Saturday, 11 August 2012
အသက္၀ိဥာဥ္ ျပန္၀င္လာမယ့္ ရန္ကုန္ တကၠသုိလ္
၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ေသြးစြန္းမႈေတြ၊ ကန္႔သတ္မႈေတြနဲ႔ အထီးက်န္ ဆန္ခဲ့တဲ့ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ဟာ လူသူ ခန္း ေျခာက္ၿပီး ရင္နင့္ဖြယ့္ ျဖစ္ခဲ့ရတာၾကာခ့ဲပါၿပီ။
ေက်ာင္းေတြ ျပန္ဖြင့္ ၿပီးေနာက္ပိုင္း ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို ဘြဲ႔လြန္မ်ားႏွင့္
ဒီပလိုမာ အတန္းေတြကိုဘဲ ထားရွိ ဖြင့္ လွစ္ ျပီး က်န္ ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာ တကၠသုိလ္ တန္းမ်ားကိုေတာ့ အသစ္ဖြင့္လစ္ခ့ဲတ့ဲ ဒဂုံတကၠသိုလ္ႏွင့္ ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္း စတ့ဲ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္သာ တက္ေရာက္ သင္ၾကားခြင့္ဘဲ ရွိခ့ဲပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ တခ်ိန္က စည္ကားခ့ဲတ့ဲ (RASU) ရန္ကုန္ ၀ိဇၹာႏွင့္ သိပၸံ တကၠသိုလ္ဟာ ယေန႔ထက္တိုင္ တကၠသိုလ္ ဆိုတ့ဲ ျပယုဒ္ အေနျဖင့္ ရွိေနဆဲပါ။
တကယ္ေတာ့ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ဆုိတာ ကိုလုိနီဆန္႔က်င္ေရး၊ လြတ္လပ္ေရး လႈပ္ရွားမႈတုိ႔ရဲ႕ ဘူမိနက္သန္ နယ္ေျမ လည္းျဖစ္ပါတယ္။
တေလာကေတာ့ ရန္ကုန္ တကၠသုိလ္နယ္ေျမႀကီးကို ပြင့္လင္းစျပဳလာတဲ့ ျမန္မာ့ႏုိ္င္ငံေရး စီးပြားေရးေတြေၾကာင့္ ၀ိသမ စီးပြားေရးသမားေတြက မ်က္စိက်ခဲ့လုိ႔ သမၼတ အႀကံေပးအဖြဲ႔၀င္ တဦးလည္းျဖစ္တဲ့ စီးပြားေရး ပညာရွင္ ေဒါက္
တာ ဦးျမင့္က သူ႔ရဲ႕ ပုဂၢလိက ခံစားမႈအရ တကၠသိုလ္ႀကီး ျပန္လည္ ထိမ္းသိမ္းေရးနဲ႔ သမဂၢ အေဆာက္အဦးအေၾကာင္း စာတမ္း တေစာင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါေသးတယ္။
တခ်ိန္က ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ဆုိတာဟာ ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံေတြကပါ လာေရာက္ပညာသင္ၾကားၾကရတဲ့ ပညာဂုဏ္ ျမင့္မားခဲ့လုိ႔ ေငးေမာၾကည့္ခံရတဲ့ အဆင့္ျမင့္ ပညာေရး ဂုဏ္အျပည့္ တည္ရွိခဲ့ရာ ေနရာလည္းျဖစ္ ခဲ့ပါတယ္။
အခုေတာ့ ျမ၀တီ သတင္းတပုဒ္မွာ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္မွာ လာေရာက္ေလ့လာ သူေတြနဲ႔ ျပန္လည္ စည္ကား လာတယ္ ဆုိတဲ့ သတင္းေၾကာင့္ သံႀကိဳးေတြနဲ႔ ၀င္ေပါက္ႀကီးေတြကို ေသာ့ခတ္ပိတ္ထားတဲ့ တကၠသိုလ္ႀကီးကို ေျဖေလွ်ာ့ေပး လုိက္ၿပီလားလုိ႔ ေတြးရင္း ၀မ္းသာပါတယ္။
တကယ္ဆုိရင္ ႏိုင္ငံတႏုိင္ငံရဲ႕ အဆင့္အတန္းကို အဲဒီႏိုင္ငံက ပညာေရး စနစ္၊ တကၠသိုလ္ေတြကို ၾကည့္ျခင္း အားျဖင့္ တုိင္းတာႏိုင္တယ္ဆုိတဲ့ စကားအတုိင္း အာဏာရွင္ လက္ေအာက္ အဖက္ဖက္က နိမ့္က် သြားခဲ့တဲ့ ပညာေရး စနစ္ကို ရန္ကုန္ တကၠသုိလ္ရဲ႕ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ျမင္ကြင္းေတြက ထင္ဟပ္ႏိုင္ ပါတယ္။
အခုလို ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ႀကီး လူေတြနဲ႔ ျပန္စည္ကားလာတာက တဆင့္ တကယ့္ တကၠသိုလ္ရဲ႕ အႏွစ္သာရ
ေတြ ျပည့္၀တဲ့ အေျခ အေနကို ေရာက္ေအာင္ႀကိဳးစားၾကမယ္ဆုိရင္ ဒီမုိကေရစီကုိ သြားေနတဲ့ ျမန္မာ့ အေျပာင္းအလဲ ကုိ အဓိက အေထာက္ အကူေပးမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
By Irrawaddy
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment