Friday 26 October 2012

ႏွစ္ငါးဆယ္ေက်ာ္ ဟုိအတိတ္ကိုပင္လြမ္း


ေရးသားသူ- သင္းရီ

တစ္ေန႔က မဂၢဇင္းတစ္အုပ္ကို ထုိင္ဖတ္ေနေသာ ကၽြန္ေတာ့္အပါးသို႔ ဒုတိယတန္းတြင္ ေက်ာင္းတက္ေနသည့္ ေျမးမေလးက သူ႔ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ကေလးကုိင္ကာ ေရာက္လာသျဖင့္
ဖတ္လက္စစာအုပ္ကို ေဘးခ်ထားလုိက္ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္ၿပီးသားျဖစ္၏။ သူက်က္ထားသည့္စာေတြကို ကၽြန္ေတာ့္ထံ ႏႈတ္တိုက္အာဂံု အလြတ္ျပန္ဆိုဖို႔ ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ သူက ဉာဏ္အလြန္ေကာင္းသည္။ စာတစ္ပုဒ္ကုိ ခဏေလးက်က္႐ံုႏွင့္ အလြတ္ရတတ္သည္။ လစဥ္စာေမးပြဲေတြ၌လည္း အဆင့္ေကာင္းေကာင္းရသည္။ သူ႔ရမွတ္ေတြက ဘာသာတုိင္းတြင္ ၉၅-၁၀၀ ေတြခ်ည္းလိုလုိျဖစ္သည္။

“ဘဘ.. သမီး သိပၸံအလြတ္ဆိုမယ္”

သူဖြင့္လ်က္သား ကိုင္လာသည့္ သူ႔ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ကေလးကို ယူဖတ္ၾကည့္လုိက္သည့္အခါ ေမးခြန္းက “သင့္ေက်ာင္းတြင္ရွိေသာ အစိုင္အခဲငါးမ်ိဳးကိုေဖာ္ျပပါ” ျဖစ္လ်က္ အေျဖက “ကၽြႏ္ုပ္၏ေက်ာင္းတြင္ရွိေသာ အစုိင္အခဲငါးမ်ိဳးမွာ ေက်ာက္သင္ပုန္း၊ စားပြဲ၊ ကုလားထုိင္၊ ေသာက္ေရအိုး၊ တံျမက္စည္းတို႔ ျဖစ္ပါသည္”ဟု ျဖစ္၏။

ေမးခြန္းႏွင့္အေျဖကို ဖတ္မိသည့္အခါ ကၽြန္ေတာ္ မ်က္ေမွာင္ကုပ္သြားရသည္။ သည္စာကုိ အလြတ္က်က္ရန္ လိုအပ္သည့္စာဟု ကၽြန္ေတာ္မထင္။ ထို႔ေၾကာင့္ “ဒီ အေျဖက ေျမးဘာသာေျမး ေရးလာခဲ့တာ မဟုတ္ဘူးလား။ က်က္စရာလိုေသးလုိ႔လား ေျမးရယ္”ဟု ကၽြန္ေတာ္ေမးသည့္အခါ “ဆရာမ သင္ပုန္းေပၚမွာ ေရးေပးတာကို သမီးကူးလာခဲ့တာ ဘဘ”ဟု ဆုိသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲ ပုိ၍ဘ၀င္မက် ျဖစ္လိုက္ရ၏။

ပညာသင္ၾကားျခင္း၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ ဘာလဲဟု ကၽြန္ေတာ္ေတြးမိရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္သေလာက္ျဖင့္ ပညာသင္ၾကားျခင္း ဆုိသည္မွာ မိမိဘာသာ ၾကည့္ျမင္စဥ္းစားေတြး ေခၚခ်င့္ခ်ိန္ဆံုးျဖတ္ လုပ္ကုိင္တတ္ေအာင္ မူလတန္းေက်ာင္းသားေလးဘ၀မွပင္ စတင္လ်က္ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးျခင္းျဖစ္သည္ဟု ျမင္သည္။ ေရးေပးသည္ကိုသာ ႏႈတ္တုိက္က်က္ရသည့္ ၾကက္တူေရြးစာအံ သင္ၾကားပံုကို စစ္မွန္ေသာ ပညာသင္ၾကားနည္းဟု ကၽြန္ေတာ္ကလက္မခံခ်င္။

တကယ္ေတာ့ ဆရာမက သင္ပုန္းေပၚတြင္ ခ်ေရးေပးလိုက္မည့္အစား အခန္းထဲတြင္ရွိေသာ အစိုင္အခဲအရာ၀တၳဳေတြကုိ ကေလးေတြကုိယ္တုိင္ ၾကည့္႐ႈမွတ္သားေစၿပီးမွ ေက်ာင္းသားကုိ သူ႔ဘာသာသူ ျပန္ေရးခုိင္းလွ်င္ မေကာင္းေပဘူးလားဟု ေတြးမိသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ “ေျမးရယ္ ေျမးတုိ႔ စာသင္ခန္းထဲမွာ ေက်ာက္သင္ပုန္း၊ စားပြဲ၊ ကုလားထုိင္ေတြပဲရွိသလား။ တျခားမရွိေတာ့ဘူးလား။ ေျမးပဲ အခုေတြးၾကည့္ လိုက္စမ္းပါဦး”ဆိုသည့္အခါ ေျမးမေလးက ေခါင္းခါသည္။ ဆရာမေရးေပးလိုက္သည့္အတိုင္းပဲ က်က္မည္။ အဲဒီထဲကအတုိင္းသာ ဘဘက လုိက္ၾကည့္ေပးပါဟု ဆိုသည္။ ဆရာမ ေရးေပးလုိက္သည့္အတိုင္း မဟုတ္လွ်င္ အမွတ္မရမွာ စုိးရိမ္ပံုရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာသည့္စကားကုိ လက္ခံမည့္ပံုမေပၚသျဖင့္ လက္ေလွ်ာ့ကာ သူဆိုတာကိုပဲ နားေထာင္ေပးလိုက္ရ၏။

ေနာက္တစ္ခု မွတ္မွတ္သားသား ထားမိခဲ့တာတစ္ခုလည္း ရွိေသးသည္။ တျမန္ႏွစ္ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲ နီးခ်ိန္တုန္းကျဖစ္၏။ ဆယ္တန္းေျဖမည့္ တူမ၀မ္းကြဲေလးတစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ့္ဆီေရာက္လာသည္။

“ဦးဦး သမီးကုိ စာေမးပြဲအတြက္ “ေမ့မရေသာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္”ဆိုတဲ့ စာစီစာကံုးရယ္၊ “အႏွစ္သက္ဆံုးဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္”ဆုိတဲ့ စာစီစာကံုးရယ္ ႏွစ္ပုဒ္ေလာက္ ေရးေပးစမ္းပါ”ဟုဆိုလာသျဖင့္ ဘာလုပ္ဖို႔တုံးသမီးရဲ႕ ေမးေတာ့ သူကေျဖသည္။ “စာေမးပြဲအတြက္ က်က္ဖို႔ေပါ့ ဦးဦးရဲ႕”တဲ့။

ကၽြန္ေတာ္မ်က္ခံုးအနည္းငယ္ ပင့္သြားသည္။ သည္တူမေလးက ပညာေရးတြင္ ခပ္ညံ့ညံ့ထဲမွမဟုတ္။ သူ႔မိဘမ်ားကဆို သည္ႏွစ္ဆယ္တန္းတြင္ သူ႔ကုိ ဂုဏ္ထူးေတြ ဘာေတြေတာင္ မွန္းထားသည္။ သည္လိုကေလးက ကၽြန္ေတာ့္ဆီလာၿပီး အလြတ္က်က္ဖုိ႔ ျမန္မာစာ စာစီစာကံုးေရးေပးပါဆိုေတာ့ “ဟ ဘယ္လိုႀကီးတုံး”ဟု အံ့ၾသရသည္။

“သမီးရယ္ ကုိယ့္သူငယ္ခ်င္းအေၾကာင္းေရးတာပဲ သမီးကိုယ္တုိင္ေရးတာထက္ပဲ ဦးဦးေရးတာက ပိုေကာင္းႏုိင္ပါ့မလား” ကၽြန္ေတာ္ေျပာေတာ့ သူက ခပ္တိုတိုပဲ လိုရင္းကိုေျပာသည္။ “သမီးမွ မေရးတတ္တာ”တဲ့။ ျမန္မာစာ စာစီစာကံုးကိုပင္ မေရးတတ္ပါဘူးဟု ဆိုေနေသာ စာေတာ္သည့္ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသူ တူမေလးကို ကၽြန္ေတာ္ တအံ့တၾသ ၾကည့္မိရသည္။ သို႔ေသာ္ မေက်နပ္ႏုိင္ေသးသျဖင့္ တုိက္တြန္းစကားဆိုမိျပန္သည္။

“အႀကိဳက္ဆံုး ဂ်ာနယ္ဆုိတာေလး ေရးၾကည့္ပါလား။ ဂ်ာနယ္ေတြမွ အပံုအပင္ အမ်ိဳးေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ေလာက္ေတာင္ ရွိမလားပဲ။ အဲဒီအထဲက တစ္ေစာင္ေစာင္ေလာက္အေၾကာင္း ေရးၾကည့္ပါလား သမီးရယ္”

သည္ေတာ့လည္း သူက ေခါင္းခါျပန္သည္။ ေခါင္းခါ႐ံုမွ်မဟုတ္ ပြင့္ပြင့္ဟဟပင္ ႐ုိးသားျဖဴစင္စြာ ရယ္လုိက္ေသးသည္။

တူမေလး၏ ဟန္ပန္မ်က္ႏွာထား အျဖဴထည္သက္သက္ေပၚတြင္ ျမန္မာစာ စာစီစာကံုးမေရးတတ္သည့္ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသူတစ္ဦး၏ ရွက္ရြံ႕ေနေသာ အရိပ္အေယာင္တစ္ခုမွ် မေတြ႕ရ။

“အဲဒါမွ ပိုဆိုးေရာ ဂ်ာနယ္မွ သမီး မဖတ္ဖူးတာ ဦးဦးရဲ႕။ ကဲပါ ဦးဦးရယ္ အဲဒီႏွစ္ပုဒ္ကုိ ေရးသာေပးပါ။ စာေမးပြဲမွာ ပါမယ္လို႔ သမီး စေပါ့တ္ရထားလို႔ပါ။ သန္ဘက္ခါက်ရင္ လာယူမယ္ေနာ္။ ဦးဦးကုိ ရက္ဒ္ေလဘယ္တစ္လံုး ကန္ေတာ့ပါ့မယ္ ဦးဦးရယ္ေနာ္” ေရာင္းတန္းစာစီစာကံုးစာအုပ္ေတြထဲက က်က္ရင္ သူမ်ားေတြနဲ႔ တူေနမွာစိုးလို႔ ေရးေပးပါေနာ္ ဦးဦး။ သမီးက စာစီစာကံုးတစ္ခုပဲလိုေနတာ။ က်န္တာေတြက အကုန္လံုးကို အပိုင္က်က္ထားၿပီးသား စာစီစာကံုးသာရ ျမန္မာစာ ဒီထြက္ၿပီပဲ””

ကၽြန္ေတာ္က ေရးေပးပါ့မယ္ မေျပာသေရြ႕ သူျပန္မည့္ပံုမေပၚ။ သူတကယ္ မေရးတတ္တာေသခ်ာသည္။

“ကဲကဲ ရက္ဒ္ေလဘယ္ေတြ ဘာေတြ လုပ္မေနပါနဲ႔ကြာ။ ဦးဦးေရးေပးပါ့မယ္”ေျပာလုိက္မွ ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ႏွင့္ သူျပန္ေျပးသြားေတာ့သည္။

ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ျပန္သြားသည့္ တူမေလးကိုၾကည့္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ကျဖင့္ ရင္ေမာ၍ က်န္ခဲ့ရပါသည္။

အတန္းစဥ္တြင္ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ေအာင္လာခဲ့သည့္ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္က ျမန္မာစာ စာစီစာကံုး တစ္ပုဒ္ကိုပင္ မေရးတတ္သျဖင့္ တစ္ပါးသူေရးေပးသည့္ စာစီစာကံုးကို အလြတ္က်က္၍ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲကို ေျဖရမည္ဆိုသည့္အခါ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲ မၾကည္လင္ႏုိင္ေတာ့။

သည္ေခတ္ပညာေရးဆိုတာက အဲဒီလုိႀကီးလားေတြးမိသည္။ သည္လုိဆိုလွ်င္ ဉာဏ္ပညာဆုိသည္ကို ဘယ္လိုအဓိပၸာယ္ဖြင့္မည္လဲ။ ေဘာင္တစ္ခုအတြင္းမွ က်က္မွတ္ထားသည္မ်ားကုိ ျပန္လည္ရြတ္အံ အာဂံုေဆာင္ရသည့္ အလုပ္သက္သက္ျဖင့္ အတန္းစဥ္ကို ျဖတ္သန္းကာ ဘြဲ႕လက္မွတ္တစ္ခုခု ရရွိသြားျခင္းသည္ပင္ ပညာ၏ ၿပီးျပည့္စံုေသာ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္ဟုဆိုလွ်င္ ေသးသိမ္လြန္းစြတကားဟု ကၽြန္ေတာ္ ညည္းတြားမိရသည္။

ပညာဆိုသည့္ စကားလံုးကို အဘိဓာန္တြင္ ၾကည့္မိေတာ့ “အသိဉာဏ္၊ အျပားအားျဖင့္ သိတတ္ေသာဉာဏ္၊ ဆည္းပူးယူရေသာ အသိဉာဏ္၊ ယင္းအသိဉာဏ္ကုိ ရရာရေၾကာင္း ရွာေဖြဆည္းပူးအပ္ေသာအတတ္”ဟု ေတြ႕သည္။

အျခား အဘိဓာန္တစ္ခု၌လည္း ပညာအျပားမ်ိဳးသံုးပါးဟု ပညာကုိ ဖြင့္ဆုိရာ၌ စိႏၲာမယပညာ (ႀကံစည္သျဖင့္ သိအပ္ေသာ အရာမ်ိဳး)၊ သုတမယပညာ (သူတစ္ပါးထံမွာၾကား၍သိေသာ အရာမ်ိဳး)၊ ဘာ၀နာမယပညာ (ပြားမ်ားသျဖင့္ သိေသာအရာမ်ိဳး)ဟု ေတြ႕ရသည္။ ပညာရျခင္း၏ အေၾကာင္းရွစ္ပါးထဲတြင္လည္း ပရိပုစေမးျမန္းျခင္းျဖင့္ ရျခင္း။ ေယာနိေသာ မနသိကာယ ေ၀ဖန္ႀကံဆျခင္းျဖင့္ ရျခင္းဟု ေတြ႕ရသည္။

ေအာက္စ္ဖို႔ဒ္အဂၤလိပ္အဘိဓာန္တြင္မူ (experience and knowledge together with the power of applying them critically or partically) ဟု Wisdom ဟူေသာ ဉာဏ္ပညာကို ဖြင့္ဆို၏။ အေတြ႕အႀကံဳႏွင့္ အသိပညာကို ေပါင္းစပ္ကာ ဆင္ျခင္တိုင္းတြာ လက္ေတြ႕ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ျခင္းဟု အဓိပၸာယ္ရေပမည္။

သို႔ဆုိလွ်င္ ေပးထားရင္းစြဲကို ထုိးထြင္းဉာဏ္မဲ့စြာ ႏႈတ္တုိက္က်က္မွတ္ရသည့္ ယခုေခတ္ သင္ၾကားေရးစနစ္က ကုိယ္ပုိင္ဦးေႏွာက္အေပၚ အားကိုးအားထားျပဳရဲသည့္ ပီဘိလူခၽြန္လူေတာ္ေလးေတြ ေပၚေပါက္ေအာင္ ေမြးထုတ္ေပးႏုိင္ပါ့မလားဟု သံသယပြားပူပန္မိသည္။

ဆယ္တန္းေရာက္သည့္တိုင္ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ေတာင္လိုပံုေနသည့္ ဂ်ာနယ္ေတြထဲမွ တစ္ေစာင္တေလကိုေတာင္ ေယာင္လို႔မွ ဖတ္မၾကည့္ခဲ့ဖူးသည့္၊ ျမန္မာလိုေရးရသည့္ စာစီစာကံုးမွ်ကိုပင္လည္း တစ္ပုဒ္ျဖစ္ေအာင္ မေရးဖူးေသးသည့္ တူမေလးအေၾကာင္းေတြးရင္းႏွင့္မွ စာေရးသူငယ္စဥ္မူလတန္းေက်ာင္းသားေလးဘ၀ကုိ ျပန္လည္သတိရမိသည္။

စာေရးသူတုိ႔ငယ္ငယ္ တတိယတန္း၊ စတုတၳတန္းေက်ာင္းသားအရြယ္ကပင္ စာစီစာကံုးေရးတတ္ေအာင္ ငယ္ဆရာမ်ားက သင္ၾကားေပးခဲ့ဖူးပါသည္ဟုဆုိလွ်င္ ပံုျပင္ဟုပင္ ထင္ၾကေလမည္လားမသိပါ။ ပံုျပင္ဟုပင္ထင္ဦးေတာ့ ျပန္ေျပာျပခ်င္ပါေသးသည္။

တကယ္ေတာ့ သူငယ္တန္းေလး၊ သူငယ္တန္းႀကီး၊ ပထမတန္း၊ ဒုတိယတန္းဆိုသည့္ လက္ဦးမဆြကတည္းကပင္ ျမန္မာစာကုိ ေရေရလည္လည္ ေရးတတ္ဖတ္တတ္ေအာင္ အပိုင္အႏုိင္သင္ၾကားေပးခဲ့ၾကသည့္ ကံ့ကူလက္လွည့္ငယ္ဆရာမ်ား၏ ေက်းဇူးကုိ ယေန႔အထိေမ႔လို႔မရ။

အထူးသျဖင့္ကား ကၽြန္ေတာ္၏ ငယ္ဆရာတစ္ဦးျဖစ္ေသာ တတိယတန္းအတန္းပိုင္ ဆရာႀကီးဦးလွေမာင္ကုိ အၿမဲလုိ သတိရေနမိသည္။ ယခုေတာ့ ဆရာႀကီးကြယ္လြန္ခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းၾကာလွၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ကျဖင့္ မေမ့ႏုိင္ေသးပါ။

ဆရာႀကီးက ေစတနာအသင္အျပ ေကာင္းသေလာက္ စိတ္ေတာ့ျဖင့္ နည္းနည္းတိုတတ္၏။ လက္သံကလည္းေျပာင္သည္။ ထိုဆရာႏွင့္မွ ကၽြန္ေတာ္က တည့္တည့္တိုးေလ၏။

ကၽြန္ေတာ္ဆိုသည့္ အေကာင္ကလည္း ခြပ္မယ့္ၾကက္ အေမာက္ကေလးအရဲသားႏွင့္ဆိုသလို အေကာင္မ်ိဳး။ ေတြ႕ၾကၿပီဆုိေတာ့ တကယ့္ကိုမွ မွတ္မွတ္ရရ...။

အဲဒီေန႔က ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္ဆိုသည့္ စာစီစာကံုးကုိ အိမ္စာအျဖစ္ ေရးခုိင္းလုိက္သည္။ အေရးမခုိင္းခင္လည္း ဆရာႀကီးက ေက်ာင္း၀င္းအနီးအပါးတြင္ရွိေသာ ေစတီေတာ္ေတြ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ၊ ေရကန္ေတြ၊ ရထားလမ္း၊ လယ္ကြင္းေတြအေၾကာင္း ေက်ာင္းသားေတြကို ေမးလိုက္ေျပာလုိက္ျဖင့္ အခ်ိန္အေတာ္ယူလုိက္ေသးသည္။ ၿပီးမွေရးခုိင္းလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။

သို႔ပါလ်က္ ကၽြန္ေတာ္က အတတ္ဆန္းၿပီး လက္စြမ္းျပျဖစ္ေအာင္ ျပလုိက္မိသည့္အတြက္ ျပႆနာေပၚေတာ့၏။

တတိယတန္းေက်ာင္းသား ဆိုသည့္တိုင္ ျမန္မာစာကို လည္လည္ပတ္ပတ္ ဖတ္တတ္ေနၿပီျဖစ္သည့္ ကၽြန္ေတာ္က ထုိစဥ္က နာမည္ႀကီးသည့္ စာေရးဆရာႀကီးျမစႀကၤာေရးေသာ သရဲတေစၧ၀တၳဳေတြကို စြဲစြဲလမ္းလမ္းဖတ္ထားမိသည္က ျပႆနာ၏အစ ျဖစ္မည္လားေတာ့ မေျပာတတ္။ ကၽြန္ေတာ္၏ႀကီးေတာ္၊ ဘေထြးတုိ႔က သရဲတေစၧအေၾကာင္း ႀကံဳတုိင္းအေျပာေကာင္းၾကတာလည္း ပါမည္ထင္သည္။ ထုိအေတြးစိတ္ကူး ပေယာဂႏွစ္ခုေၾကာင့္ပင္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔၏ ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္ စာစီစာကံုးကို ဆရာ အၫႊန္းေျပာလုိက္သလို မဟုတ္ဘဲ ကၽြန္ေတာ့္သေဘာႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ ထြင္ေရးေရးမိသြားေတာ့သည္။

ေရးပံုက ေက်ာင္းႏွင့္မလွမ္းမကမ္းတြင္ ျမင္ေနရသည့္ ရြာသခၤ်ဳိင္းကုန္းအေၾကာင္း ျဖစ္ေလသည္။ ထုိသခၤ်ဳိင္းတြင္ စာေရးဆရာႀကီးျမစႀကၤာ ၀တၳဳထဲကအတုိင္း ေအာက္လမ္းဆရာႏွင့္ သရဲမတို႔ အစြမ္းၿပိဳင္သည့္အေၾကာင္း တုေရးတာလည္းပါ၊ ႀကီးေတာ္ႀကီးေတြ ေျပာဖူးတာေတြ ထည့္ေရးတာလည္းပါႏွင့္ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ေက်ာင္းပတ္၀န္းက်င္ စာစီစာကံုးထဲတြင္ ေအာက္လမ္းဆရာေတြ သရဲမေတြထည့္ၿပီး ဖန္ဆင္းလုိက္မိသည့္အခါ ျပႆနာကႀကီးေတာ့ၿပီ။

ကၽြန္ေတာ္ေရးသည့္ စာစီစာကံုးကိုဖတ္ၿပီး ေဒါသထြက္ေနသည့္ ဆရာႀကီးဦးလွေမာင္က ကၽြန္ေတာ့္ကိုေခၚၿပီး ဒါဘာလဲကြဟု ေမးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ကုိယ့္ဟာကိုယ္စိတ္ခ်စြာႏွင့္ပင္ “၀တၳဳပါဆရာႀကီး”ဟုေျဖသည္။ စာေရးဆရာႀကီးျမစႀကၤာ၏ ၀တၳဳ၀ိဉာဥ္က ကၽြန္ေတာ့္တြင္ ပူးကပ္ေနသည္ကိုး...။

ဆရာႀကီးက “ဘာကြ”ဟု ေဒါသျဖင့္ေအာ္မွ ကၽြန္ေတာ္နည္းနည္းတုန္လႈပ္သည္။ “၀တၳဳဆုိရင္ျဖင့္လည္း အဲဒီ သမံတလင္းေပၚမွာ၀ပ္စမ္းကြာ” ဆရာႀကီး၀ပ္ခုိင္းသျဖင့္ သမံတလင္းၾကမ္းခင္းေပၚမွာ ဘာမွန္းမသိဘဲ ကၽြန္ေတာ္၀ပ္ရသည္။

“တစ္တန္းလံုးေျပာၾကစမ္း။ ဒီေကာင္ ဘာလုပ္ေနတာလဲ”ဟု အတန္းကိုေမးေတာ့ အတန္းထဲမွ သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း မေျဖတတ္။
ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘာေၾကာင့္ သည္လိုလုပ္ခုိင္းသည္မသိ။ သုိ႔ေသာ္ ဆရာႀကီးက “ဒီေကာင္ ၀ပ္ေနတာမဟုတ္လား”ဟု အတန္းကုိေမးေတာ့ တစ္တန္းလံုးက “ဟုတ္ပါတယ္ ဆရာႀကီး”ဟု တညီတညာတည္း ေျဖၾကသည္။ သည္ေတာ့မွ ဆရာႀကီးက “အဲဒီလုိ၀ပ္ေနတာကို ေဟာ့ဒီလုိထုေတာ့ ၀ပ္ထုမျဖစ္လားေဟ့ တပည့္တို႔”ေျပာရင္း ကၽြန္ေတာ့္ေက်ာကို သူ႔လက္သီးဆုပ္ျဖင့္ အုန္းခနဲထုမွ “ေအာင္မေလး တီးပဟ”ဟု ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္သည္။ ဆရာႀကီးက “၀ပ္ဦးဟ ထုဦးဟ အဲဒါမွ ၀ပ္ထုျဖစ္တာဟ”ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ေက်ာကို စိတ္တိုတိုႏွင့္ သံုးေလးခ်က္ထုေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အေတာ္ေလး အီစလံေ၀သြားသည္။ စိတ္ေက်နပ္ေအာင္ထုၿပီးသြားမွ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျပန္အထခုိင္းသည္။ ခဏအၾကာတြင္မူ ကၽြန္ေတာ့္စာအုပ္ကုိ ေနာက္တစ္ေခါက္ထပ္ဖတ္ၿပီးသြားပံုရသည့္ ဆရာႀကီးက ဘာစိတ္ကူးရသည္မသိ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အတန္းေရွ႕ျပန္လာရပ္ခုိင္းၿပီး ကၽြန္ေတာ္ထြင္ထားသည့္ ၀တၳဳဟုဆိုေသာစာကုိ တစ္တန္းလံုးသို႔ သူကုိယ္တုိင္ဖတ္ျပသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကမူ သူ႔ေဘးမွာ ရပ္ေနရ၏။

ဆရာႀကီးဖတ္ျပေနသည့္ ကၽြန္ေတာ့္၀တၳဳကို ေက်ာင္းသားေတြ တ၀ါး၀ါးရယ္ေတာ့ ဆရာႀကီး နည္းနည္းၿပံဳးစျပဳသည္။ အစအဆံုးဖတ္ျပၿပီးသည့္အခါတြင္မွ “ေခြးေကာင္ လုပ္လာလိုက္တာ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ၀တၳဳတဲ့”ဟုေျပာရင္း ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းမွ ဆံပင္ေတြကုိ သူ႔လက္ျဖင့္ထုိးဖြၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ေခါင္းကို ကုိင္လႈပ္ဆြဲရမ္းေနသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္လံုးေသးေသးေလး ယိမ္းထိုးေနေသးတာ ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိသည္။ ဆရာႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္ေမာ့ၾကည့္ေတာ့ သူၿပံဳးေနပါသည္။ ထုိအၿပံဳးသည္ သူေရးခုိင္းလုိက္သည့္အတိုင္း ေရးလာတာမဟုတ္သည့္တိုင္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ပိုင္စိတ္ကူးျဖင့္ အားထုတ္တီထြင္ႀကိဳးစားေရးလာသည့္ စာေၾကာင္းေတြအေပၚ ခြင့္လႊတ္ႏုိင္သည့္ အၿပံဳးမ်ိဳးဟု ကၽြန္ေတာ္ထင္သည္။

ဆရာႀကီးထုထားသည့္ ကၽြန္ေတာ့္ေက်ာကုန္းက အနည္းငယ္နာဆဲျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့စာကို အားလံုးကုိ ဖတ္ျပသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ေပ်ာ္ပါသည္။ ဆရာႀကီးဦးလွေမာင္၏ ထုိေန႔က အၿပံဳးသည္လည္း ကၽြန္ေတာ့္မ်က္လံုးထဲမွ ယေန႔ထက္တုိင္ ထြက္မသြားႏုိင္ခဲ့ေသးပါ။

အခုျပန္ေတြးေတာ့ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္ေက်ာ္ တစ္ေခတ္တုန္းက ပညာသင္ၾကားပံုနည္းစနစ္ႏွင့္ ဆရာမ်ားကို ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲ လြမ္းတသသ...။

By 7Day News Journal

Posted By : ၿမန္မာ့သတင္းမ်ားစုစည္းရာ (MNC)

No comments:

Post a Comment