Wednesday 22 August 2012

မီးရထား ေျပးဆြဲခ်ိန္ မွန္ကန္ေရး အျမန္ႏႈန္း ျမႇင့္တင္ေျပးဆြဲမည္

ျမန္မာ့မီးရထား ေျပးဆြဲရာတြင္ အခ်ိန္မွန္ကန္ေစရန္ႏွင့္ လက္ရွိေျပးဆြဲလ်က္ရွိေသာ ၃၈ မုိင္၊ မုိင္ ၄၀ ႏႈန္းမွ မိုင္ ၄၀၊ ၄၃ မိုင္ႏႈန္းအထိ တိုးျမႇင့္ေျပးဆြဲႏုိင္ရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲမွ သိရသည္။ ျမန္မာ့မီးရထား ၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္နီယာဌာနက မီးရထားဆိုင္ရာမ်ားကို ပက္ကင္႐ိုက္ျခင္း၊ ေက်ာက္စီျခင္းမ်ား၊
လမ္းအနိမ့္အျမင့္ ညိႇျခင္းမ်ားကို ေနရာေဒသအလိုက္ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး ရန္ကုန္-မႏၲေလး လမ္းပိုင္းတြင္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ ျမန္ဆန္ေစရန္ႏွင့္ ခရီးသြားမ်ား အခ်ိန္မွန္ သြားလာေစရန္အတြက္ လုပ္သားအင္အားစု အမ်ားအျပားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္ဟု သိရသည္။ ယခုကဲ့သို႔ လမ္းပိုင္းအရည္ အေသြးမ်ား ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ အဓိက လုပ္သားအင္အားကို အသံုးျပဳ၍ ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိရာ ျမန္မာ့မီးရထား လုပ္သားမ်ားကို ဝန္ထမ္းလစာႏွင့္ ေထာက္ပံ့မႈစရိတ္မ်ား လံုေလာက္စြာေပးႏုိင္ျခင္း မရွိသျဖင့္ လုပ္သားရွားပါးလ်က္ရွိသည္ဟုလည္း အဆုိပါေဆြးေႏြးပြဲမွ သိရသည္။ လုပ္သားရွားပါးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ အင္ဂ်င္နီယာမွဴး ဦးေမာင္ေမာင္သန္းက “လမ္းပိုင္းျပဳျပင္မႈမွာ ေငြေၾကးက အခက္အခဲမရွိပါဘူး။ အဓိက အခက္အခဲက လုပ္သားရွားပါးေနတာပါ၊ သူတို႔က (၁) ပင္ပန္းျခင္း၊ (၂) သင္ၾကားရန္ မလြယ္သည့္အျပင္ ခက္ခဲေသာေၾကာင့္ ေငြရလြယ္ေသာ တျခားေနရာမ်ားသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕လုပ္ကိုင္ၾကျခင္း၊ (၃) အၿမဲတမ္း ဝန္ထမ္းခန္႔အပ္ရာတြင္ ကန္႔သတ္ခ်က္ရွိျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ က်ပန္းအလုပ္သမားမ်ားကိုသာ အသံုးျပဳေနရတယ္။ အဲဒီအခါ သူတို႔က နည္းနည္းတက္သြားရင္ ထြက္သြားလိုက္၊ ဒီ့ထက္လစာပိုရတဲ့ေနရာ ေျပာင္းသြားလိုက္ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ကၽြမ္းက်င္အလုပ္သမား ရွားပါးလာပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အရင္က မီးရထားလမ္းပိုင္း ေလးမိုင္ပတ္လည္မွ မယ္ဇလီတစ္ေယာက္၊ လမ္းေလွ်ာက္တစ္ေယာက္၊ လုပ္သားရွစ္ေယာက္ ထားခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ လုပ္သားရွားပါးမႈေၾကာင့္ မယ္ဇလီတစ္ေယာက္၊ လမ္းေလွ်ာက္တစ္ေယာက္နဲ႔ လုပ္သားသံုးေယာက္သာ ရွိေတာ့တယ္။ သတ္မွတ္လုပ္သား မလံုေလာက္ေတာ့ လမ္းပိုင္းျပဳျပင္မႈမွာ မတြင္က်ယ္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီအခါမွာ လမ္းပိုင္းအရည္အေသြးက မေကာင္းေတာ့တာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။ မီးရထားလုပ္သားမ်ားအေနျဖင့္ အေျခခံလစာလုပ္အားခ၊ ရွားပါးစရိတ္တို႔ အပါအဝင္ က်ပ္ေျခာက္ေသာင္းခြဲ ဝန္းက်င္သာ ရရွိေနေသာေၾကာင့္ လုပ္သားမ်ားမွာ လုပ္အားခ ပိုမိုရရွိေသာ ေနရာမ်ားသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ၾကရာ မီးရထားလုပ္သား လိုအပ္ခ်က္၏ ၆၅ ရာခုိင္ႏႈန္းသာ ရွိေနေသာေၾကာင့္ လမ္းပန္းျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ေနရသျဖင့္ မီးရထား အခ်ိန္မွန္ ေျပးဆြဲရာတြင္ အခက္အခဲမ်ားျဖင့္ ႀကံဳေတြ႕ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၂၃ ရက္ေန႔ထုတ္ ရန္ကုန္တုိင္း(မ္) ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

By Khitluunge

No comments:

Post a Comment