ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံ ပန္း၀ါ (ေခၚ)ရာမူးၿမိဳ႕တြင္ အေဆာက္ အအံုုမ်ားကိုမီး႐ႈိ႕ဖ်က္ဆီးမႈျဖစ္ပြား ၿပီး သံုးပတ္အတြင္း ျမန္မာ-ဘဂၤ လားေဒ့ရွ္နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လည္း က်ဆင္းေနေၾကာင္းသိရသည္။
အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားျဖစ္ပြား ၿပီးေနာက္ ျမန္မာ့စက္ေလွမ်ား သည္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဘက္မွထြက္ ခြာသြားၾကၿပီး ယခုအခါတြင္ တကၠနာၿမိဳ႕ရွိ ႏိုင္ငံကုန္သြယ္ေရး ဆိပ္ကမ္းတြင္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ ေရး (နစက)မွ စက္ေလွ (၃)စီး သာက်န္ရွိေၾကာင္း ဆိပ္ကမ္းအ လုပ္သမားတစ္ဦးက ေျပာသည္။
““ရာမူးျပႆနာျဖစ္ကတည္း က ျမန္မာစက္ေလွေတြ ျပန္သြား ၾကတယ္။ အခု ေလာေလာဆယ္ ေတာ့ (နစက)လုိင္းကလာတဲ့ ျခင္ ေဆးေခြလုပ္တဲ့ အံုဒံုပင္ အေခါက္ ေျခာက္ေတြ၊ ဆီးယိုထုတ္ေတြနဲ႔ လာတဲ့ စက္ေလွ(၃)စီးပဲေရာက္ တယ္။ ျမန္မာဘက္၀င္ေနက် သစ္စက္ေလွေတြက လံုး၀မလာ ေတာ့ဘူး””ဟု တက္ၠနာရွိ ကုန္ သြယ္ေရးဆိပ္ကမ္းအလုပ္သမား ကေျပာသည္။ ျမန္မာ-ဘဂၤလား ေဒ့ရွ္ႏွစ္ႏုိင္ငံ ကုန္သြယ္ေရးတြင္ တရားမ၀င္ သစ္ကုန္ကူးမႈမ်ား ျပားၿပီး ယခုလမွစ၍ ျမန္မာ့ေရ တပ္က သေဘၤာမ်ားျဖင့္ ကင္း လွည့္စစ္ေဆးေနေၾကာင္း၊ စက္ ေလွမ်ားအ၀င္နည္းျခင္းျဖစ္ႏုိင္ ေၾကာင္း တကၠနာၿမိဳ႕ခံ ဦးသိန္း ကေျပာသည္။
““ဘဂၤလားမွာလည္း အၾကမ္း ဖက္မႈေတြျဖစ္ေတာ့ ျမန္မာ့ေရ တပ္က မျပတ္ကင္းလွည့္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေမွာင္ခိုလမ္းေၾကာင္း ကလာတဲ့ သစ္ေလွေတြက မလာ ရဲၾကတာလည္းပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီမွာရွိေနတဲ့ စက္ေလွေတြလည္း ဘဂၤလားမွာမေနေတာ့ဘဲ ျမန္မာ ဘက္ကို ျပန္သြားၾကတယ္””ဟု ဦးသိန္းကေျပာသည္။ ျမန္မာ ဘက္ေမွာင္ခိုလမ္းမွ ေလွငယ္ မ်ားႏွင့္ ၀င္ေနက်အ၀တ္အစား ကုန္သည္မ်ားလည္း မလာၾက ေတာ့ေၾကာင္း၊နယ္စပ္မွ ဘဂၤါလီ မ်ားသာ လူခ်ည္းသက္သက္ ခိုး ၀င္မႈမ်ားရွိေၾကာင္း တကၠနာၿမိဳ႕ နယ္ ျမစ္နားရြာသားတစ္ဦးက ဆို သည္။ ““အရင္ကလို အ၀တ္ေတြ၊ အထည္ေတြ၊ သစ္သား႐ုပ္တု ေတြမလာေတာ့ဘူး။ ဘဂၤါလီေတြ ခ်ည္းပဲ၊ လူ(၆၀)နဲ႔ (၁၀၀)ေလာက္ ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြာဆိပ္ကပဲ တက္ေနၾကတယ္။ က်န္တဲ့ရြာ ေတြမွာလည္း ဒီလိုပဲ၊ ျမန္မာ ဘက္ကို ျပန္သြားတဲ့ လူဆိုတာ မရွိသေလာက္ပါပဲ””ဟု ျမစ္နား ရြာ သားကေျပာသည္။ ဘဂၤလားေဒ့ ရွ္နယ္ျခားေစာင့္တပ္ (BGB) သည္လည္း ရခုိင္ျပည္နယ္ ပဋိ ပကၡကာလအၿပီးတြင္ နယ္စပ္ ကိုတင္းက်ပ္ခဲ့သည့္အတုိင္း ပန္း ၀ါအၾကမ္းဖက္မႈ ေနာက္ပိုင္းတြင္ နယ္စပ္လံုၿခံဳေရးေလ်ာ့ရဲေနသည္ ဟု သိရသည္။
ကိုသူေတာ္ (ရခုိင္)
By Hot News Weekly
No comments:
Post a Comment