Friday 19 October 2012

ေဆးၿမီးတို မေကြၽးသင့္ေတာ့တဲ့ နာတာရွည္ ျမန္မာ့ပညာေရး


ျမန္မာ့ပညာေရး အဆင့္အတန္း၏ လက္ရွိအေနအထားအေပၚ ေထာက္ျပမႈ၊ ေဝဖန္မႈႏွင့္ အႀကံျပဳမႈတို႔က အစိုးရသစ္လက္ထက္ တစ္ႏွစ္ခြဲအတြင္းမွာပင္ က်ယ္ က်ယ္ ေလာင္ေလာင္ ထြက္ေပၚလာခဲ့သည္။

အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ ခ်ဳပ္ႏွင့္ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႕အစည္း အသီးသီးကပင္ ျမန္မာ့ပညာေရး၏ အဆင့္အတန္း အင္မတန္နိမ့္က်ေနပါေၾကာင္း ေထာက္ျပျခင္း၊ ေဝဖန္မႈ တို႔က ေနာက္ပိုင္းတြင္ ပိုမိုျပင္း ထန္လာသည္။
ပုဂၢလိက ဗစ္တိုးရီးယား တကၠသိုလ္ေကာလိပ္ ဦးေဆာင္ဖြင့္လွစ္ထားသူ ဦးေနဝင္းႏိုင္က အစိုးရစိတ္ႀကိဳက္ ပညာေရးလမ္းေၾကာင္းကိုသာ ျမန္မာ့လူငယ္တို႔ ေလွ်ာက္ လွမ္းေနၾကရသည္က ျမန္မာ့ ပညာေရး ေလျဖတ္သြားသည္ဟု ျပင္းျပင္းထန္ထန္ စတင္ေဝဖန္ ေထာက္ျပလိုက္သည္။
ျမန္မာ့ပညာေရး အဆိုးအေကာင္းအား ယခင္ကေထာက္ျပ ေဝဖန္ရန္ မဝ့ံရဲခဲ့ၾကေသာ ပါးစပ္ပိတ္ေနခဲ့သည့္ ပညာရွင္ဟု ဆိုရေလာက္သူတို႔က ယခုအခ်ိန္တြင္ အခ်က္ အလက္မ်ားႏွင့္အတူ တိတိ က်က် ေထာက္ျပေပးၾကသည္။
(ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးတကၠသိုလ္ ႏွင့္ေမာ္လၿမိဳင္ ေကာလိပ္တြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဖူးသူ သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာဝန္ႀကီးဌာန အဏုျမဴ စြမ္းအင္ဌာန၊ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ခ်ဳပ္ေဟာင္းျဖစ္သည့္ ေဒါက္တာ တင္လိႈင္က) အစိုးရဘက္မွ ျမန္မာ့ ပညာေရး ျပဳျပင္ရန္လုပ္ေဆာင္ ေနၾကေသာ္လည္း လက္ရွိ ျမန္မာ့ ပညာေရးပံုစံမွာ ၿပိဳပ်က္ေနေသာ အိမ္ေဟာင္းႀကီးတစ္လံုးႏွင့္ တူေနသည့္အတြက္ ဟိုနားတစ္ခုထည့္ ဒီနားတစ္ခုေထာက္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည္ဆိုပါက အေျခအေနမဟန္ ေၾကာင္းလည္း ပုဂၢလိက ၏ ျမန္မာ့ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈဆိုင္ ရာ ေဆြးေႏြးပြဲအတြင္း ထည့္သြင္း ေျပာၾကားခဲ့ဖူးသည္။
”အခုပညာေရးက အားလံုးသိ တဲ့အတိုင္းပဲ မူႀကိဳကေနPh.D အထိကိုျပင္ရမွာ စနစ္သစ္တစ္ခုကို ကူးေျပာင္းရမွာ၊ အခု အစိုးရက လည္း ေျပာင္းလဲဖို႔အသိရွိေနေတာ့ စနစ္တက် ပံုစံကိုဆြဲၿပီး လုပ္သင့္ပါ ၿပီ။ အခြင့္လည္း ရေနပါၿပီ”ဟု ယင္းပုဂၢိဳလ္ကမွတ္ခ်က္ျပဳသည္။
ယင္းသို႔လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ အစိုးရပိုင္းမွ သီးျခား၊ ပုဂၢလိကပိုင္းမွလည္း သီးသန္႔အေနအထားျဖင့္ ပညာရွင္တို႔ျဖင့္ အၿပိဳင္အဆိုင္ ေဆြးေႏြးေနျခင္းျဖစ္၍ ႏွစ္ဖက္ မ်က္ႏွာ ခ်င္းဆိုင္ ေတြ႕ဆံုျခင္း မရွိ ေသးေပ။
ရန္ကုန္ ပညာေရးတကၠသိုလ္ အၿငိမ္းစားပါေမာကၡခ်ဳပ္၊ ေဒါက္တာခင္ေဇာ္က ”ႏွစ္ဖက္ေတြ႕ႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းတာေပါ့။ အခုက တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ မေတြ႕ႏိုင္ေတာ့ အက်ိဳး ျဖစ္သင့္သေလာက္ မျဖစ္ဘူး ျဖစ္ ေနတယ္”ဟု လက္ရွိ အေနအထား ကို ရွင္းျပသည္။
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ နာယကဦးတင္ဦးက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနျဖင့္က နိမ့္က်ေနေသာ ျမန္မာ့ပညာေရးကို ျမႇင့္တင္လိုသည့္ ဆႏၵရွိေၾကာင္း အတိအလင္းေျပာကာ ပညာေရး ျမင့္လာပါက ႏိုင္ငံမွာ အဘက္ဘက္ မွ ျပည့္စံုလာႏိုင္မည္ဟု မွတ္ခ်က္ ျပဳခဲ့သည္။
အစမ္းသပ္ခံေျမစမ္း ခရမ္းပ်ိဳး ပညာေရးစနစ္ကို ႏိုင္ငံက က်င့္သံုးေနပံု ေပါက္ေနသည္ဟု လက္ရွိ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ဆဲ တကၠသိုလ္ဆရာအမ်ားစုက မွတ္ခ်က္ျပဳ ထားၿပီး ပညာေရးဝန္ႀကီး ဌာန၏ ၾသဇာအာဏာလႊမ္းမိုးမႈကို တကၠသိုလ္ပညာေရးက႑၌ ေလွ်ာ့ ခ်ေစလိုေနၾကသည္။
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ႐ူပေဗဒ ဌာနမွေဒါက္တာေက်ာ္သန္းမိုးက ”အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြနဲ႔  ယွဥ္ၿပိဳင္ ႏိုင္ဖို႔ဆိုရာမွာ တကၠသိုလ္ ေတြကို  လြတ္လြတ္လပ္လပ္ခြင့္ေပးမွပဲ ရမယ္” ဟု ဆိုသည္။
၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ ကိုမင္းကိုႏိုင္ကလည္း အဆင့္ျမင့္ပညာက႑အေပၚ ၄င္း၏႐ႈျမင္္ခ်က္ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုရာတြင္ လက္ရွိတကၠသိုလ္မ်ား အား ေနပူပူ၊ လယ္ကြင္းမ်ား၊ ထန္းရည္ဆိုင္မ်ားႏွင့္ ေလာင္းကစားဝိုင္းမ်ားၾကား ပို႔ထားပစ္မႈကို မေကာင္းပါဟု ေဝဖန္ခဲ့သည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ ေကာ္မတီအတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာျမဦးက ျမန္မာ့ပညာေရးကို တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ရန္ရွိၿပီး အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒႀကီး တစ္ရပ္ေပၚထြက္လာရန္ ဆႏၵရွိပါေၾကာင္း ေျပာထားသည္။
ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ေဆာင္ရြက္ေနမႈကို ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ေဆာင္ရြက္ေနေသာ္လည္း ပညာရွင္တို႔ကို မည္သို႔ေရြးခ်ယ္ေခၚယူ ထားပါသလဲဆိုသည္ကို ေမးခြန္း ထုတ္လိုသူမ်ား ရွိေနၾကသည္။
ေဒါက္တာတင္လိႈင္က”ပညာရွင္ကို ဘယ္လိုသတ္မွတ္ထားလဲ ေသေသခ်ာခ်ာ မသိဘူးျဖစ္ေန တယ္” ဟု ေျပာသည္။
ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနကမူ ျပည္ပ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္း အဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြဲကာ အဆင့္ျမင့္ပညာက႑အျပင္ အေျခခံက႑ သက္ေမြးပညာေက်ာင္း ျပင္ပ ပညာေရး၊ မသန္စြမ္း ပညာေရးႏွင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးစသည္တို႔ကို ေလ့လာဆန္းစစ္မႈကို ျပဳလုပ္ေနသည္ဟု တရားဝင္ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုမႈကို ယခုႏွစ္ လယ္ပိုင္းက ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကလည္း လူငယ္မ်ား မေတာ္၍ မတတ္၍မဟုတ္ဘဲ ပညာေရးေၾကာင့္သာ ညံ့ဖ်င္းသြားခဲ့ရေၾကာင္း ႏွင့္ အေျခခံပညာေရးစနစ္မွာလည္း ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ အမွန္တကယ္ပညာေပးသည့္ အေျခအေနမဟုတ္ပါေၾကာင္း သူမ၏အေမရိကန္ခရီးစဥ္ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ ၌ ထည့္သြင္းေျပာဆို သြားခဲ့သည္။
၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုမင္းကိုႏိုင္က ၄င္းအေနျဖင့္ အထက္ပိုင္းေဒသအခ်ိဳ႕ရွိ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားသို႔ ေရာက္ခဲ့စဥ္က ကေလးမ်ားေက်ာင္းတြင္ မရွိဘဲ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိေန၍ ရြာအမႈ ဘုန္းႀကီးပတ္ေနေၾကာင္း ေျပာသည္။
လက္ရွိအေျခအေနတြင္ အစိုးရကေရးဆြဲမည့္ ပညာေရးမူၾကမ္းအား ခ်ျပျခင္း လူထုပါဝင္မႈေပးျခင္း၊ အစိုးရကပညာေရး အသံုးစရိတ္ ပိုမိုခ်ေပးျခင္းစသည့္ အမွန္ တကယ္ တတ္သိနားလည္ေသာ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္အတူ ပညာေရး ျမႇင့္တင္မႈကို ျပဳလုပ္မွသာရမည္ဟု ပညာရွင္အမ်ားစုကေထာက္ျပေနၿပီျဖစ္သည္။
ေက်ာင္းမ်ား၏ နံရံထက္တြင္ ‘ပညာျမင့္မွ လူမ်ိဳးတင့္မည္’ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္ကေတာ့ ယခင္အတိုင္းရွိေနဆဲသာ။

မင္းသုေအာင္၊ ၫြန္႔ဝင္း

By Popular Myanmar News Journal

No comments:

Post a Comment