မဇၥ်ိမသတင္းဌာန ။ ။ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ အခက္အခဲမ်ား ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရေသာ္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံ ေတာင္ပုိင္းေဒသရွိ ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ စီးပြါးေရးဇုန္ တည္ေထာင္ေရး၊ အေရွ႕အလယ္ပုိင္းေဒသႏွင့္ အိႏၵိယမွ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ေဒသသုိ႔ ပုိမိုေကာင္းမြန္သည့္ ပုိ႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းတခု ဖန္တီးေရးတုိ႔ႏွင့္ ပတ္သတ္သည့္ ကတိကဝတ္မ်ားကုိ ထုိင္းႏွင့္ျမန္မာ ႏွစ္ႏုိင္ငံအေနျဖင့္ တနလာၤေန႔က ထပ္မံ အတည္ျပဳခဲ့ၾကသည္။
ထားဝယ္စီမံကိန္းအား ထိုင္းႏုိင္ငံ၏ အႀကီးဆံုး ကန္ထ႐ုိက္တာ Italian-Thai ကုမၸဏီက ဦးေဆာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ျပီး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၆ဝ ဘီလီယံ နီးပါး ကုန္က်ႏုိင္သည္။
ထုိင္းႏုိင္ငံ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင္လပ္က သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ တခု၌ သတင္းေထာက္မ်ားကုိ ေျပာၾကားခဲ့ရာတြင္ စီမံကိန္း ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးႏွင့္ ပတ္သတ္သည့္ ကိစၥရပ္မ်ားအပါအဝင္ စီမံကိန္း ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဝန္ႀကီးအဆင့္ အဆက္အသြယ္ ထားရွိမည္ဟုလည္း ဆိုသည္။
“က်မတို႔ရဲ႕ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း အျပည့္အဝ တိုးတက္ေရးနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မွႈေတြကုိ ေရွ႕ဆက္ဖုိ႔ ထိုင္းအစုိးရရဲ႕ ကတိကဝတ္ေတြကုိ က်မ အေနနဲ႔ ထပ္မံအတည္ျပဳ လိုက္ပါ တယ္” ဟု ထုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင္လပ္က ဆိုသည္။
ထားဝယ္စီမံကိန္းတြင္ သံမဏိ စက္႐ုံ၊ ေရနံဓါတုစက္႐ုံ၊ ေရနံ သန္႔စင္စက္႐ုံ တို႔ ပါဝင္သည့္ ၂၅ဝ စတုရန္း ကီလိုမီတာ ရွိေသာ စက္မွႈဇုန္တခု အျပင္ မီးရထားလမ္းတခုႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္းမ်ားႏွင့္ စက္မွႈဇုန္မ်ား၊ လာအုိ၊ ကေမၻာဒီးယားႏွင့္ ဗီယက္နမ္ ႏုိင္ငံမ်ားသုိ႔ ဆက္သြယ္ႏုိင္မည့္ အေဝးေျပးလမ္းမ ကြန္ယက္သစ္လည္း ပါဝင္မည္
ျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့ေသာ လမ်ားက စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးတြင္ ေႏွာင့္ေႏွးခဲ့ရေသာ္လည္း ထုိင္းႏုိင္ငံအေနျဖင့္ စီမံကိန္း ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ကနဦး ဘ႑ာေရး လိုအပ္ခ်က္မ်ား ျဖည့္တင္းေပးရန္ လြန္ခဲ့သည့္ အပတ္က ထပ္မံကတိျပဳခဲ့ျပီး ထုိင္းႏုိင္ငံပုိင္ စြမ္းအင္ ကုမၸဏီျဖစ္သည့္ PTT Pcl မွ ေဒၚလာ ၃ ဘီလီယံ ထည့္ဝင္ရန္ ကတိျပဳခဲ့ သည္။
ျမန္မာ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ထုိင္းဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ ရင္လပ္တို႔ကလည္း ရွိျပီးသား တရားဝင္ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ စစ္ေဆးေရး ဂိတ္ ၃ ခုအျပင္ ခ်င္းမုိင္၊ မယ္ေဟာင္ေဆာင္ႏွင့္ ကန္ခ်နပူရီတို႔ အနီးတြင္ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ စစ္ေဆးေရးဂိတ္ ၃ ခု အသစ္ဖြင့္ရန္ သေဘာတူခဲ့ၾကသည္။
လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ကမူ ထားဝယ္စီမံကိန္းသည္ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ဆက္တိုက္ ရင္ဆုိင္ခဲ့ရသည္။
ထားဝယ္စီမံကိန္းတြင္ ပါရွိသည့္ ေက်ာက္မီးေသြးလွ်ပ္စစ္ စက္႐ုံစီမံကိန္းမွာလည္း ေဒသခံမ်ားက ဆန္႔က်င္ ဆႏၵျပခဲ့ ၿပီးေနာက္ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရသည္။
စီမံကိန္းအတြက္ ေငြေၾကးထည့္ဝင္မွႈမွာလည္း ေႏွးေကြးခဲ့ရသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထပ္မံ ၾကိဳးစား ေဆာင္ရြက္မွႈမ်ားေၾကာင့္ ဂ်ပန္ႏွင့္ အျခားေနရာမ်ားမွ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလိုသူမ်ားအား ဆြဲေဆာင္ႏုိင္လိမ့္မည္ဟု သက္ဆိုင္ရာ အရာရွိမ်ားက ဆိုၾကသည္။
ႏွစ္ႏုိင္ငံ အေနျဖင့္ နားလည္မွႈ စာခၽြန္လႊာ တရပ္ကုိ လက္မွတ္ ေရးထုိးခဲ့ၾကျပီး ထုိင္းႏုိင္ငံအေနျဖင့္ လံုျခံဳေရး၊ အေျခခံ အေဆာက္အအံု တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ေထာက္ပံ့ ပုိ႔ေဆာင္ေရးတုိ႔ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ အကူအညီမ်ား ေပးအပ္ရန္ သေဘာတူခဲ့သည္ဟု ဆုိသည္။
တနဂၤေႏြေန႔က သမၼတ ဦးသိန္းစိန္သည္ ထုိင္း ပင္လယ္ေကြ႔ရွိ လမ္ခ်ာဗန္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းသုိ႔ သြားေရာက္ လည္ပတ္ ခဲ့ၿပီး ထုိေရနက္ဆိပ္ကမ္းမွ ထားဝယ္သုိ႔ အေဝးေျပးလမ္းျဖင့္ ဆက္သြယ္မည္ ျဖစ္ကာ မေလးရွားကၽြန္းဆြယ္ အနီးမွ ပုိမိုရွည္လ်ားသည့္ ပင္လယ္ လမ္းေၾကာင္းအား အစားထုိးႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
By Mizzima
No comments:
Post a Comment