Tuesday, 2 October 2012
စစ္မုန္းသူမ်ား လက္ခုပ္သံ
လူဆိုတဲ့သတၱဝါဟာ လြန္စြာမွ ေၾကာက္ ဖုိ႔ေကာင္းပါလားရယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ခရီး တစ္ခုအသြားမွာ ေတြ႕ျမင္၊ ၾကားသိလိုက္ ရပါတယ္။ အဲဒီခရီးစဥ္ကေတာ့..
“ဟဲလို ကိုေက်ာ္ထူးလား”
“ဟုတ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ၊ အခုေျပာေနတာ ဘယ္သူမ်ားပါလဲ”
“ကြၽန္ေတာ္ ေတးေရး ႏိုင္ျမန္မာပါ”
“ေၾသာ္ ကိုႏိုင္..ေျပာဗ်ာ၊ ဘာကိစၥမ်ား ရွိလို႔လဲ”
“ဒီလို ကိုေက်ာ္ထူးေရ..က်ဳိက္ထို ဘက္မွာေပါ့ေနာ္၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ ေက်ာင္းရွိတယ္။ ဆရာေတာ္လည္း တစ္ပါး တည္း၊ အဲဒီေက်ာင္းမွာ မိဘမဲ့ကေလး ၇ဝဝ ေလာက္ရွိတယ္ဗ်”
“ကိုႏိုင္..ရၿပီ၊ ကြၽန္ေတာ္ သေဘာ ေပါက္ၿပီ။ ဘာလုပ္ေပးရမလဲသာေျပာပါ”
ဒီလိုနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္အပါအဝင္ စိတ္တူ၊ ကိုယ္တူ လူရႊင္ေတာ္ ၃ ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ေနာက္တိုး၊ ဇာနည္၊ သာဇံတို႔ကိုေခၚၿပီး က်ဳိက္ထိုဘက္ကုိ ေဖ်ာ္ေျဖေရးခရီးထြက္ခဲ့ပါ တယ္။ မွတ္မွတ္ရရ ၁၂.၉.၂ဝ၁၂ ေပါ့။ ျပည့္ျပည့္စံုစံုမရွိတဲ့ ဆရာေတာ့္ေက်ာင္းဝင္း ထဲမွာ တစ္ေတာင္သာသာေလာက္ရွိတဲ့ စတိတ္ခံုအေသးစားေလးေပၚမွာ တီးဝိုင္းမပါ၊ ဆိုင္းမပါ၊ ဗံုမပါ၊ မင္းသမီးမပါနဲ႔ တက္သစ္စ မင္းသားေလး’ဝိုင္းမင္းလူ’ ကို အၿငိမ့္ မင္း သမီး ပံုစံဝတ္ခိုင္းၿပီး အၿငိမ့္မက်၊ ေျမဝိုင္း မက် လက္တန္းအၿငိမ့္ေလးအျဖစ္ ဖန္တီးယူလိုက္ပါတယ္။
“ဒီကေလးက လသားအရြယ္ကတည္း က ဆရာေတာ့္ဆီေရာက္တာဆို”
“ဟုတ္တယ္ ဒကာေက်ာ္ထူးေရ၊ သူ႔ရဲ႕ အေဖက ေတာထဲမွာ လူမွားၿပီး ပစ္သတ္ခံ လိုက္ရတယ္။ အဲ..သူ႔အေမက်ေတာ့လည္း ေဆး႐ံုမွာဒီကေလးကိုမီးမဖြားႏိုင္တာနဲ႔က ေလးအသက္ကို ယူလုိက္ရတယ္။ ဒီေတာ့ မိမဲ့ ဘမဲ့ျဖစ္သြားၿပီး က်ဳပ္ဆီေရာက္လာေတာ့ တာပါ ပဲ”
“ေၾသာ္ဟုတ္လား၊ဒါနဲ႔ဆရာေတာ့္ေက်ာင္း မွာ ကေလးေတြက အမ်ားႀကီးပဲေနာ္”
“ဟုတ္တယ္ဒကာ၊ ၇ဝဝ ေလာက္ရွိ တယ္။ မိမဲ့ဘမဲ့ေတြေပါ့။ လူမ်ဳိးျခားေတြက ေမြးစားဖို႔ လာေတာင္းၾကေသးတယ္။က်ဳပ္က မေပးဘူး၊ဘာသာေရးေတြ လြဲမွားကုန္မွာ စိုးလုိ႔”
“သူတို႔ရဲ႕ စားဝတ္ေနေရးက်ေတာ့ေကာ ဘုရား”
“ဒီလုိပဲ ႀကံဖန္ေပးေနရတာေပါ့ ဒကာ ရယ္။အခုဒကာတို႔ကိုအကူအညီေတာင္းရတာ က သူတို႔ေလးေတြ တဒဂၤစိတ္ခ်မ္းသာေစ ခ်င္ လို႔ ပြဲေလးတစ္ပြဲေလာက္က်င္း ပေပးရတာပါ”
“တင္ပါ့..အရွင္ဘုရား၊ ကရင္႐ိုးရာ လက္ခ်ည္ျဖဴမဂၤလာပဲြေတာ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ က ဘာမ်ားလည္းဘုရား”
“ဒီလိုေလ..ရပ္ေဝး၊ ရပ္နီးမွာရွိၾကတဲ့ မိသားစု၊ ေဆြမ်ဳိးေတြကို စိုက္ပ်ဳိးလို႔ၿပီးခ်ိန္ ရြာလံုးကြၽတ္ ခိုင္ထူးပြဲ၊အဲ..ဝါေခါင္လ ေရာက္တိုင္း ဆံုေတြ႕တဲ့ပြဲ၊ ပိုးကရင္႐ိုးရာ လက္ ခ်ည္ပြဲ။ အဲဒီအဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္ မႈေပါ့”
စတုတၴအႀကိမ္ေျမာက္ ကရင္႐ုိးရာ လက္ခ်ည္ျဖဴမဂၤလာပြဲေတာ္ကို ဦးစီးက်င္းပတဲ့ ဆိပ္ဖူးေတာင္ဆရာေတာ္က ရွင္းျပပါတယ္။
“တာဝန္ရွိတဲ့သူေတြကေျပာတယ္၊ ဆရာေတာ္..ေတာ္ပါေတာ့၊ ေနာက္ထပ္ လက္မခံပါနဲ႔ေတာ့တဲ့။ က်ဳပ္ေက်ာင္းအတြက္ အေထာက္အပံ့ရတဲ့ခြဲတမ္းက လူ ၂ဝဝ စာပဲ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္ေက်ာင္းကိုေရာက္လာ တဲ့ ကေလးေတြကိုျမင္ရေတာ့ က်ဳပ္ဘယ္လိုလုပ္ျငင္းရက္ပါ့မလဲ။ က်ဳပ္သူတို႔ေလး ေတြကို ဘယ္လိုစိတ္နဲ႔ ျပန္လႊတ္ရမလဲ။ ဒီ ကေလး ေတြရဲ႕အၾကည့္ေတြကို က်ဳပ္မခံႏိုင္ဘူး။ ဒီေတာ့ အခုဆိုရင္ ေက်ာင္းမွာ ကေလး ၇ဝဝ ေလာက္ရွိေနၿပီ”
“ဒီေတာ့ကာ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးကိုထိန္းသိမ္း ရာမွာ စာေပနဲ႔ထိန္းမွာလား၊ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ထိန္းမွာလား။ စာေပက လူမ်ဳိးရဲ႕အသက္ေသြး ေၾကာျဖစ္ၿပီး ယဥ္ေက်းမႈဟာလည္း လူမ်ဳိးရဲ႕ အဆင္တန္ဆာမွ်သာျဖစ္တယ္”လို႔ဆိပ္ဖူးေတာင္ ဆရာေတာ္ကဆက္လက္အမိန္႔ရွိပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ညေနပိုင္းေရမိုးခ်ဳိးၿပီး ေခတၱ ခဏအနားယူၾကတာေပါ့။ အဲဒီမွာတင္ ကြၽန္ေတာ့္ေခါင္းထဲကို အေတြးတစ္ခု ဝင္ ေရာက္လာပါတယ္။ အဲဒါကလည္း ဆရာ ေတာ္ရဲ႕စကား၊ ကေလးေတြရဲ႕မ်က္ႏွာေတြပါ။ စဥ္းစားၾကည့္ ဗ်ာ၊ လူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖုိ႔ဆိုတာမလြယ္ပါဘူး။ မိုးေပၚကအပ္တစ္စင္း၊ လူ႔ ျပည္ကအပ္ တစ္စင္းပစ္ခ်လို႔ အပ္ဖ်ားခ်င္းသာ ထိခ်င္ထိသြားမယ္။ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔က မလြယ္ ပါဘူးတဲ့။အဲဒီေလာက္အထိ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ ဖို႔ခက္ခဲတာ။ အဲဒါနဲ႔မ်ား ဘာျဖစ္လုိ႔ လူတစ္ ဦးတစ္ေယာက္၊ အစုလိုက္အၿပဳံလိုက္ လြယ္ လင့္တကူ ၾကက္ေလး၊ ငွက္ေ လးပမာ သတ္ ျဖတ္ေနၾကရတာလဲ။ တြက္ၾကည့္ေလ.. ဘုရားတည္တာ၊ ဘုရားထီးေတာ္တင္တာဘယ္သူေတြလဲ…လူေတြပဲမဟုတ္လား။ ဟုတ္ၿပီ၊ အဲဒီ ဘုရား၊ ေစတီ ဌာပနာေဖာက္ တာ၊ ဘုရားစိန္ဖူးေတာ္တက္ျဖဳတ္တာလည္း လူေတြပဲမဟုတ္လား။ အလွဴေရစက္ခ်၊ အမွ် အတန္းေပးေဝ၊ သာဓုေတြေခၚ အဲဒါေတြက လည္း လူေတြပဲ မဟုတ္လားဗ်ာ။
ေဟာ..ရြာေတြမီး႐ႈိ႕၊ လူေတြသတ္၊ ကေလး၊လူႀကီးေတြ ထြက္ေျပးၾက၊ အမိမဲ့ အဖ မဲ့ေတြျဖစ္။အရြယ္ေလးေရာက္ျပန္ေတာ့ လည္းမတရားက်င့္တာခံရနဲ႔။ အဲဒါေတြ အား လံုးဟာ လူေတြပဲလုပ္ေဆာင္ေနၾကတာပါ။
“ကိုေက်ာ္ထူး..ဒီကဗ်ာေလး ဖတ္ ၾကည့္ပါဦး”
“ဟုတ္ကဲ့၊ ဘာတဲ့..ေျမစာပင္ဆုိပါ လား”
“တစ္ျပည္ေထာင္တည္းသား စစ္စစ္ ေတြျဖစ္ၾကပါလ်က္ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ လက္ နက္ေတြအားကိုးနဲ႔ထိုးစစ္ဆင္ေနၾကေလရဲ႕။
ညီအစ္ကိုေနာင္ရင္း အခ်င္းခ်င္းေတြ ျဖစ္ပါလ်က္ ဘယ္သူ႔စနက္နဲ႔ အခုထိေအာင္ ညႇိမရ၊ ျပဳမရ၊ ဘယ္ဘက္ကမွမေလွ်ာ့ၾက။ သံသယေတြ၊ အာဃာတေတြနဲ႔၊ မာနေတြ နဲ႔ ေဖာက္ခြဲ၊ စစ္ပြဲေတြတၿခိမ္းၿခိမ္း။ ဗံုးသံ၊ အေျမာက္သံေတြ တဒိန္းဒိန္းနဲ႔ ဒီစစ္ပြဲေတြမွာဘယ္သူကႏိုင္လို႔၊ ဘယ္သူ႐ႈံးသြားလဲ ငါတို႔ လည္းမသိရ၊ ၾကာပဲၾကာလွပါပေကာ။
ငါတို႔မွာသာ ကရင္စစ္သားလာလည္း ေၾကာက္ရ၊ ဗမာစစ္သားလာလည္း ေၾကာက္ ရ၊ ကခ်င္စစ္သားလာလည္း ေၾကာက္ရ။ ေျပးၾက၊လႊားၾက၊ပုန္းၾက ၊ ေရွာင္ၾကနဲ႔ ေနာက္ ဆံုး ေတာ့ ရြာပ်က္စစ္တလင္းကုန္းနဲ႔မိဘမဲ့ကေလး ေတြသာေျမစာပင္အျဖစ္နဲ႔စားရမဲ့မဲ့၊ ေသာက္ ရမဲ့မဲ့နဲ႔ က်န္ေနရစ္ခဲ့ၾကရွာေပါ့” တဲ့။ကိုႏိုင္ျမန္မာေရးထားတဲ့ ကဗ်ာေလးကို သံေနသံထားနဲ႔ ဖတ္ေနရင္းက ရင္ထဲမွာ အမ်ဳိးအမည္မသိတဲ့ ေဝဒနာတစ္မ်ဳိးကို ခံစားလိုက္ရတယ္။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ကြၽန္ ေတာ္တို႔ကိုလာႀကဳိေနတဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာေလးေတြက လန္းဆန္းတက္ၾကြလို႔ေနပါတယ္။ အဲ..ေနာက္တစ္ေန႔မနက္ ေစာေစာထျပန္ခ်ိန္မွာေတာ့ အမွတ္မထင္ ျပန္ၾကည့္လိုက္မိပါတယ္။ လုံးဝကို မလန္းတဲ့မ်က္ႏွာ၊ သိမ္ငယ္ေန တဲ့မ်က္ႏွာ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းမဲ့ေနတဲ့ မ်က္ႏွာေလးေတြနဲ႔၊ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ေလးေတြ ရဲ႕ လက္ခုပ္သံေတြ။ သူတို႔ေလးေတြရဲ႕ ရင္ထဲ မွာ ဘယ္လိုေဖာ္ၫႊန္းၿပီး တီးေနတယ္ဆိုတာ ကို မသိရေပမယ့္ကြၽန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာေတာ့ စစ္ကိုမုန္းတဲ့ လက္ခုပ္သံမ်ားသာျဖစ္ေနမယ္္ လိ႔ု ထင္မိပါတယ္။ လူဆိုတာဟာ တရားကို လည္းသိတယ္၊ အမွားကိုလည္းသိတယ္။ ဒါေပမဲ့ တရားသင္ဖုိ႔ခက္သလုိ အမွားကို ျပင္ဖို႔မွာလည္း ရွက္တတ္ၾကပါ တယ္။ ကေန႔၊ အခု သင္ျပဳ လုပ္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားဟာ ေနာင္ဘဝအတြက္ ‘ႀကဳိပြဳိင့္’သာျဖစ္ပါ တယ္လို႔…ကြၽန္ေတာ္တို႔ေခတ္မွာ မလွခဲ့ရင္ေတာင္ မွကေလးေတြေခတ္မွာေတာ့ လွေစခ်င္ တယ္။ကြၽ န္ေတာ္တို႔ေခတ္မွာ ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရတာ ေတြအားလံုးကေလးေတြေခတ္မွာ ျပန္ ရေစခ်င္တယ္။
ေက်ာ္ထူး
By Popular Myanmar
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment