Saturday, 27 October 2012
ရဲ ေလးခ်က္ ႏွင့္ အညီ
မွားမွန္အျဖစ္ စိစစ္ရဲေစ၊
မွားအမွန္ ေ၀ဖန္သိရဲေစ၊
မွားမွန္ေ၀ခြဲ ေျပာရဲၾကေစ၊
အမွားလွန္ အမွန္က်င့္ရဲေစ။
ဒီေန႔ျဖဴတယ္ထင္လို႔ ““အျဖဴ””လို႔ေျပာ ခဲ့တဲ့ကိစၥဟာ ျပန္လည္ဆင္ျခင္သံုးသပ္ တဲ့အခါ ““အမည္း””ျဖစ္ေနတာေတြ႕လွ်င္ ““အမည္း””လို႔ ျပင္ဆင္ေျပာရမွာပါပဲ။ မိမိ စကားမပ်က္ေစလိုတဲ့အတြက္ ““အျဖဴ””လို႔ ဇြတ္မွိတ္မျငင္းလိုဘူး။
(အဘိဓဇမဟာရ႒႐ု၊ ဆ႒သဂႌတိ၊ သံဃမဟာနာယက၊ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး)ေျပာၾကားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
ဘယ္ကိစၥမဆို မိမိေျပာဆိုလုပ္ကိုင္ တဲ့ကိစၥတစ္ခုကို တစ္စိုက္မတ္မတ္ေျပာ တတ္၊ လုပ္တတ္သူကို ““စုိက္လုိက္မတ္ တတ္သမား””ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကာ ယကံအရွင္ အေနနဲ႔ျဖစ္ေစ၊ ေျပာသူမ်ား အေနနဲ႔ျဖစ္ေစ၊ တခ်ိဳ႕က အေကာင္းထင္ လို႔မွတ္ၿပီး ““မင္းတို႔စကားမိုးႀကိဳးသြား”” ထြက္ၿပီးသား ဆင္စြယ္၀င္တယ္မရွိဘူး”” ဆိုၿပီး ““ဘူးဆိုဖ႐ံုမသီး””စတဲ့ စကားပံုမ်ား နဲ႔ ျဖည့္စြက္ဂုဏ္ယူတတ္ၾကတယ္။ ““က်ား က်ား မီးယပ္သမား၊ အေမမွာတဲ့ဆန္တစ္ ခြဲ သံုးစိတ္နဲ႔မလဲ၊ ဂ်ိဳ(ခ်ိဳ)ကုတ္လက္ကုိင္ မလြတ္””စတ့ဲ စကားပံုမ်ားနဲ႔ အေၾကာင္း ျပဳၿပီး အဆုိးအျပစ္႐ႈျမင္သုံးသပ္တာ လည္းရွိတယ္။
ပုထုဇဥ္တို႔ရဲ႕ အျမင္ဆိုတာ ႀကိဳက္၊ မႀကိဳက္ဆိုတဲ့ ခံစားမႈကိုသာ စံထားဆံုး ျဖတ္ေလ့ရွိတာမို႔ ယုတ္ၱိတန္မွန္စတမ္း၊ အေျပာသန္ ႏုိင္စတမ္းလို႔ပဲဆိုရေပမဲ့၊ ““စကားကို ႏွစ္မ်ိဳးမေျပာသူ၊ တစ္မ်ိဳးသာ အမွန္ေျပာ၊ အမွန္ေျပာေသာ္လည္း အက်ိဳးရွိတာသာ ေျပာဆုိသူဟာ သဗၺညဳ တဘုရားရွင္တို႔သာလွ်င္ ျဖစ္ပါတယ္””။
ဆ႒သဂၤါယနာတင္စဥ္က သဂၤါယ နာ ဂုိဏ္းေပါင္းစံု ၀န္ေဆာင္သံဃဥကၠ႒၊ သံဃမဟာနာယက ေညာင္ရမ္းဆရာ ေတာ္ဘုရားႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ သံဃဥကၠ႒အသစ္ တင္ေျမာက္ဖို႔ကိစၥ ေပၚေပါက္လာေတာ့ အစည္းအေ၀းႂကြ ေရာက္လာၾကတဲ့ ဆရာေတာ္အမ်ားစုနဲ႔ အစိုးရပုိင္းအရာရွိမ်ားက မစိုးရိမ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကို ဥကၠ႒အသစ္ တင္ေျမာက္ရန္ အားလံုးေလာက္နီးပါး သေဘာတူ အဆုိျပဳၾကတယ္။
မႏၱေလးက ထင္ရွားတဲ့ ဆရာေတာ္ တစ္ပါးကေတာ့ သူကိုယ္တုိင္ဥကၠ႒ျဖစ္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထားေနတဲ့အတြက္ မစိုးရိမ္ ဆရာေတာ္ဘုရားကို သေဘာမတူခ်င္ ဘူး။ ဒါေၾကာင့္-
မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ဟာ ဒီေန႔ ““အျဖဴ”” လို႔ ေျပာထားတဲ့ကိစ္ၥကို ေနာက္ေန႔မွာ ““အမည္း””လို႔ ေျပာခ်င္ေျပာတတ္တယ္။ ဥကၠ႒ရာထူးနဲ႔မထိုက္တန္ဘူး။ ဥကၠ႒ဆို တာ စိတ္ထားတစ္သမတ္တည္းရွိဖုိ႔လို အပ္တယ္။ မိမိက ““ျဖဴတယ္””လို႔ ေျပာ ထားတဲ့ကိစၥတစ္ရပ္ကို ဘယ္သူကလာ ေျပာေျပာ ““မည္းတယ္””လို႔ ေျပာလဲ မေျပာဆိုသင့္ဘူးလို႔ ေျပာဆို ကန္႔ကြက္ လာတယ္။
အဲဒီဆရာေတာ္ရဲ႕ စြပ္စြဲကန္႔ကြက္ ခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးက- ““ဥကၠ႒တင္ေျမႇာက္၊ မတင္ ေျမႇာက္လိုက ေန၊ ဒီေန႔ျဖဴတယ္လို႔ ““ျဖဴ တယ္””လို႔ေျပာခဲ့တဲ့ကိစၥရပ္ဟာ ျပန္ၿပီး ဆင္ျခင္သံုးသပ္လိုက္တဲ့အခါ ““အမည္း”” ျဖစ္ေနတာေတြ႕လွ်င္ ““အမည္း”လို႔ ျပင္ ဆင္ေျပာဆိုရမွာပဲ၊ အမည္းမွန္းသိလ်က္ နဲ႔ မိမိစကားမပ်က္ေစလိုတဲ့အတြက္ ““အျဖဴ””လို႔ ဇတ္မိွတ္မျငင္းလိုဘူး။ မင္းတို႔ စကား မုိးႀကိဳးသြား၊ ထြက္သြားသားဆင္ စြယ္ ၀င္တယ္မရွိဆိုတဲ့ စကားရပ္မ်ားကို တရားေသက်င့္သံုးလုိက္နာခဲ့တဲ့အတြက္ အမွားမွားအယြင္းယြင္းျဖစ္ခဲ့ရတာေတြ ရာဇ၀င္မွာ အထင္အရွားေတြ႕ႏိုင္တယ္ ဆိုၿပီး ျပန္လည္ေခ်ပေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ႀကီးကိုပဲ ဆ႒သဂႌတိသံဃဥကၠ႒ သံဃမဟာနာယ ကအျဖစ္ တင္ေျမႇာက္ၾကပါတယ္။ (မစိုး ရိမ္ေထ႐ုပၸတ္ၱိ-စာ ၁၅၁)
ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ စကားဟာ ေလာကအက်ိဳး၊ သာသနာ့အက်ိဳးကို လို လားတဲ့သူေတာ္ေကာင္းတို႔ရဲ႕ အ႐ိုးသား ဆံုးစ႐ိုက္၊ လကၡဏာျဖစ္ပါတယ္။ မွန္ပါ တယ္။ စကားကို ေနာက္တစ္ခါထပ္ၿပီး ျပင္စရာမလုိေအာင္ တစ္ခါတည္းႏွင့္ ေျပာႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ပုဂ္ၢိဳလ္ဆုိတာ တရား အားလံုးကို အမွန္သိျမင္တဲ့ သဗၺညဳတ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔ အရာသာျဖစ္ပါ တယ္။ သဗၺညဳတဘုရားရွင္မွတစ္ပါး၊ ဘယ္ပုဂ္ၢိဳလ္မဆုိ စကားအရာမွာ အမွား ပါတတ္ၾကပါတယ္။ အေရးႀကီးတာက ေတာ့ အမွားကို အမွားမွန္းသိဖို႔နဲ႔ သိၿပီး ရင္ အမွန္ျပင္ဆင္လက္ခံရဲဖို႔ ျဖစ္ပါ တယ္။
အမွားကို အမွားမွန္းမသိ၊ သူတစ္ ပါးေထာက္ျပျပဳျပင္ေပးတာကိုလည္း လက္မခံဘဲ၊““ငါ့စကားသာ အမွန္၊ တျခား စကားအလကား””လု႔ိ တရားေသဆုပ္ ကိုင္ထားရွိသူမ်ားဟာ တစ္ဖက္စြန္းက် ၿပီး မွားယြင္းတဲ့အယူရွိသူမ်ားသာျဖစ္ပါ တယ္။ ေလာကႀကီးအတြက္ အက်ိဳးမရွိ ဘူးေပါ့။
ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ဘ၀ ပါရမီျဖည့္က်င့္ခဲ့တဲ့ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ လံုးမွာ ““စိုက္လုိက္မတ္တတ္””ဆိုတာနဲ႔ပတ္ သက္လို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ိဳး၊ ႏွစ္စားျခားနားတာကို သတိ ျပဳသင့္ပါတယ္။ သဗ္ၺညဳတၪဏ္ရရွိေရး အတြက္ ပါရမီေတာ္ေတြ ျဖည့္က်င့္ခဲ့တဲ့ ေလးသေခ်ၤကမၻာတစ္သိန္း ကာလတစ္ ေလွ်ာက္လံုး သဗၺညဳတၪာဏ္ေတာ္ရရွိ ေရးဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာင္းလဲဘူး။ စိုက္လုိက္မတ္တတ္ ျဖည့္က်င့္ခဲ့ပါတယ္။
လုပ္ေဆာင္ခ်က္နဲ႔ပတ္သက္လို႔က် ေတာ့ အမွားနဲ႔အမွန္ပဲ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားၿပီး အမွန္ဘက္ကိုသာ ေျပာင္းလဲက်င့္သံုး ေတာ္မူခဲ့တာပါ။ ေနာက္ဆံုးဘ၀ ေတာ ထြက္ၿပီး တရားရွာတယ္။ ပထမဆံုး အာဠာရ ရေသ့ထံမွာ နည္းနာခံၾကည့္ တယ္။ ေနာက္ ဥဒကထံေရာက္ေတာ့ လည္း သဗ္ၺညဳတၪဏ္ေတာ္ကို မေရာက္ ႏုိင္တာသိတာနဲ႔ ထပ္မံစြန္႔ခြာျပန္တယ္။ ဒါဟာ အခုအျဖဴ၊ ခုအမည္းဆိုၿပီး ေျပာင္း လဲတယ္လို႔ မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ မိမိက်င့္သံုး ေနတဲ့ လမ္းစဥ္ဟာ မိမိရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ မကိုက္ညီဘူးဆိုရင္ သတ္ၱိရွိရွိစြန္႔ခြာေျပာင္း လဲရမည္။ ေယာက်္ားျမတ္တို႔ရဲ႕ တိက် ျပတ္သားတဲ့လုပ္ေဆာင္ခ်က္သာျဖစ္ပါ တယ္။
ဒီလို စြန္႔ခြာေျပာင္းလဲၿပီး ရည္မွန္း ခ်က္မေရာက္မခ်င္း မေလ်ာ့တဲ့ ဇြဲလံု႔လနဲ႔ ႀကိဳးစားရွာေဖြအားထုတ္ခဲ့လို႔သာ သဗၺညဳ တၪာဏ္ေတာ္ကို ရရွိခဲ့တာပါ။
အလားတူ လက္၀ဲရံ၊ လက္ယာရံ အေလာင္းေတာ္မ်ားျဖစ္တဲ့ ဥပတိႆနဲ႔ ေကာလိတတို႔ဟာလည္း သိၪၨဥ္းဆရာ ႀကီးထံတပည့္ခံၿပီး ရဟန္းအျဖစ္နဲ႔ ေနၾက တဲ့အခါ သူတို႔ရဲ႕ ၪာဏ္ရည္၊ ၪာဏ္စြမ္းကို ၾကည့္ၿပီး သိၪၨဥ္းဆရာႀကီးက ပရိသတ္ ကို လႊဲအပ္ၿပီး ေျမႇာက္စားခဲ့ၾကေပမဲ့ သူ တို႔က်င့္သံုးတဲ့ လမ္းစဥ္မမွန္သိတာနဲ႔ သိၪၨဥ္းဆရာႀကီးကို စြန္႔ခြာၿပီး အရွင္ အႆဇိမေထရ္နဲ႔ တရားနာလို႔ ေသာတ ပန္ျဖစ္ၿပီး လက္ဦးဆရာျဖစ္တဲ့ သိၪၨဥ္း ဆရာႀကီးကို ျပန္ေခၚပါတယ္။
သိၪၨဥ္းဆရာႀကီးကေတာ့ လုိက္ဖို႔ ျငင္းပယ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီဆရာႀကီးကေတာ့ ရည္ရြယ္ခ်က္္ကို အေလးမထားဘဲ မိမိရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ၀ါဒလမ္းစဥ္နဲ႔ မိမိရရွိ ထားတဲ့ ဂုိဏ္းဆရာႀကီးအဆင့္ကိုသာ စိုက္လိုက္မတ္တတ္စြဲကိုင္ထားတဲ့အတြက္ ရည္မွန္းခ်က္မၿပီးေျမာက္ခဲ့ပါဘူး။ အဂၢ သာ၀ကအေလာင္းေတာ္ႀကီးမ်ားက လာ ေခၚတဲ့အခါ သူေျပာလိုက္တဲ့ စကားက ေတာ့ ““သင္တို႔လိမၼာတဲ့ေဂါတမျမတ္စြာ ဘုရားထံ သြားလိုကသြားၾက။ ငါကေတာ့ အုိးစရည္းႀကီးျဖစ္ၿပီးမွ လက္ခံအိုးငယ္ ျပန္မျဖစ္လိုေတာ့ဘူး။ ဒီမွာပဲ ေနေတာ့ မယ္တဲ့”” ကိုယ္ကတဲ့ပြဲက ေမ်ာက္ပြဲေလာက္ ျဖစ္ေနေန ကိုယ့္ဇာတ္မွာမင္းသားျဖစ္ေန ၿပီးမွ သူမ်ားဇာတ္ကို ေျပာင္းၿပီး ကားဆြဲ ဘ၀က ျပန္မစခ်င္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့သေဘာ မ်ိဳးပါပဲ။ စိုက္လိုက္မတ္တတ္မထားသင့္ တာကို ထားမိတဲ့အတြက္ သိၪၨဥ္းဆရာ ႀကီးဟာ ဇာတ္သိမ္းမလွခဲ့ေပဘူးေပါ့။
ယခုျဖစ္ရပ္ကို သံုးသပ္ၾကည့္တဲ့အ ခါ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး မိန္႔ၾကား တဲ့စကားဟာ ေလာကအက်ိဳး၊ သာသနာ ေတာ္အက်ိဳးအတြက္ ေဆာင္ရြက္သူမွန္ သမွ် မိမိတို႔ရဲ႕ ေကာင္းျမတ္တဲ့ ရည္မွန္း ခ်က္ကို စိုက္လိုက္မတ္တတ္ထားၾကၿပီး လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ေယာက်္ားေကာင္း အာဇာနည္မ်ားမွာ ရွိသင့္တဲ့ ““ရဲ””ေလး ခ်က္ႏွင့္အညီ အၿမဲမျပတ္ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား ျပျပင္ရဲၾကဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ သေဘာ ေပါက္မိပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေယာက်္ားျမတ္ အာဇာ နည္မ်ားမွာရွိရမယ့္ ““ရဲ””ေလးခ်က္နဲ႔အညီ ကေတာ့ -
မွားမွန္အျဖစ္ စိစစ္ရဲေစ၊
မွားအမွန္ ေ၀ဖန္သိရဲေစ၊
မွားမွန္ေ၀ခြဲ ေျပာရဲၾကေစ၊
အမွားလွန္ အမွန္က်င့္ရဲေစ။
လို႔ ျဖစ္ပါတယ္ဗ်ာ….။
ၿမိဳ႕မစန္း (ဖန္ခါးေျမ)
Posted By : ၿမန္မာ့သတင္းမ်ားစုစည္းရာ (MNC)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment