Saturday 20 October 2012

ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုကိုႀကီးရဲ ႔ ဥေရာပခရီးစဥ္


ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ မၾကာေသးခင္ကပဲ အခု ကိုကိုႀကီး ျပင္သစ္မွာေရာက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဗမာျပည္ထဲက သတင္းတခ်က္ ထြက္ပါတယ္။ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေတြထဲမွာ မၾကာခင္မွာ
ႏိုင္ငံေရးပါတီအဖြဲ႔အေနနဲ႔ ထူးေထာင္ဖို႔ဆိုတဲ့ အလားအလာအသံေတြပါ။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔။

ဦးကိုကိုႀကီး ။ ။ က်ေနာ္တုိ႔က ႏိုင္ငံေရးအရ အေရးပါတဲ့ ဒီလို ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ဳိးကို လုပ္ေတာ့မယ္၊ လုပ္ၿပီဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔အဖြဲ႔ရဲ ႔ ျပန္ၾကားေရးကေန တရားဝင္သတင္း ထုတ္ျပန္မွာပါ။ အခုဟာေတြကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားကေန တရားဝင္ထုတ္ျပန္တာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ မွန္းဆၿပီးေတာ့ ေရးသားေနၾကတာပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ဒါေပမဲ့ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံရဲ ႔ ႏိုင္ငံေရးအသြင္ ကူးေျပာင္းေရးမွာ အေရးပါတဲ့ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေဟာင္းေတြအေနနဲ႔ဆိုရင္ အခုလို ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္းဆိုတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းမ်ဳိးေလာက္နဲ႔ လူထုအက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းေတြေလာက္ပဲ လုပ္ေနတယ္ဆိုတာ လံုေလာက္တယ္လို႔ ယူဆသလား။ တျခား ႏိုင္ငံေရးအရ တဆင့္တက္ဖုိ႔ မလိုဘူးလား။

ဦးကိုကိုႀကီး ။ ။ အဲဒါလည္း က်ေနာ္တို႔ကို လြတ္လြတ္ခ်င္း သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာ ေျပာၿပီသား။ က်ေနာ္တုိ႔ထဲကေန ႏိုင္ငံေရးေဇာက္ခ်လုပ္တဲ့ အင္အားစုတခုကေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ ေပၚလာမွာပါ။ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ လုပ္မလဲဆိုတာကို အခုအခ်ိန္မွာ တရားဝင္ ထုတ္ျပန္တာ မရွိေသးတာပါ။ က်ေနာ္တို႔မွာေတာ့ စိတ္ထဲမွာ စဥ္းစားထားၿပီးရွိပါတယ္။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ အဲဒီေတာ့ ႏိုင္ငံေရးေဇာက္ခ်ၿပီး လုပ္မယ္ဆိုမယ့္အထဲမွာ ကိုကိုႀကီးကိုယ္တိုင္အေနနဲ႔ ဘာေျပာခ်င္သလဲ။ ပါမလား။

ဦးကိုကိုႀကီး ။ ။ က်ေနာ္အေနနဲ႔က ႏိုင္ငံေရးကို လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ကိစၥကေတာ့ က်ေနာ့္ပိုင္ျဖတ္ခ်က္ပါ။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ၂၀၁၅ မွာ ေရြးေကာက္ပြဲက ရွိေနၿပီဆိုေတာ့ တကယ္လိုမ်ား ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေတြဟာ ႏိုင္ငံေရးပါတီေထာင္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္မွာ စသင့္တယ္ထင္သလဲ။

ဦးကိုကိုႀကီး ။ ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲအေရးႀကီးတယ္ဆိုတာကို လက္ခံတယ္။ လႊတ္ေတာ္အတြင္း ႏိုင္ငံေရးကိုလည္း အေလးအနက္ထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီနည္းလမ္းတခုတည္းလို႔ ျမင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ႏိုင္ငံရဲ ႔ ႏိုင္ငံေရးအခင္းအက်င္းတခုလံုးကုိ ခ်ိန္ဆၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဘာလုပ္သင့္သလဲဆုိတာကို ဆံုးျဖတ္သြားမွာပါ။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ေလာေလာဆယ္အားျဖင့္ဆိုရင္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေတြထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးပါတီေထာင္မယ္၊ မေထာင္မယ္ဆိုတာက ကြဲလြဲခ်က္တခုလို ျဖစ္ေနသလား။ ဒါမွမဟုတ္လုိ႔ရွိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ ၾကားေနရတဲ့ပံုစံေတြအေပၚ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားအဖြဲ႔ဆိုတာကလည္း ဗကသ၊ ရကသ၊ တကသ ဒီလို အဖြဲ႔အစည္းအစံုအလင္းနဲ႔ တခ်ဳိ ႔ကိစၥေလးေတြမွာ ကြဲကြဲလႊဲလႊဲေလးေတြ ရွိေနတဲ့အတြင္းပိုင္းေပါ့။ ဒါက အဖြဲ႔အစည္းဆုိရင္ ကြဲၾကတာေတာ့ သေဘာထား မတူတာေလးေတြ ရွိတာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီကိစၥေတြက ပိုၿပီးေတာ့ ႀကီးထြားလာဖို႔ ရွိသလား။

ဦးကိုကိုႀကီး ။ ။ အဲဒါကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔မွာ တစံုတရာ ရင့္ၾကတ္မႈ ရလာခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ တကယ္လို႔ က်ေနာ္တုိ႔က ကိုယ့္ရဲ ႔ ယံုၾကည္ရာတခုခုကို သီးျခားဆီလုပ္ၾကၿပီဆိုရင္ေတာင္မွ ပဋိပကၡအသြင္ေတာ့ မေဆာင္ပါဘူး။ ဆိုလိုတာက လူမႈေရးလုပ္ငန္း လုပ္တဲ့လူလည္းရွိမယ္။ နုိင္ငံေရးကို ကိုယ့္သန္ရာသန္ရာ ပံုစံတခုခုနဲ႔ လုပ္ၾကတယ့္လူေတြလည္း ရွိမယ္။ ဒါေတြအားလံုးဟာ က်ေနာ္တို႔အားလံုး အႏွစ္ (၂၀) သက္တမ္းတေလွ်ာက္မွာ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ သေဘာထားကြဲလႊဲတဲ့ပံုစံမ်ဳိးေတာ့ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ လာမယ့္ တနဂၤေႏြေန႔ ခ်က္ႏိုင္ငံ Prague ၿမိဳ ႔ကိုသြားၿပီး အစည္းအေဝးတက္တဲ့အခါၾကရင္ သီးသန္႔ ၈၈ ေက်ာင္းသားေတြရဲ ႔ ကိုယ္စားျပဳၿပီးေတာ့ ေျပာၾကားမယ့္ အေၾကာင္းအရာေလးေတြ နည္းနည္းေလာက္ ႀကိဳေျပာျပထားပါလား။

ဦးကိုကိုႀကီး ။ ။ အဲဒါကေတာ့ သူတုိ႔ agenda အစီအစဥ္ထဲမွာ ပါတဲ့အတိုင္းပဲ က်ေနာ္ ေဆြးေႏြးသြားမွာပါ။ ေဆြးေႏြးတဲ့အခါမွာလည္း က်ေနာ္တို႔ႏုိင္ငံ အေျပာင္းအလဲေပၚမွာ အျမင္။ အလားအလာေတြ၊ ေနာက္ က်ေနာ္တို႔ ေက်ာ္လႊာရမယ့္၊ ရင္ဆုိင္ရမယ့္ အခက္အခဲေတြ အစရွိသျဖင့္ ဒီဟာေတြပဲ က်ေနာ္ေျပာသြားမွာပါ။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ေနာက္တခုကေတာ့ အခု ဥေရာပ ျပင္သစ္ခရီးစဥ္က လူေျပာမ်ားေနပါတယ္။ ကိုကိုႀကီးရဲ ႔ ပုဂၢိဳလ္ေရး အေၾကာင္းအရာေလးေတြ မပါဘူးလား။

ဦးကိုကိုႀကီး ။ ။ အဲဒါေတြလည္း က်ေနာ္ကအားလံုး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းပါပဲ။ တရားဝင္ အသိေပးတဲ့အခါေတာ့လည္း အားလံုးသိၾကမွာပါ။ အခုကေတာ့ က်ေနာ္ ဒီခရီးစဥ္မွာ က်ေနာ္ ေတြ႔သင့္ေတြ႔ထုိက္တဲ့လူေတြ၊ လည္ပတ္ၾကည့္ရႈခ်င္တဲ့ ေနရာေတြကို အဓိကထားၿပီး သြားခဲ့တာပါ။

ဦးသန္းလြင္ထြန္း ။ ။ ခ်က္သမၼတႏိုင္ငံ Prague ၿမိဳ ႔ Forum 2000 ေဆြးေႏြးပြဲကို တက္ေရာက္ဖို႔ ရွိေနတဲ့ ဦးကိုကိုႀကီး ကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားတာပါ။

By VOA (ၿမန္မာပိုင္း)

No comments:

Post a Comment