Saturday 25 August 2012

ေလေဘးအစုတ္နဲ ့ လူ…. မလုပ္ခ်င္…..


ေလေဘးထည္ဆုိတာ ဟိုးရခုိင္ ေလေဘးႀကီးျဖစ္တဲ့အခ်ိန္က စေပၚ တယ္ ထင္တာပဲ။ ႏွစ္ေပါင္းေလးဆယ္ ေလာက္ေက်ာ္သြားခဲ့ၿပီ။ အဲဒီတုန္းက ေတာ့ ေလေဘးဒုကၡသည္ေတြကို ေထာက္ပံ့ကူညီတာဆုိၿပီး လူထုက သိပ္ စိတ္မ၀င္စားၾကေသးဘူး။ အမ်ဳိးမ်ဳိးေ၀ဖန္ ၿပီး မသဒီၾကဘူးေလ။
ေနာက္ေတာ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏုိင္ငံ က သဘာ၀ကပ္ေဘး ခဏခဏျဖစ္
ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာက ခဏ ခဏ ကူညီ ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီေလေဘးအ၀တ္ ေတြက ခုန္ေပါက္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံထဲ ေရာက္လာရာကေန ျမန္မာႏုိင္ငံက ေလ ေဘးပစၥည္းေဖာက္သည္ႀကီးျဖစ္သြားခဲ့ တယ္။ ျပည္တြင္းမွာ ေလေဘးပစၥည္းေစ်း ဆုိတာေတြ ၿမိဳ႕ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ရွိလာတယ္။ ေလေဘးေစ်းကြက္၊ ေဘထုပ္ ေလလံဆုိတာ တသီးတသန္႔ႀကီး အင္ပါ ယာခ်ဲ႕ပါလာတယ္။
တကယ္ေတာ့ …ေလေဘးဆုိ တာ အလွဴခံလို႔ရလာတဲ့ ကူညီမႈအထည္ ေတြပါ။ တခ်ဳိ႕ကလည္း အေဟာင္း အေဆြးေတြ။ တခ်ဳိ႕က တုိက္က်ထည္ ေတြ၊ တခ်ဳိ႕က ဖ်က္ဆီးပစ္ရမယ့္ အ၀တ္ ေတြ။ တခ်ဳိ႕မွာ ဘာမွန္းမသိတဲ့ အစြန္း အထင္းေတြနဲ႔။
ေသခ်ာတာကေတာ့ ၀တ္ၿပီးသား အေဟာင္းပဲ။ အသစ္ေတာ့ မဟုတ္တာ ေသခ်ာတယ္။
ခုတေလာ ၀တ္ၿပီးသားအေဟာင္း အစုတ္ေတြကိုလည္း ျပန္၀တ္ရမလို ျဖစ္ ျဖစ္ေနျပန္တယ္။
ကိုယ္က ၁၉၇၆ မွာ စာေပေလာက ထဲေရာက္တယ္။ ၁၉၈၀ မွာ ကိုယ္ေရး ကိုယ္ထုတ္ရတယ္။ ၁၉၈၃ မွာ စာေပ လုပ္သားကတ္ရတယ္။ ၁၉၈၈မွာ စာေပ လုပ္သားပ်က္တယ္။ ၂၀၀၇ မွာ စာေပ စာနယ္ဇင္းအဖဲြ႕၀င္ရလို႔ ကတ္ရတယ္။ ၂၀၁၂ မွာ ပ်က္ျပန္တယ္။ အခု … လာျပန္ၿပီ ….
၁၉၅၀ ေလာက္က စာေပသမဂ္ၢနဲ႔ စာေရးဆရာအသင္းေတြကိုေတာ့ မေမြး ေသးလုိ႔မမီလိုက္ဘူး။ ၾကားဖူးနား၀ပဲ ရွိပါ တယ္။
စာေပလုပ္သားကိုေတာ့ နည္းနည္း ႀကိဳက္တယ္။ စာေရးဆရာဟုတ္မဟုတ္ကို အသင္း၀င္ခ်င္ရင္ ကာတြန္းဆုိ ပုံ(၅၀)၊ သတင္း၊ ေဆာင္းပါး (၂၅)ပုဒ္၊ ၀တၳဳ(၁၅) ပုဒ္ ကိုတင္ျပရတယ္။အဲဒါမွ အသင္း၀င္ လုိ ့ရတယ္။ အဲဒီတုန္းက စာမူပါဖုိ႔ ဆုိ တာက အလြန္ၾကခက္တာကို။ စာေစာင္ မဂၢဇင္းဆုိတာကေပၚမွ မေပၚေသးတာပဲ ဟာ။ စာေပသမားေတြအတြက္ အခ်ဳိ႕ ကိစၥ၊ သက္သာကိစၥေလးေတြကို ေဆာင္ ရြက္ေပးႏုိင္ခဲ့တာေလးေတြရွိတယ္။ စာေပ ေဟာေျပာပဲြကိစၥေတြကိုလည္း ဦးေဆာင္ ဦးရြက္ ျပဳလုပ္ေပးႏုိင္ခဲ့တယ္။
ေနာက္စာေပစာနယ္ဇင္း ေခတ္ ေရာက္ေတာ့ေရာသျပြန္းျဖစ္လာၾက တယ္။ လမ္းႀကံဳလို႔ စာတစ္ပုဒ္လက္တည့္ စမ္း ၀င္ေရးရင္းကေန စာေရးဆရာျဖစ္ခဲ့ တဲ့သူေတြ။ ဥေယာစဥ္ႏွစ္ပုဒ္နဲ႔ စာေရး ဆရာလုပ္တဲ့သူေတြ။ ပင္စင္ယူေက်ာင္း နား ကန္နား မကပ္ခ်င္တာနဲ႔ အေရးေပၚ စာေရးဆရာ၀င္လုပ္ခ်င္တဲ့သူေတြ။ စာေပစိတ္ထက္ ငါေရးရင္ထည့္ဆုိတဲ့ မုိးေပၚက်အာဏာရ စာေရးဆရာႀကီး ေတြ။ ႏုိင္ငံေတာ္ကခ်ေပးတဲ့ ေပၚလစီ၊ မိန္႔ခြန္း၊ ေဆာင္ပုဒ္ေတြကို သတင္းစာက  တန္းစီ ကူးေရးထည့္တတ္တဲ့ ေပၚလစီ စာေရးဆရာႀကီးေတြ။ ၀တၳဳလား၊ ေဆာင္းပါးလား၊ စကားေျပာလား၊ စကား ေျပာလား စည္းမျခား။ သတ္ပုံမွန္တာ မမွန္တာ အေရးလားဆုိတဲ့ စာေရးဆရာ ႀကီးေတြ။ ဆယ္တန္းစာစီစာကုံးေလာက္ သာရွိတဲ့ ဆရာ ဆရာမစာေရးဆရာႀကီး ေတြဆိုတာ အဖဲြ႕ရဲ႕ အိမ္ဦးခန္းမွာ အခန္႔ သား ငုတ္တုတ္ပါလာပါတယ္။
အရည္အခ်င္းထက္ အေရအတြက္ ကို ၿပိဳင္ဆုိင္လာတဲ့ၿမိဳ႕နယ္ ဆရာအသင္း အဖဲြ႕မ်ား၊ မယားစာေရးဆရာ၊ သား စာေရးဆရာ၊ သမီးစာေရးဆရာ၊ တပည့္ စာေရးဆရာဆုိတဲ့အိမ္ရွိ မိသားစု စာေရး ဆရာေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္။
အိမ္မွာရွိတဲ့ လူကုန္ေတာ့ ေနာက္ တစ္မ်ဳိးက ဒီကေန႔စာမ်က္ႏွာေပၚမွာရွိ တဲ့ စာေရးဆရာ၊ ဆရာမေတြကို ဇြတ္ လိပ္စာေတာင္း ဓာတ္ပုံေတာင္း၊ ဇြတ္ အဖဲြ႕ထဲသြင္းၿပီးေတာ့မွ မိမိတုိ႔စာေပ စာနယ္ဇင္းမွ ဦးေဆာင္ပုဂ္ၢိဳလ္ႀကီးမ်ားကို အဆုိပါစာေရးဆရာ၊ ဆရာမမ်ားမွ စာနယ္ဇင္းအဖဲြ႕ ၀င္ခြင့္ရရွိေသာေၾကာင့္ အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း၊ သတင္း စာမွာ ေၾကာ္ျငာထည့္လိုထည့္ဆုိတဲ့ “စာေပလုပ္စား” ကိစၥမ်ဳိးေတြေၾကာင့္ စာေပစာနယ္ဇင္းဆုိတာ ေခတ္ၿပိဳင္စာေပ သမားမ်ားရဲ႕ အထင္ႀကီးစရာျဖစ္မလာ ေတာ့ဘဲ လက္ခုစုတ္သာသာျဖစ္လာ ေတာ့တာေပါ့။
မလုပ္ထုိက္တာက ၿမိဳ႕က်က္သေရ ေဆာင္ ႏုိင္ငံဂုဏ္ရွိစာေရးဆရာ ေဒၚေဒၚ (လူထုေဒၚအမာ)လို ပုဂ္ၢိဳလ္ႀကီးမ်ဳိးကို ေဘးဖယ္ထားၿပီး စာေရးဆရာသက္ႀကီး ပူေဇာ္ပဲြမ်ဳိးမွာ ၿမိဳ႕ရဲ႕လုပ္ငန္းရွင္ ကုန္သည္ ႀကီးကို စာေရးဆရာအျဖစ္ (စာေရးဖူး သည္ဟုဆုိသည္) လူငယ္မ်ဳိးဆက္သစ္ ေနာက္ေပါက္ေတြကို ကန္ေတာ့ခိုင္းလို႔  ပဲြဖ်က္သြားရတဲ့ကိစ္ၥမ်ဳိးေတြက မ်ားမွမ်ား ပဲ။
စာေပေဟာေျပာပဲြလုပ္ရင္၊ စာေပ ေဟာေျပာပဲြသြားရင္ ၿမိဳ႕နယ္စာေပ စာနယ္ဇင္းအဖဲြ႕ရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ယူမွ ေဟာ ေျပာခြင့္ျပဳလုပ္ခြင့္ရမယ္ဆုိတဲ့ စာေပ ကိုလိုနီပုလိပ္ဆုိးရဲ႕အက်င့္စ႐ိုက္မ်ဳိးေတြ (သူတုိ႔မေခၚလို႔)။
ႏုိင္ငံျခားက စာေပေဟာေျပာပဲြ ဖိတ္ၾကားရင္ စာေပစာနယ္ဇင္း အဖဲြ႕၀င္  ကတ္ရွိမွ။ သို႔မဟုတ္ အဖဲြ႕ထဲက လူႀကီး တစ္ေယာက္ပါလိုက္ေဟာရေျပာရမွာ ပတ္စပို႔ခ်ေပးမယ္ဆုိတဲ့ အလွဴရွင္က ဖိတ္ ခ်င္မွန္း မသိ၊ မသဒၶါမွန္းမသိ ကပ္တီး ခြတုတ္လုပ္ခ်င္တဲ့ လက္ကတီးၾကားက စာေပ၈ိတ္ေစာင့္အက်င့္ေတြ။
ၿမိဳ႕နယ္ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ ကြယ္လြန္ရင္ အမွန္တကယ္ေသဆုံးတာ မွန္ကန္ေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္နဲ႔ ေသၿပီ ႏွစ္ပတ္လည္ခါနီးမွ နာေရးေထာက္ပံ့ ၾကင္နာမႈေတြ။
အစည္းအေ၀းညီလာခံေတြထက္၊ ျပန္လာေတာ့မွ ေရေရရာရာမသိတဲ့ ျပန္ ၾကားခ်က္ေတြ မိတၱဴကူးၿပီးေ၀ငွၾကတာ မ်ဳိးေလာက္ဟာ စာေပစာနယ္ဇင္း စာေရးဆရာေတြအတြက္ တကယ့္အမွန္ တကယ္အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစတာလို႔ ဆုိၾက ပါေရာ့လား။
အဆုိးတကာအဆုိးဆုံးကေတာ့ ၿမိဳ႕နယ္စာေပစာနယ္ဇင္း နီးစပ္ရာတစ္ခု မွာ ၀င္ၿပီး အထက္ကၿမိဳ႕နယ္လဲႊေျပာင္း နယ္ေျမခဲြေ၀ေပးလုိက္တဲ့ စာေရးဆရာ ႀကီး ဆယ္ေယာက္စာရင္း ေရာက္လာပါ တယ္။ ကတ္ျပားရစာေရးဆရာႀကီးေတြ ကို လက္ခံရရွိတဲ့ ဥကၠ႒က စစ္ေဆးၾကည့္ လုိက္ေတာ့ စာမေရးတဲ့၊ စာမဖတ္တဲ့၊ စာ မတတ္တဲ့၊ ပန္းရန္နဲ႔ ေျမတူးဆရာအဖဲြ႕ ျဖစ္ေနသတဲ့၊ အံ့ကေရာ အဲဒါစာေရး ဆရာတဲ့။
အဲဒီစာေရးဆရာႀကီးေတြက စာေရးဆရာကတ္ျပားကိုင္ၿပီး ျမန္မာ ျပည္ အႏြံ႕ပန္းရံေျမတူးလိုက္လုပ္ေနၾက တယ္ဆုိပဲ။ (ဒီေနရာက်ေတာ့ ဒီကတ္က အသုံး၀င္တယ္တဲ့ဗ်။ စာေရးဆရာစစ္စစ္ ေတြ အဆင္မေျပရင္ အဲဒီလုပ္ငန္း၀င္ လုပ္ၾကည့္ၾကပါလား)
ကဲဗ်ာ အဲဒီလို ေရာေကာေသာ ေကာ စာေပစာနယ္ဇင္းအဖဲြ႕ႀကီးကလည္း တစ္ဇာတ္သိမ္းျပန္ၿပီတဲ့။ ခုတစ္ခါလာျပန္ ၿပီ စာေရးဆရာအသင္း၊ သတင္းေထာက္ အသင္း၊ စာေပသမဂၢ၊ အထက္ျမန္မာ ျပည္၊ အလယ္ျမန္မာျပည္၊ ေအာက္ျမန္ မာျပည္အသင္း အဖဲြ႕၊ အုပ္စု စသျဖင့္။
အဲဒီေတာ့ ေမးပါရေစ။ အဲဒီအထဲ မွာေကာ ဒီကေန႔ လက္ရွိစာမ်က္ႏွာေပၚ က စာေရးဆရာစစ္စစ္ ဘယ္ႏွစ္ရာခိုင္ ႏႈန္းပါမွာလဲ။ ေပၚေတာ္မူေတြပဲမ်ားေန မွာလား။ စာေရးဆရာေတြအတြက္ ဘယ္ေလာက္ စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ ေတာင္းဆုိေပးမွာလဲ။ သတင္းစာဆရာ မ်ားရဲ႕ ေနာက္ကေန ဘယ္ေလာက္မ်ား ခုခံကာကြယ္ေပးမွာလား စာေရးဆရာ ေတြရဲ႕ ဘ၀ကို ကူညီဖုိ႔ ေဘးဖယ္ထားပါ ဦး။ စာေရးေနရမွ ေသေပ်ာ္တဲ့ စာေရး ဆရာေတြအတြက္ ေနရာအက်ယ္ ဘယ္ ေလာက္ဖန္တီးေပးၾကမွာလဲ။ ႏုိင္ငံတကာ ကမၻာ့စာေပနဲ႔ ဆက္သြယ္ႏုိင္ဖုိ႔၊ ဘယ္ ေလာက္အထိ အကူအညီေပးၾကမွာ လည္းဆုိတာကို အေပၚရံ၊ ျပ႐ုပ္မဟုတ္ ဘဲ ဇာတ္မလုိက္ဘဲ ေျပးၾကည့္ၾကစမ္းပါ။
စာေပနဲ႔ စာေရးဆရာေတြအတြက္ ဘာမွမလုပ္ႏုိင္ဘဲနဲ႔ေတာ့ ဘာအဖဲြ႕မွ ဖဲြ႕မေနပါေတာ့နဲ႔ဗ်ာ။ အဖဲြ႕ထဲမ၀င္လည္း စာေရးရေနတာပဲဟာ။ ႀကံဳလို႔ေမးၾကည့္ ခ်င္တာ စာေရးဆရာအက်ဳိးအတြက္ အဖဲြ႕လား။ အဖဲြ႕က အက်ဳိးရွိမယ့္ စာေရး ဆရာအတြက္လားဆုိတာကိုေတာ့ ဒီကေန႔ပြင့္လင္းျမင္သာရွင္းျပဖုိ႔ လုိပါၿပီ။
အေျပာင္းအလဲဆိုတာ လူ႔ျပည္နဲ႔ မုိးေပၚကလာတဲ့အပ္ေတြလုိပါပဲ။ ထိခဲ ျဖစ္ခဲ လွဘိျခင္းပါ။ ဒီလိုအခါအခြင့္သင့္ လို႔ ေျပာင္းလဲစရာ ႀကံဳလာတဲ့အခါမွာ လူေျပာင္းခ်င္ေျပာင္း မေျပာင္းခ်င္ေန။ မူကေလးေတာ့ ေျပာင္းၾကည့္ၾကဖုိ႔ လုိၾက ပါလိမ့္မယ္။
ခုေတာ့ဗ်ာ ၀တ္ဖုိ႔ရတာကမွ ေလေဘး။ သူမ်ား၀တ္ၿပီး ဖြတ္ဖြတ္ေၾက၊ စုတ္ျပတ္လို႔ ေဘးခ်ထားတာႀကီးကိုေတာ့ အရသာခံၿပီး ျပန္၀တ္ၾကည့္ မေနခ်င္ၾက ပါနဲ႔ဗ်ာ။
ေလေဘး …အစုတ္နဲ႔ေတာ့ စာေရးဆရာမလုပ္ခ်င္ၾကေတာ့ပါဘူး …ဗ်ာတုိ႔ရဲ႕။

By Hot News Weekly

No comments:

Post a Comment