာ အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ၾကား ယင္းကိစၥ အျငင္းအခံု ျမင့္၍ ထပ္မံ ၾကန္႔ၾကာခဲ့လွ်င္ အာရွ၏ ေရပန္းစား ရင္သပ္ ႐ႈေမာ ေျပာင္းလဲေနပါသည္ ဆုိေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ အေျပးအလႊား လာေရာက္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံရန္ ျပင္ဆင္ေနသည့္ ႏုိင္ငံတကာမွ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အတြက္ ပို၍ပင္ စိတ္မရွည္ စရာ ျဖစ္လာႏုိင္ဖြယ္လည္း ရွိသည္။

ျမန္မာသမၼတ၏ ဇူလုိင္လ ထိုင္းႏုိင္ငံ ခရီးစဥ္ အတြင္း ထုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ပူးတြဲ က်င္းပ ျပဳလုပ္သည့္ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ျမန္မာ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ က ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒ သည္ ေနာက္ႏွစ္လ အတြင္း ထြက္လာဖြယ္ ရွိသည္ဟု သမၼတႀကီးက ေျပာၾကားခဲ့ၿပီး ထား၀ယ္ အထူးစီးပြားေရး ဇုန္တြင္ လာေရာက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ ဖိတ္ေခၚခဲ့သည္။

သို႔ရာတြင္ ျပည္သူအမ်ားစုက ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ လိုက္သည့္ ေနျပည္ေတာ္ ရွိ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္မွ ဥပေဒၾကမ္းပါ အခ်က္ေပါင္း ၉၄ ခ်က္ကို ျပင္ဆင္လုိက္သည့္ ေနာက္ ပိုင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒသည္ ခံု႐ံုးကိစၥ အျငင္းအခံု ကဲ့သို႔ ေ၀ဖန္ ေျပာဆိုစရာ ျဖစ္လာရျပန္သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ျပ႒ာန္းရန္ရွိ သည့္ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒသစ္တြင္ လြတ္လပ္ေသာ စီးပြားေရး ပတ္ဝန္း က်င္ အေျခအေနကို ဦးတည္ျခင္း မရွိဘဲ ယခင္ တပ္မေတာ္ အစိုးရ လက္ထက္ က လႊမ္းမိုးထားေသာ ျပည္တြင္း စီးပြား ေရး လုပ္ငန္းမ်ား (Crony) ကိုသာ အက်ဳိး ျဖစ္ေစမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၾသစေၾတးလ် ႏုိင္ငံ၊ Macqurie တကၠသိုလ္မွ ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ကြၽမ္းက်င္သူ ေရွာင္တားနား က သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အဆုိပါ ဥပေဒသစ္သည္ ကိုယ္က်ဳိး စီးပြား ကာကြယ္ေရး သေဘာတရားမ်ား ပိုမို ပါဝင္ေနျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမည့္ ႏုိင္ငံျခား ကုမၸဏီမ်ား ကို အားေလ်ာ့သြားေစၿပီး ယခင္အစုိးရ လက္ထက္ကတည္းက လႊမ္းမိုးထား ေသာ ျပည္တြင္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ မ်ား (Crony) အတြက္သာ အက်ဳိးျဖစ္ ထြန္းေစမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႐ိုက္တာ သတင္း ၌လည္း ေဖာ္ျပထားသည္။

ေဝဖန္ ေျပာဆိုစရာ ျဖစ္သည့္ အခ်က္မွာ ျပည္တြင္းတြင္ ခ႐ိုနီဟုလူ သိမ်ားသည့္ အမတ္အခ်ဳိ႕မွာ အေျခခံ ဥပေဒၾကမ္းကို ျပင္ဆင္ရာ၌ ဦးေဆာင္ ပါဝင္ အဆိုျပဳ ေဆြးေႏြးျခင္းႏွင့္ ခ႐ိုနီဟု အမည္တပ္ၾကသူတို႔၏ ျပည္တြင္းအခြင့္ ထူးခံ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားသည္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အခ်ိဳ႕ႏွင့္ တုိက္႐ိုက္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သြယ္ဝိုက္ ေသာ္လည္းေကာင္း ပတ္သက္ေနၾကျခင္း တုိ႔ျဖစ္သည္။ ျပည္သူ႔အသံ နားေထာင္ မည္ဆိုေသာ လႊတ္ေတာ္သည္ ယခုကဲ့သို႔ မိမိတို႔ ပုဂၢလ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြားႏွင့္ တုိက္႐ိုက္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ျပည္သူ႔အတြက္ မည္ေရြ႕မည္မွ် ရပ္တည္ လုပ္ကိုင္ပါမည္ ဆိုသည္ကို မွတ္ေက်ာက္တင္ စမ္းသပ္ မႈမွာ ေတြးေတာစရာလည္း ျဖစ္လာဖြယ္ ရွိသည္။

“ပထမ အဆိုျပဳတာ လာေရာက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမယ့္ ႏုိင္ငံျခား ကုမၸဏီေတြက မတည္ အရင္းအႏွီးအျဖစ္ ေဒၚလာသန္း ၃၀ ဆိုၿပီး ၿမိတ္က ဦးေဌးျမင့္က အဆိုျပဳ တယ္။ ေနာက္တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ကန္႔ကြက္ လို႔ ငါးသန္း ျဖစ္သြားတယ္။ ႏုိင္ငံျခား ကုမၸဏီမ်ား ေျမပိုင္ဆုိင္မႈကိုလည္း ၁၀ ႏွစ္ပဲ ငွားဖို႔ သူေျပာတယ္။ ဦးသိန္းညြန္႔ ထကန္႔ကြက္တာနဲ႔ ႏွစ္ရွည္ျဖစ္သြား တယ္”ဟု လႊတ္ေတာ္ သတင္းေထာက္ တစ္ဦးက ဆိုသည္။
“လႊတ္ေတာ္ထဲက အမတ္ အမ်ားစုဟာ ဒီဥပေဒရဲ႕ အတိမ္အနက္ကို မသိ ၾကေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္ အခ်ဳိ႕က ကန္႔ ကြက ္ၾကေပမယ့္ မဲခြဲလိုက္တဲ့အခါ လႊတ္ေတာ္ထဲက ႏုိင္သြားတယ္” ဟု လႊတ္ေတာ္ သတင္းေထာက္ တစ္ဦးက ေျပာဆိုသည္။

အထူးသျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာႏိုင္ငံ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္ (UMFCCI) တြင္ စက္တင္ဘာလ ၄ ရက္ ေန႔က က်င္းပသည့္ အခမ္းအနားတြင္ ကုန္သည္ အသင္းခ်ဳပ္မွ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ေထာက္ျပ ေျပာဆိုၾက သည္မွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ မူၾကမ္းပါ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ လာေရာက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံ မည့္ ႏုိင္ငံျခား ကုမၸဏီမ်ားသည္ မတည္ အရင္းအႏွီးအျဖစ္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ငါးသန္း ရွိရမည္ ျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္း တစ္ခုခုႏွင့္ ဖက္စပ္ ျပဳလုပ္ရမည္ ျဖစ္ကာ ဖက္စပ္လုပ္ငန္း ျပဳလုပ္ရာတြင္ လုပ္ငန္း အမ်ဳိးအစား အလိုက္ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားက စုစုေပါင္း အရင္းအႏွီး၏ ၃၉ ရာခိုင္ႏႈန္း မွ ၄၉ ရာခုိင္ႏႈန္း ထိသာ ပိုင္ဆုိင္ခြင့္ ရွိမည္ဟု ဥပေဒ၌ ပါရွိသည့္ အခ်က္မွာ အဓိကျဖစ္သည္။

ႏုိင္ငံသား လုပ္ငန္းရွင္ႏွင့္ ဖက္စပ္ လုပ္ကိုင္ရမည္ျဖစ္ၿပီး မတည္ေငြ အနည္း ဆံုး ၃၅ ရာခုိင္ႏႈန္းႏွင့္ အမ်ားဆံုး ၄၉ ရာခုိင္ႏႈန္း လုပ္ကိုင္ခြင့္ ျပဳထားျခင္းသည္ လည္း ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားကို အဟန္႔အတား ျဖစ္ေစေၾကာင္း UMFCCI မွ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ သည္။

“အခု ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒၾကမ္း အတုိင္းကေတာ့ ဘယ္သူမွ လာမွာ မဟုတ္ဘူး” ဟု MBA ဘြဲ႕ရ ျပည္တြင္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ဦးရန္ေအာင္ေက်ာ္က ေျပာဆိုသည္။

ျမန္မာသမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ အစိုးရက ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားကို ဆြဲေဆာင္ရန္ ဆႏၵ ရွိေနၿပီး ဥပေဒျပဳ အမတ္မ်ား အေနျဖင့္ ယခုကဲ့သို႔ ကန္႔သတ္ လုိက္မႈမ်ားသည္ ႏုိင္ငံတကာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကို တေၾကာ္ ေၾကာ္ ဖိတ္ေခၚေနသည့္ သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ၏ ႀကိဳးပမ္းမႈကို တု႔ံဆုိင္း ေစေၾကာင္းလည္း ျပည္တြင္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ အခ်ဳိ႕က သံုးသပ္ၾကသည္။

“ဖက္စပ္ ကိစၥကို ေျပာရရင္ ႏုိင္ငံတကာက စီးပြားေရး လုပ္ငန္းႀကီးေတြ ဟာ ျမန္မာျပည္က စီမံခန္႔ခြဲမႈ အားနည္းတဲ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း တြဲၿပီး ဖက္စပ္ မလုပ္ခ်င္ၾကပါဘူး။ ဒီဟာ က အဓိက ျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္လာႏုိင္ ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ အေတြ႕အႀကံဳအရ ေျပာရရင္ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ဖက္စပ္လုပ္ တိုင္း ဒီ ျပႆနာ တက္ေလ့ ရွိပါတယ္” ဟုလည္း ဦးရန္ေအာင္ေက်ာ္က ေျပာဆိုသည္။

ျမန္မာ့ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ၏ ကနဦး မတည္ေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ ငါးသန္း ပမာဏသည္ အာဆီယံႏုိင္ငံ မ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ၁၅ ဆ အထိပို မ်ားေနေၾကာင္း၊ အာဆီယံ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္သာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏံွမႈ မတည္ေငြကို ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အနိမ့္က်ဆံုး ႏုိင္ငံ အနည္းငယ္တြင္သာ ကန္႔သတ္ ထားေသာ္လည္း လုပ္ငန္း က႑အလိုက္ မတည္ေငြ သတ္မွတ္ထား ၿပီး အမ်ားဆံုး ပမာဏမွာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သံုးသိန္းျဖစ္ၿပီး အခ်ဳိ႕က႑ တြင္သတ္မွတ္ထားျခင္း မရွိေၾကာင္း အမ်ဳိးသား စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရး အႀကံေပး ေကာင္စီ၀င္ ေဒါက္တာေဇာ္ဦးက ရွင္းျပခဲ့သည္။

သို႔ရာတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒ ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ သေဘာထား ကြဲလြဲမႈသည္ ျပည္တြင္းစီးပြားေရးလုပ္ ငန္းရွင္မ်ားေလာကတြင္လည္း ပ်ံ႕ႏွံ႔ လ်က္ရွိသည္။

“ ဒီဥပေဒၾကမ္းကို ေသခ်ာ ဖတ္ၾကည့္ရင္ ဥပမာ-ကိုကာကိုလာကို မလာ ဖုိ႔ ကန္႔သတ္ ထားတာမ်ဳိး၊ အေမရိကန္ က GE, Intel တုိ႔မလာေအာင္ ကန္႔ထား တာမ်ဳိး မေတြ႕မိပါဘူး” ဟုလည္း အျမင္ မတူသူ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း ရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

လႊတ္ေတာ္တြင္ ျပင္ဆင္ထားေသာ ဥပေဒအရ ႏုိင္ငံျခား ကုမၸဏီမ်ားအေန ႏွင့္ က႑ ၁၃ ခုတြင္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံခြင့္ ကို တားျမစ္ထားၿပီး အဆုိပါ တားျမစ္ ထားေသာ က႑မ်ားတြင္ ျပည္သူ႔ က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္ ေစႏုိင္ေသာ၊ တုိင္းရင္း သား ႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ ထံုးစံမ်ားကို ထိိခိုက္ ေစႏုိင္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ား သံုး ခု၊ သဘာဝ အရင္းအျမစ္က ပတ္ဝန္းက်င္ ေဂဟ စနစ္ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ အဆိပ္အေတာက္ စြန္႔ပစ္ကုန္ ထုတ္လုပ္ေရး ေဘးအႏၲရာယ္ ရွိေသာ ဓာတု ပစၥည္းမ်ားမွ သံုးခုႏွင့္ စမ္းသပ္ဆဲ ေဆး၀ါးမ်ားက႑၊ လယ္ယာက႑၊ စိုက္ပ်ဳိးေရး က႑ႏွင့္ ငါးလုပ္ငန္းႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ နယ္နိမိတ္ အတြင္းဘက္ အနည္းဆံုး ၁၀ မိုင္ထိ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ား တုိ႔ ပါ၀င္ၾကသည္။

ထုိအခ်က္မ်ားတြင္ ေနာက္ဆုံးမွ ပါဝင္သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ နယ္နိမိတ္ အတြင္းဘက္ အနည္းဆံုး ၁၀ မုိင္ထိ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ကန္႔သတ္ ျခင္းႏွင့္ (ျမ၀တီ စီးပြားေရးဇုန္ကို ထုိင္းတုိ႔ မလာႏိုင္ ေတာ့ပါ) လယ္ယာက႑၊ စိုက္ပ်ဳိးေရး က႑ႏွင့္ ငါးလုပ္ငန္းတုိ႔ ကိစၥ မွာေဝဖန္ ေျပာဆုိမႈ အမ်ားဆံုးျဖစ္သည္။

သို႔ရာတြင္ ယေန႔အခ်ိန္ထိ ျမန္မာ ႏုိင္ငံရွိ လူလတ္တန္းစားတုိ႔၏ စုေဆာင္းေငြသည္ တုိင္းျပည္၏ လွည့္လည္ရင္း ႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ (National/Working Capital) မျဖစ္လာေသးဘဲ ေရႊနဲ႔အိမ္၊ ၿခံ၊ ေျမ တြင္သာ ပိတ္မိေနၾကဆဲ ျဖစ္ကာ လူလတ္ တန္းစား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ျပဳလုပ္ရန္ အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ ေငြမ်ား လွည့္လည္ေငြျဖစ္ လာႏုိင္ရန္ ခုိင္မာေသာ၊ ယံုၾကည္ရေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား ေပၚေပါက္လာ ပါက ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းအတြက္ အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ ေငြမ်ား ဖက္စပ္ လုပ္ကိုင္ရန္ အတြက္ ထြက္လာ ဖြယ္ရွိသည္။

သို႔ရာတြင္ ေဒၚလာငါးသန္းႏွစ္ ေသာင္းအထက္ ဖက္စပ္ လုပ္ကိုင္ရန္ အတြက္ လုိအပ္သည့္ ေငြပမာဏမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံသား လုပ္ငန္းရွင္မ်ားထံတြင္ ရွိပါသည္ဟုလည္း မႏၲေလးၿမိဳ႕မွ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးကေျပာၾကားသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ စက္တင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္မွ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒကို အတည္ ျပဳလိုက္ၿပီး ျဖစ္သည့္ အတြက္ ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ ထိုဥပေဒသည္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ တြင္ အတည္ျပဳကာ ဥပေဒ အျဖစ္ ထြက္ေပၚ လာေတာ့မည္ျဖစ္သည္။

ၾသဂုတ္လ ၂၃ ရက္ေန႔ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ UMFCCI တြင္ က်င္းပေသာ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဆိုင္ရာ ရင္းႏွီး ေဆြးေႏြး ပြဲတြင္ အေမရိကန္ ဂြၽန္ေဟာကင္း တကၠသိုလ္မွ ပါေမာကၡက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒသည္ အမ်ားျပည္သူ ဆႏၵကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ ျပန္႔ ပါဝင္ျခင္း မရွိဘဲ ေရးဆြဲျခင္းသည္ အႏၲရာယ္ႀကီးေၾကာင္း သံုးသပ္ ေျပာဆို ခဲ့သည္။

အေသခ်ာဆံုး အခ်က္မွာ အဆိုပါ ဥပေဒကို ျပင္ဆင္ခဲ့သူ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အမ်ားစုႏွင့္ အစိုးရ အဖြဲ႕တို႔ၾကား တင္းမာမႈ ျမင့္လာခဲ့လွ်င္၊ ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္ ဆိုသူမ်ားသည္ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို မ်က္ကြယ္ ျပဳခဲ့လွ်င္ ျပႆနာ စိန္ေခၚခ်က္မ်ား အမ်ားအျပား ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေျခအေန သည္ ပိုမို ဆိုးရြားစြာ ေဆာင္ရြက္လိုက္ သကဲ့သို႔ ျဖစ္လာႏိုင္သည္။

သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္ ေသာ အစိုးရသည္ ယခု ကိစၥတြင္လည္း လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ထိပ္ တိုက္ မေတြ႕ခ်င္သည့္ သေဘာ ရွိသည္ဟု ယူဆရသည္။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒ ေနာက္က်ခဲ့လွ်င္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံရန္ ေစာင့္ဆိုင္း ေနသူမ်ားအတြက္ စိတ္မရွည္ စရာျဖစ္လာႏိုင္သည္။

ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံမွ စီးပြားေရးပညာ ရွင္တစ္ဦးက ျမန္မာႏိုင္ငံ အေျခအေန သည္ တိုးတက္မႈမ်ားလည္း ရွိၿပီး စိုးရိမ္ စရာမ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း၊ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး သမိုင္းတြင္ မရွိခဲ့ဖူးေသာ လႊတ္ေတာ္ ႏွင့္ အစိုးရ၏ စုေပါင္း ေခါင္းေဆာင္မႈကို ျမင္ေတြ႕ေနရေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ စတင္ အျမစ္တြယ္ေနၿပီဟု ယူဆရေၾကာင္း သံုးသပ္ ေျပာၾကားသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံသား သန္း ၆၀ အတြက္ အက်ဳိးကို လႊတ္ေတာ္က လိုလားခဲ့သည္ဆိုသည္မွာ အမွန္ဆိုလွ်င္၊ ျပည္သူ႔အသံကို နားေထာင္ခဲ့သည္ဆို လွ်င္ မည္ေရြ႕မည္မွ် မွန္သည္ကို ထိုဥပေဒ တြင္ မၾကာမီ ျမင္ေတြ႕ လာရေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။

အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ၾကား အကြဲကြဲ အျပားျပား ျဖစ္ေနမႈမွသည္ ယခု ျဖစ္ရပ္တြင္ အသံထြက္လာပါက ဒုတိယ အႀကိမ္ အျငင္းအခုန္ ျဖစ္ၿပီး အေျပာင္းအလဲ ကို ဦးတည္ေနပါသည္ဆိုေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ သို႔ အေျပးအလႊား လာေနေသာ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား၏ေျခလွမ္းမ်ားကို ထို ဥပေဒက ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္ေစခဲ့လွ်င္ အနစ္နာဆံုးမွာ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ တစ္ခဲနက္ မဲေပးၾကသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား နင္းျပားမ်ားသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

Written by  တင္ေအာင္ေက်ာ္  - The Voice Weekly

သစ္ထူးလြင္

No comments:

Post a Comment