Sunday, 29 July 2012

လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးအခ်ဳိ႕အေပၚ ျခြင္းခ်က္ျပဳ၍ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ ရွည္ၾကာစြာေပးထားျခင္းသည္ ႏိုင္ငံအတြက္ အခြန္ေငြရရွိမႈ နည္းပါးသကဲ့သို႔ အခြန္တိမ္းေရွာင္မႈ၊ မသမာမႈ၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ ပိုမိုႀကီးထြား လာေစႏိုင္


လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးအခ်ဳိ႕အေပၚ ျခြင္းခ်က္ျပဳ၍ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ ရွည္ၾကာစြာ ေပးထားျခင္းသည္ ႏိုင္ငံအတြက္ အခြန္ေငြရရွိမႈ နည္းပါးသကဲ့သို႔ အခြန္တိမ္းေရွာင္မႈ၊ မသမာမႈ၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ ပိုမိုႀကီးထြားလာေစႏိုင္ေၾကာင္း အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ေငြေရးေၾကးေရးႏွင့္ အခြန္အေကာက္ဆိုင္ရာ ေကာ္မတီ အႀကံျပဳ
လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးအခ်ဳိ႕(ဥပမာ -အိမ္ရာ၊ ေျမယာ ေရာင္း၀ယ္ျခင္း) အေပၚ ျခြင္းခ်က္ျပဳ၍ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ ရွည္ၾကာစြာေပးထားျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အခြန္ေငြရရွိမႈ နည္းပါးသကဲ့သို႔ အခြန္တိမ္းေရွာင္မႈ၊ မသမာမႈ၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ား ပိုမိုႀကီးထြားလာေစႏိုင္ေၾကာင္း အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ ေငြေရးေၾကးေရးႏွင့္ အခြန္အေကာက္ဆိုင္ရာ ေကာ္မတီ၏ အၾကံျပဳခ်က္စာတမ္းတြင္ အၾကံျပဳထားေၾကာင္း သိရသည္။
ေငြေၾကးအရင္းအႏွီး ေျမာက္ျမားစြာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားသည့္ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္း မဟုတ္သည့္ ၀ယ္ေလွာင္ေရာင္းပံုသဏၭာန္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ေျမ၊ အိမ္၊ ယာဥ္ေရာင္း၀ယ္မႈမ်ား အေပၚတြင္လည္း သင့္ေတာ္သည့္နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ စနစ္တက်စည္းၾကပ္သြားရန္ လိုအပ္သည္ ဟု တင္ျပထားေၾကာင္း သိရသည္။
ေငြလဲလွယ္ႏႈန္း တစ္သမတ္တည္း ျဖစ္ေစေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနေသာ္လည္း ေငြလဲေကာင္တာႏႈန္း၊ ျပင္ပေစ်းႏႈန္း၊ FEC ေစ်းႏႈန္း၊ Earning ႏႈန္းမ်ား ကြာျခားမႈရွိေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ေငြေၾကးလဲလွယ္ႏႈန္း တစ္မ်ဳိးတည္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္သင့္ၿပီး ေငြေၾကးလဲလွယ္ႏႈန္း အတက္အက် ကြာျခားခ်က္ နည္းႏိုင္သမွ်နည္း၍ တည္ၿငိမ္မႈရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္သင့္ကာ ေစ်းကြက္စနစ္ျဖစ္ေပၚလာရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း အၾကံျပဳထားသည္ဟု သိရသည္။

အခြန္ထမ္းက အခြန္ေရွာင္ျခင္း၊ အခြန္၀န္ထမ္းမ်ားက ႏိုင္ငံထက္ ယင္းတို႔၏ ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းမ်ားကို ေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္ေစမည့္ အခြန္ မူ၀ါဒမ်ဳိးခ်မွတ္ က်င့္သံုးသင့္ေၾကာင္း၊ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈအဆင့္ဆင့္၊ ေရာင္း၀ယ္ ေဖာက္ကားမႈ အဆင့္ဆင့္အေပၚတြင္ အခြန္အႀကိမ္ႀကိမ္ စည္းၾကပ္ေကာက္ခံ ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ရရွိသည့္အခြန္သည္ သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ား၊ ကုမၸဏီ ႀကီးမ်ားက က်ခံရျခင္းမဟုတ္ဘဲ သြယ္၀ိုက္ေသာ နည္းအားျဖင့္ စားသံုး၊ သံုးစြဲသူမ်ားကသာ က်ခံရသည္ကို သတိျပဳသင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳထား  .  .  .
ယခုအခါ ပုဂၢလိကဘဏ္ ၁၁ ခု အား ႏိုင္ငံျခားေငြစာရင္း ဖြင့္လွစ္ခြင့္ခြင့္ျပဳၿပီးျဖစ္၍ အက္ဖ္အီးစီ ဆက္လက္ထားရွိသံုးစြဲရန္ သင့္မသင့္၊ Stock Exchange စနစ္ ျဖစ္ေပၚလာပါက Stock Share ေစ်းကြက္ လုျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚႏိုင္ျခင္း၊ ဗဟိုဘဏ္တြင္ စုေဆာင္းထားရွိသည့္ ႏိုင္ငံပိုင္ ႏိုင္ငံျခားေငြပမာဏ၊ ေရႊပမာဏႏွင့္ ဗဟိုဘဏ္မွ ထုတ္ေ၀ထားသည့္ FEC ပမာဏ အေျခအေနမ်ားကို အမ်ားျပည္သူသိရွိေအာင္ အခ်ိန္အခါ သတ္မွတ္၍ ထုတ္ျပန္ေၾကညာ ေပးသြားသင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳတင္ျပထားသည္။
အခြန္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း အျမတ္ခြန္အမ်ားဆံုး ေပးေဆာင္ေသာ လုပ္ငန္း ၁၀ ခုတြင္ အႀကီးဆံုးလုပ္ ငန္းရွင္မ်ား မပါ၀င္ျခင္းမွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ား ျပည့္စံု မွန္ကန္စြာ စုေဆာင္းရရွိမႈ မရွိျခင္း၊ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားက ဥပေဒႏွင့္အညီ ေပးေဆာင္မႈ မရွိျခင္း၊ အခြန္ရရွိေအာင္ တာ၀န္ယူရသည့္ဌာနမ်ား၊ ၀န္ထမ္းမ်ား၏ ေဆာင္ရြက္မႈ အားနည္းျခင္း တို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ႏိုင္ငံ၏ဂ်ီဒီပီႏွင့္ အခြန္ရရွိမႈမွာ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ား ျဖစ္သည့္ ကေမၻာဒီးယား ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ လာအို ၁၁ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ဗီယက္နမ္ ၂၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိေနခ်ိန္တြင္ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ရွိၿပီး ရသင့္သည့္အခြန္ မရရွိသည္ႏွင့္ အမွ် ဘတ္ဂ်က္လိုေငြျပၿပီး တိုင္းျပည္၏ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးမ်ားတြင္ တိုးတက္မႈ ေႏွးေကြးႏိုင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
အခြန္ထမ္းက အခြန္ေရွာင္ျခင္း၊ အခြန္၀န္ထမ္းမ်ားက ႏိုင္ငံထက္ ယင္းတို႔၏ ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ ေနျခင္းမ်ားကို ေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္ေစမည့္ အခြန္မူ၀ါဒမ်ဳိး ခ်မွတ္က်င့္သံုး သင့္ေၾကာင္း၊ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈအဆင့္ ဆင့္၊ ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားမႈ အဆင့္ဆင့္အေပၚတြင္ အခြန္အႀကိမ္ႀကိမ္ စည္းၾကပ္ ေကာက္ခံျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ရရွိသည့္အခြန္သည္ သက္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ား၊ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားက က်ခံရျခင္းမဟုတ္ဘဲ သြယ္၀ိုက္ေသာ နည္းအားျဖင့္ စားသံုး၊ သံုးစြဲသူမ်ားကသာ က်ခံရသည္ကို သတိျပဳသင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳထားသည္။
အခြန္မွန္ကန္စြာ ရရွိေရးအတြက္ အခြန္အေကာက္ ေကာက္ခံျခင္း ခံရမည့္ လူပုဂၢိဳလ္(အခြန္ထမ္း)၊ လုပ္ငန္း၊ ပစၥည္းအားအမ်ဳိးအစားႏွင့္ အတန္းအစားခြဲျခားျခင္း၊ ေကာက္ခံျခင္း ခံရမည့္အရာမ်ား မွန္ကန္သည့္တန္ဖိုး၊ ေစ်းႏႈန္း၊ သတ္မွတ္ေပးျခင္း၊ ေကာက္ခံျခင္း ေဆာင္ရြက္မည့္သူမ်ား စနစ္တက်ဖြဲ႕စည္းျခင္းႏွင့္ ယင္းတို႔ ၏တာ၀န္၀တၱရားမ်ား သတ္မွတ္ေပးျခင္း၊ အခြန္ေကာက္ခံျခင္း ေဆာင္ရြက္မည့္ အဖြဲ႔အစည္း ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား တိက်စြာ သတ္မွတ္ေပးျခင္းမ်ားအျပင္ ျပည္သူမ်ား ယံုၾကည္လက္ခံႏိုင္သည့္ အခြန္မူ၀ါဒ၊ ရွင္းလင္းလြယ္ကူသည့္ အခြန္စနစ္မ်ားပါရွိသည့္ ဥပေဒမ်ား ကို ေခတ္ကာလႏွင့္အညီ ျပန္လည္ေရးဆြဲသြားသင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳထားေၾကာင္း သိရသည္။
ေငြေရးေၾကးေရးမူ၀ါဒႏွင့္ ဘ႑ာေရးမူ၀ါဒမ်ား ဟန္ခ်က္ညီစြာ အျပန္အလွန္ အေထာက္အကူျပဳေရးအတြက္ လက္ရွိတြင္ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈ ျမင့္မားေနသည့္အတြက္ ယင္းကို ထိန္း သိမ္းႏိုင္ရန္အတြက္ ဘတ္ဂ်က္အသံုးစရိတ္မ်ား ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း၊ အခြန္အေကာက္မ်ား ပိုမိုရရွိေအာင္ စြမ္းေဆာင္ျခင္းအားျဖင့္ ဘတ္ဂ်က္လုိေငြပမာဏ ကို ေလ်ာ့က်ေအာင္ လုပ္ေဆာင္သင့္ ၿပီး ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား တိုးတက္လာေအာင္ စြမ္းေဆာင္သင့္ေၾကာင္း တင္ျပထားသည္။

No comments:

Post a Comment